• Äldre 1 Mar 10:59
    289327 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289327

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 19 Mar 11:48
    carola78 skrev 2014-03-18 10:10:24 följande:
    Blir så orolig, läst många som är jätte besviken på lightinthebox. Har du koll på dem?
    Jag såg att du bestält från Dino nu och jag håller tummarna för att det ska bli bra :) Men LITB är bra, många som beställt och är jättenöjda. En kompis till mig fick hem en superfin klänning därifrån för ett par veckor sedan :)

    Vad blev det för klänning(ar) tillslut? :) 
  • Äldre 19 Mar 11:54
    daniiel skrev 2014-03-19 11:48:17 följande:
    Jag såg att du bestält från Dino nu och jag håller tummarna för att det ska bli bra :) Men LITB är bra, många som beställt och är jättenöjda. En kompis till mig fick hem en superfin klänning därifrån för ett par veckor sedan :)

    Vad blev det för klänning(ar) tillslut? :) 
    Jag är nöjd med deras kontakt och priset blev ok, de var väldigt sammarbetsvilliga och enligt dem så ska den vara klar redan den 25:e vilket är toksnabbt. Köper man på ebay så skickas de tidigast den 25:e Maj. Där har du inte heller någon garanti att du ens får en klänning
    Jag beställde denna klänning, utan den lilla blomman

    med denna överdel+axelband


     
  • Äldre 19 Mar 11:55
    daniiel skrev 2014-03-19 11:48:17 följande:
    Jag såg att du bestält från Dino nu och jag håller tummarna för att det ska bli bra :) Men LITB är bra, många som beställt och är jättenöjda. En kompis till mig fick hem en superfin klänning därifrån för ett par veckor sedan :)

    Vad blev det för klänning(ar) tillslut? :) 
    Jag är nöjd med deras kontakt och priset blev ok, de var väldigt sammarbetsvilliga och enligt dem så ska den vara klar redan den 25:e vilket är toksnabbt. Köper man på ebay så skickas de tidigast den 25:e Maj. Där har du inte heller någon garanti att du ens får en klänning
    Jag beställde denna klänning, utan den lilla blomman

    med denna överdel+axelband


    LITB kunde inte sy upp denna enligt mina önskemål
  • Äldre 19 Mar 11:59
    carola78 skrev 2014-03-19 11:55:35 följande:
    Jag är nöjd med deras kontakt och priset blev ok, de var väldigt sammarbetsvilliga och enligt dem så ska den vara klar redan den 25:e vilket är toksnabbt. Köper man på ebay så skickas de tidigast den 25:e Maj. Där har du inte heller någon garanti att du ens får en klänning
    Jag beställde denna klänning, utan den lilla blomman

    med denna överdel+axelband

    LITB kunde inte sy upp denna enligt mina önskemål
    Det blev ju jättebra :) Hoppas klänningen blir fin! Men ha i åtanke att den inte kommer bli 100% lik bilderna. Jag har som sagt själv bara bra erfarenheter av Dino, så jag hoppas att du också kommer ha det.

    Nej, LITB syr inte upp klänningar efter bilder, utan dom syr det som finns i deras sortiment bara. 
  • Äldre 19 Mar 12:03
    daniiel skrev 2014-03-19 11:59:13 följande:
    Det blev ju jättebra :) Hoppas klänningen blir fin! Men ha i åtanke att den inte kommer bli 100% lik bilderna. Jag har som sagt själv bara bra erfarenheter av Dino, så jag hoppas att du också kommer ha det.

    Nej, LITB syr inte upp klänningar efter bilder, utan dom syr det som finns i deras sortiment bara. 
    nä jag har i åtanke att de inte blir 100% vad  jag tänkt mig, men eftersom att jag blev helt utan nu så har jag inte så höga förväntningar. Bara det är en klänning som jag kan ha under min stora dag. Läst mkt om Dino och övervägande är nöjda. Tog snörning i ryggen i fall den inte passar exakt
  • Rin
    Äldre 19 Mar 12:41

    Jag har funderat lite på hur man vet att bilden på klänningen är en som de har fotat själva, eller om det är en bild på den ursprungliga designerklänningen. Jag vet att många råder till att köpa "as picture"-klänningar, just för att man kan vara säker på att man får det man ser på bilden.

