• Äldre 1 Mar 10:59
    289448 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289448

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 16 Mar 18:52
    Maj12 skrev 2014-03-16 18:17:10 följande:
    Okej, då får vi se vad dom svarar dig. Hoppas du inte behöver vänta. Tyvärr så vågar jag inte rekommenderar min säljare än :(

    Jag hoppas verkligen du hittar någon wow klänning. För du vill inte köra på samma klänning fast en annan säljare? För jag har sett den klänningen lite överallt å den är ju såå fin!!!
    Fick svar ganska fort och har fått öppna ett "case" och säljaren har chans att svara på tre dagar, om detta inte hänt så kommer det ta 48tim att utredas av ebay och sedan betalas pengarna ut relativt fort (enligt dem). Egentligen får man inte öppna ett case förrän efter levdatum men i det här fallet fick jag öppna det direkt.
    Hör gärna av dig på PM när du fått klänningen så jag får veta hur din säljare är, har sett någon som de säljer som är jätte fin 
  • Äldre 16 Mar 20:41
    Kakbakaren skrev 2014-03-16 12:56:12 följande:

    Här är länken ifall någon vill ta en närmare titt på den :) www.jjshouse.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Court-Train-Charmeuse-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beadwork-002016735-g16735


    Vad roligt, hoppas du ska bli nöjd! Hoppas också du vill berätta när den kommer fram om den motsvarar dina förväntningar :)
  • Äldre 16 Mar 20:47
    vallmoo skrev 2014-03-16 18:43:40 följande:
    Åh, vad spännande. Jag har fastnat för jjshouse klänningar också. Hoppas att du meddelar resultatet sen :)
    Kileane skrev 2014-03-16 20:41:29 följande:
    Vad roligt, hoppas du ska bli nöjd! Hoppas också du vill berätta när den kommer fram om den motsvarar dina förväntningar :)

    Klart jag berättar vad jag tycker och eventuellt kommer också en bild :) Jag är lite misstänksam ifall modellen alls kommer att passa min kroppsform, svårt att veta när man inte provat, men jag hoppas på det bästa och om inte får jag beställa en till klänning, haha :D vi ska också beställa tärnklänningarna därifrån ifall jag blir nöjd med min klänning och materialet och sömnaden motsvarar förväntningarna :)
  • Äldre 17 Mar 06:48

    Jag behöver hjälp.
    Någon som provat en tvådelad klänning (enligt bilderna), alltså sån som du gör om och har en lite enklare klänning på kvällen?
    Eftersom att jag inte får min klänning (skulle tro det iaf) så har jag börjat kolla på nya och funderar så det knakar.
    Vilken av dessa tycker ni är finast?
    Jag tänkte be dem göra om överdelen så att den är mer "slät" och inte har så mycket lullull samt att de gör axelband på dem, så man slipper springa och dra upp klänningen vid bysten hela kvällen :)



     

  • Himla
    Äldre 17 Mar 07:00

    Jag tycker båda var jättefina, dock var de lite korta när man tog av kjolen för min figur och ålder i alla fall De blir säkert jättefina båda två på dig :)

    . Jag var på ett bröllop på 80-talet där bruden hade korsettliv, korta cigarettbyxor och en avtagbar pärlbroderad kjol somm var kortare framtill och lång med släp där bak. Det var tufft och fint på samma gång. Ovanligaste jag sett i alla fall.

  • Äldre 17 Mar 07:09
    Himla skrev 2014-03-17 07:00:27 följande:

    Jag tycker båda var jättefina, dock var de lite korta när man tog av kjolen för min figur och ålder i alla fall De blir säkert jättefina båda två på dig :)

    . Jag var på ett bröllop på 80-talet där bruden hade korsettliv, korta cigarettbyxor och en avtagbar pärlbroderad kjol somm var kortare framtill och lång med släp där bak. Det var tufft och fint på samma gång. Ovanligaste jag sett i alla fall.


    Jag är oxå lite osäker på om de kan vara lite för kort. Det går att få dem lite längre om man vill det. För min figur är det inga problem, jag är väldigt smärt men blir det för mycket som brud? Jag är nog mer inne på nr1 eftersom att den har snörning i ryggen och ser mer "arbetad" ut när man har den kortare varianten, samtidigt tycker jag är nr2 är väldigt fin......åååå hatar att vela
  • Äldre 17 Mar 09:18

    Carola78: jag tyckte att den första klänningen var finare, även om den andra också var fin :) blir säkert bra vilken du än väljer men nu vet du i alla fall min åsikt ;)

  • Äldre 17 Mar 12:30
    daniiel skrev 2014-03-15 23:38:06 följande:
    Den ser fin ut, klassisk A-linje som passar dom flesta och en massa pärlor :) Om jag var du, så hade jag tagit pengarna tillbaka och beställt en ny klänning. Jag hade dock inte valt en säljare på Ebay, utan det lite mer säkra alternativet med en specifik sida.
    vilken skulle du välja?
  • Äldre 17 Mar 12:36
    carola78 skrev 2014-03-17 12:30:07 följande:
    vilken skulle du välja?
    Jag skulle beställt från DInobridals, då jag köpt två klänningar där som blev jättefina. Använde både på min bröllopsdag.

    När det gäller en längre och en kortare klänning, så älskade jag att kunna byta om. Ifall du inte hittar en klänning som går att göra om till kort klänning, så kanske du kan köpa två? Jag betalade 2000kr, inkl frakt, för båda mina klänningar.
  • Äldre 17 Mar 12:50
    daniiel skrev 2014-03-17 12:36:14 följande:
    Jag skulle beställt från DInobridals, då jag köpt två klänningar där som blev jättefina. Använde både på min bröllopsdag.

    När det gäller en längre och en kortare klänning, så älskade jag att kunna byta om. Ifall du inte hittar en klänning som går att göra om till kort klänning, så kanske du kan köpa två? Jag betalade 2000kr, inkl frakt, för båda mina klänningar.
    Försökte skicka mail till dem med en bild på den klänning jag fallit för. Antingen om de kan göra den tvådelad eller fixa upphägning men får att eposten inte finns :/
    Vill gärna ha en klänning, måste hålla budgeten och om den är tvådelad så kan man ju använda den kortare varianten längre fram till andra tillfällen.
    Sedan det där med färg, ska man ha vit eller ivory? Hur mörk är ivory egentligen? 
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!