• Anonym
    Äldre 2 Mar 18:32
    2465 visningar
    3 svar
    3
    2465

    Önskar era bästa överraskningar för partner!

    I veckan bär det av på den efterlängtade smekmånaden. Har nu fått en idé om att jag skulle vilja ge min man några överraskningar (i form av handling). Vill ni tipsa om era mest romantiska överraskningar. Det behöver inte vara nåt avancerat, utan gärna enkelt. Men något som visar att det ligger en kärleksfull och gullig tanke bakom.

  • Svar på tråden Önskar era bästa överraskningar för partner!
  • Äldre 2 Mar 20:38
    #1

    Vad tycker din sambo om? Jättesvårt att svara på när man inte vet!

    Min sambo skulle bli glad om jag t.ex. hade ordnat en picknick eller utflykt av något slag. Han är verkligen inte den som vill sitta och sola en hel dag och är ganska äventyrlig av sig. Vill gärna gå på muséer och så. Och gillar god mat. Och han är verkligen inte den som skulle uppskatta (även om han blir glad) om jag skulle sätta mig och sjunga en låt jag skrivit om honom eller om jag köpte en bukett blommor. Han blir däremot glad om jag har lagt ner mycket tanke på presenten (gav honom t.ex. ett par pyjamas byxor (som han ALLTID har på sig hemma) och en tandborste i julklapp innan vi flyttade ihop så han kunde ha det hemma hos mig också (han klagade alltid på att det var så jobbigt med jeans och ja. Han tyckte väl det var otrevligt att ta med sig pyjamasbyxorna till mig).

    Min sambo skulle inte heller ens ägna en tanke på om jag köper alla underkläder nya till smekmånaden för sånt tänker han verkligen inte på, men jag tror säkert det är många killar som gör det (får jag för mig...).

    Kanske kolla om det är någon bra konsert under smekmånaden dit ni ska om han gillar musik, eller motsvarande kulturkväll. Ja. Det finns massor men det beror ju på vart ni ska och vad han gillar! :)  

  • Äldre 2 Mar 21:30
    #2

    ska ni utomlands på något fint hotell så skulle jag tipsa om att använda er av hotellets egna service.  Beställ frukost på rummet en morgon tex.  Boka in en halvtimmas massage till honom. Kanske det finns någon form av spa-behandling han kan tycka vara skön. 

    en del kan du ju fixa på plats när ni kommer dit. Min man fyllde 50 förra året när vi var på Rhodos och jag smet iväg och bokade en sån där speciallunch man kan få tillgång till på all-inclusive-hotell och talade om att han fyllde 50 år och personalen ordnade tårta och kaffe efter maten och sjöng för honom.

    Hyr moppe och utforska omgivningen?
    Följ med på nån läcker utflyckt, dyksafari eller något.

     

  • Äldre 5 Mar 20:52
    #3

    en sak jag gjorde för många herrans år sen, måste ju ha varit första året vi var ihop.. var att jag la ut brev på olika ställen i lägenheten. när han kom hem så såg han fösta lappen där det kunde stå "välkommen hem. var vänlig ta av dig tröjan och gå vidare till nästa brev som är i köket" och för varje brev skulle han ta av sig ett klädesplagg. i badrummet skulle han även ta med sig en skål med jordgubbar därifrån (som jag satt dit då..) och ta med till sovrummet. där gav ja han massage ^^ 

Svar på tråden Önskar era bästa överraskningar för partner!