    Men t.ex. denna klänningen: www.pinterest.com/pin/405394403927613755/
    Det är en bild från Landybridal, tyvärr finns inte klänningen i deras sortiment längre. Men JenJen har en nästan likadan här: www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Strapless-Chapel-Train-Satin-Wedding-Dresses-With-Embroidery-Ruffle-Beadwork-002004536-g4536

    Som synes är de inte helt likadana, den från JenJen har mindre tydlig drapering vid midjan och saknar axelband, broderierna är också lite olika. Under bilden från JenJen står det dock "This is a finished dress tailored and photographed by JenJenHouse.com". Jag tolkar ju det som att det är deras egen bild. Men kan man lita på det? Är bilden från Landy den ursprunliga designerbilden?

    Jag har brukat tänka att om klänningen sitter på en provdocka är det antagligen deras egen bild, eftersom det antagligen inte vimlar av europeiska modeller i Kina och designerföretagen ju aldrig skulle fota sina klänningar på det viset. Är det en bra grundprincip? 

  • Äldre 19 Mar 12:52
    carola78 skrev 2014-03-19 12:03:40 följande:
    nä jag har i åtanke att de inte blir 100% vad  jag tänkt mig, men eftersom att jag blev helt utan nu så har jag inte så höga förväntningar. Bara det är en klänning som jag kan ha under min stora dag. Läst mkt om Dino och övervägande är nöjda. Tog snörning i ryggen i fall den inte passar exakt
    Oftast blir ju klänningarna väldigt lika, så det ska nog inte vara några problem :) Du får visa bilder sedan när du får hem den :)
  • Äldre 19 Mar 12:58
    Rin skrev 2014-03-19 12:41:02 följande:

    Jag har funderat lite på hur man vet att bilden på klänningen är en som de har fotat själva, eller om det är en bild på den ursprungliga designerklänningen. Jag vet att många råder till att köpa "as picture"-klänningar, just för att man kan vara säker på att man får det man ser på bilden.

    Men t.ex. denna klänningen: www.pinterest.com/pin/405394403927613755/
    Det är en bild från Landybridal, tyvärr finns inte klänningen i deras sortiment längre. Men JenJen har en nästan likadan här: www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Strapless-Chapel-Train-Satin-Wedding-Dresses-With-Embroidery-Ruffle-Beadwork-002004536-g4536

    Som synes är de inte helt likadana, den från JenJen har mindre tydlig drapering vid midjan och saknar axelband, broderierna är också lite olika. Under bilden från JenJen står det dock "This is a finished dress tailored and photographed by JenJenHouse.com". Jag tolkar ju det som att det är deras egen bild. Men kan man lita på det? Är bilden från Landy den ursprunliga designerbilden?

    Jag har brukat tänka att om klänningen sitter på en provdocka är det antagligen deras egen bild, eftersom det antagligen inte vimlar av europeiska modeller i Kina och designerföretagen ju aldrig skulle fota sina klänningar på det viset. Är det en bra grundprincip? 


    Just gällande den där klänningen så är både bilder från Landy och Jenjen deras egna. Båda är en kopia på en annan klänning, original, som jag för tillfället inte hittar igen. Det är ett bra exempel på hur kinaklänningar kan skilja sig. Det är i stort sett likadana klänningar, men med små skillnader.

    Sitter klänningen på en provdocka är det ofta en egen klänning, men dom har även modellbilder med egensydda klänningar. Hon Landy, Jenjen, LITB osv. Ibland kan det vara svårt att avgöra, men då kan man alltid skicka ett mejl och fråga. Alternativt använda googles bildsök, för är det en "lånad" bild, så brukar man hitta igen den på designerns hemsida.
  • Rin
    Äldre 19 Mar 19:24

    Du är en klippa Danieel, vad skulle vi göra utan dig?

  • Äldre 20 Mar 17:19

    Hej!
    Ny på forumet och med tankar på att beställa en bröllopsklänning från dino utifrån en bild. Hur fort svarar de på mejl? Är det dyrare att beställa en klänning från en bild än att hitta någon som de har på bild? Är det någon som har beställt en klänning med mycket spets, alltså hela nederdelen är i spets, det yttersta lagret? Är de duktiga på den typen av klänningar? Har ni valt white eller ivory på era klänningar? Hur vet jag vilket stöd de syr in i klänningen för bysten? Har ni tagit bystmåttet med eller utan bh?

    Massor med frågor, kommer nog snart på fler. Väldigt glad och tacksam för svar!
    Försöker lägga till en bild på klänningen, känns den för avancerad för att beställa av dem?
     

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!