• Äldre 1 Mar 10:59
    289353 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289353

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 17 Mar 19:44
    daniiel skrev 2014-03-17 19:31:35 följande:
    Hm. Vad konstigt, det har inte varit några problem tidigare med att skicka mejl. Funkar det att gå in på deras sida och skicka meddelande via live-chatten?

    Men annars, mejla till Landy om du inte redan gjort det!

    Tack :) Det var inte riktigt min drömklänning, men jag kände mig fin i den. Jag betalade 1200kr för den, med frakten inräknad då.

    Ja, jag skulle ju rekommendera en kort klänning att byta om till eller "bustle" på klännigen. Jag fastnade med släpet typ under stolen och det var bökigt när man skulle på toa osv. Jobbigt att gå och hålla upp släpet hela tiden. 
    precis vad jag misstänker, därför vill jag ha en delbar. Känns trist att ha en klänning någon enstaka timme och kanske lägga ngn tusing på den för att sedan byta till en ny. Får se vad tillverkarna svarar först. 
    Jag misstänker dessutom att jag kommer ha mina två småbarn runt mig under början av kvällen oxå, de är båda lite blyga när det är mkt folk och det får man ta:) 
  • Äldre 17 Mar 20:46

    Åh idag kom min klänning som jag beställde från JJ. Jag är supernöjd! Nu är den ju skrynklig plus att jag har fel underkjol till och att den inte är riktigt snörd. Men Den är välsydd och passade perfekt efter mina mått!

  • Äldre 17 Mar 20:46

    och originalet 



     

  • Äldre 17 Mar 21:04
    Spinner: Vilken fin klänning du har fått hem och den ser ut att sitta jättefint på dig :) Broderierna och pärlorna m.m. ser också jättefina ut!
    Enda som är lite synd är att det inte framgår på originalbilderna att tyget över axlarna är så tunt. Inte för att jag vet om det gör något, tyckte din klänning också var jättefin, men tyckte kanske att det kunde ha framgått bättre på originabilderna?
  • Äldre 17 Mar 21:17
    Kakbakaren: Tack så mycket! Jag hade främst trott att de inte skulle vara så breda bak plus att broderierna skulle gå lite högre upp där samt att den skulle vara något djupare i ryggen.

    På denna bild kan man se lite bättre att tyget är tunnt i axelbanden


    Sen hoppas jag ju att den ska ge en mer böljande känsla med rätt underkjol och när den inte är så skrynklig. Det var ju den böljande kjolen jag föll för ;)
     
  • vallmo­o
    Äldre 17 Mar 21:18

    [quote=4373541][quote-nick]Spinner skrev 2014-03-17 20:46:23 följande:[/quote-nick]

    Åh idag kom min klänning som jag beställde från JJ. Jag är supernöjd! Nu är den ju skrynklig plus att jag har fel underkjol till och att den inte är riktigt snörd. Men Den är välsydd och passade perfekt efter mina mått!

    Fantastiskt fin!!! Grattis!

  • vallmo­o
    Äldre 17 Mar 21:22

    Vad blev slutpriset för dig Spinner?

  • Äldre 17 Mar 21:31
    Spinner skrev 2014-03-17 21:17:28 följande:
    Kakbakaren: Tack så mycket! Jag hade främst trott att de inte skulle vara så breda bak plus att broderierna skulle gå lite högre upp där samt att den skulle vara något djupare i ryggen.

    På denna bild kan man se lite bättre att tyget är tunnt i axelbanden

    Sen hoppas jag ju att den ska ge en mer böljande känsla med rätt underkjol och när den inte är så skrynklig. Det var ju den böljande kjolen jag föll för ;)
     
    Ja på den bilden syns det faktiskt lite bättre :D Jag tror nog det blir riktigt bra bara den blir struken och med rätt underkjol :) Den är så fin redan!
  • Äldre 17 Mar 21:35
    Vallmo: Tack så mycket! Med tull, moms, frakt samt underkjol (beställde åt en vän, vi ska byta underkjolar med varandra) och två klänningsgarderober slutade det på runt 3000 kr :)

    Kakbakaren:  Tack igen! :D  Jag har provat så många klänningar utan att hitta någon som faller mig i smaken så jag är så himla glad!
  • Äldre 18 Mar 06:25

    Gaaaahhh, bara och dåliga nyheter på samma gång.
    Bra nyheterna är att säljaren äntligen tagit kontakt med eBay efter att jag öppnat ett case.
    De dåliga, jag får full återbetalning då säljaren inte kan ge dem ett spårningsnumer, så nu måste jag jaga en ny klänning.

    Urk, nu vill jag ha era smakråd, hjälp och tips på vilken jag ska välja.
    Jag har i nyläget en ganska stram budget då de pengar jag redan lagt ut inte kommer direkt.
    Jag har lagt upp några klänningar i flödet tidigare och velar mellan dem hela tiden.
    Den sista är den jag är mest förtjust i men är rädd att jag ska bli irriterad på släpet under kvällen (en säljare ska kolla med designern om det går att göra den delbar).

    För den klänningen har jag även fått svar av Landybridal men de ska ha 70USD för att sy om klänningen och den kostar 350USD i grundutförande plus att frakt tillkommer. Vilket kändes lite dyrt..... 

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!