• Äldre 1 Mar 23:05
    7128 visningar
    25 svar
    25
    7128

    Thailand?

    Hej! Jag sitter och funderar på om vi skulle boka en resa till Thailand senare i vinter/höst. Hur är vädret där då? Typ oktober? Sen! Vilket hotell ligger närmast flygplatsen? Blir extremt åksjuk om jag åker buss så jag vill hamna på ett hotell så nära flygplatsen som möjligt. Har varit utomlands en enda gång och är inte alls van vid resande. Kan ingenting alltså.

  • Svar på tråden Thailand?
  • Äldre 2 Mar 13:54
    #1

    Det finns ganska många flygplatser i thailand...
    Börja med att lista ut VART i Thailand du vill åka.
    Vi var i Thailand i slutet av oktober förra året, Bangkok, Chiang Mai, Koh Samui.
    Det var en del moln till och från, men för det mesta var det soligt och varmt :)
    Sen så måste man inte åka buss från flygplatsen, du kan ta en taxi istället, är rätt billigt, så slipper du oroa dig.
    De flesta flygplatser ligger en bit utanför pga ljud och störningar, så oftast får man åka en bit.
    Lycka till! 

  • Äldre 2 Mar 16:09
    #2

    Haha jahaja! Vill till ett paradis med vit strand och turkost vatten! Var finns det sånt? :) Taxi är tyvärr inget bättre alternativ mot åkajukan :/

  • Äldre 2 Mar 17:44
    #3

    Vi var på bröllopsresa 1 månad Thailand under sept/okt. Varmt och soligt.


    Ta en taxi istället för buss.

  • Äldre 2 Mar 17:48
    #4

    Om du ska till ett mer kallat paradis så ska det vara en mindre ö dvs buss/taxiresa plus båt och sen taxi igen... t.ex. Phuket har jag och maken tröttnat på. Det är som alla andra resmål. En riktigt fin sanstrand så ska det vara karibien, mauritius osv...

  • Äldre 2 Mar 21:28
    #5

    Okej! Jaha. Måste verkligen göra research märker jag!

  • Äldre 2 Mar 21:51
    #6

    Finns personer som tycker att stränderna på Phuket är vita och finkorniga men det håller inte jag med om ;) Sätt er ner och läs om Thailands resmål för att se om ni hittar något. Till Hua Hin tar det 2-3 med buss vilket i ert fall antar jag går bort :)

  • Äldre 3 Mar 10:28
    #7

    såklart det finns fina stränder i thailand :) i trang provinsen nära malaysia finns massa fina små öar bla.Men det är inte så mycket att göra utom att bada. Kho lanta ligger nära men där är stränderna kanske inte lika fina. Då är det flyg till krabi sen buss/taxi och båt. På krabi finns det fina stränder runt omkring,specieltom man tar båt ut. 
    Så är det ju så att ju fler turister ju smutsigare mindre genuint brukar det bli.

  • Äldre 3 Mar 10:53
    #8

    Phuket är inget ställe med vita stränder och paradis.
    Ut på småöarna eller ev Krabi där man lätta kan åka båt ut på fina öar.

    Men i Thailand finns det mycket effektiva åksjuketabletter så in på ett apotek direkt ta dessa.

  • Äldre 3 Mar 11:29
    #9

    Okej tack för tipsen. Ska kika vidare. Min åksjuka är lite speciell, det är lite nerver också. Tycker egentligen inte om att resa, men jag vill göra detta för min sambo och ska vi någonstans så vill jag till ett paradis man aldrig glömmer. Jag borde börja med KBT eller någonting. Ursäkta detaljerna. Jag blir illamående och stressar upp mig själv så mycket att jag får panik och magen vänder sig ut och in. Tragiskt och pinsamt, men sant.

  • Maj12
    Äldre 3 Mar 13:32
    #10

    Vill inte va trist och negativ men har varit i Thailand vid 3 tillfällen. Phuket tycker jag kunde kvittat 6 tråkiga dagar :( Det är så otroligt mkt folk, försäljarna pratar svenska med en. Säger bara -billigare än Ullared. Utan ska du flyga till Thailand så rekommenderar jag Bangkok eller Krabi och sen för att komma till något fint ställe så är du tyvärr tvungen att åka en bra bit. Sist vi va (februari 2013) så upplevde vi att Aonang tyvärr började likna Phuket mer och mer :( Men människorna är ju helt underbara!!!! Och Thailand är underbart! Men för att komma till dessa ställen så behöver du som sagt var åka en bit, både båt och bil. Men du har inte tittat på något annat ställe? Dominikanska republiken? Kap Verde? Har inte varit där själv men hört mkt positivt om båda ställena. Detta är bara min åsikt vi tycker alla olika. Förstår att detta är jobbigt för dig. Ni kanske borde gå in på ett resebolag förklara vilken tid ni vill resa, hur mkt pengar ni har att röra er med och säga att du är fruktansvärt åksjuk (behöver inte berätta mer) så hittar dom säkert ett underbart ställe som passar just er, där din man kan bli glad och du kan få känna dig lugn.

Svar på tråden Thailand?