• Äldre 1 Mar 10:59
    289330 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289330

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 16 Mar 12:56
  • Äldre 16 Mar 14:11
    Kakbakaren skrev 2014-03-16 12:56:12 följande:

    Här är länken ifall någon vill ta en närmare titt på den :) www.jjshouse.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Court-Train-Charmeuse-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beadwork-002016735-g16735


    Jätte fin,hur lång tid tog det innan de skickade den? Kostar frakten?
  • Äldre 16 Mar 14:31
    Maj12 skrev 2014-03-15 18:05:41 följande:

    carola78:

    Oj sorry missade att du ville ha länken till säljaren:

    www.ebay.com/itm/New-White-Lace-Bride-Wedding-dresses-Prom-Evening-Gowns-Us-2-4-6-8-10-12-14-16-/130805518215&var=430107113639&hash=item1e749dcf87

    Jag har beställt nr1. Men "din" klänning finns där i bland hans andra klänningar. Har mailat honom nu för att jag blev nervös, men kan ju tyvärr inte ge några betyg än.


    Fått svar?
    När skulle du få klänningen? 
  • Äldre 16 Mar 14:39
    carola78 skrev 2014-03-16 14:11:36 följande:
    Jätte fin,hur lång tid tog det innan de skickade den? Kostar frakten?
    Tack :) hoppas att den är lika fin i verkligheten! Jag ville ha en lite enklare klänning eftersom vi ska ha vigseln ute i skärgården bland klippor.

    Jag beställde klänningen måndagen den 3 mars och inatt fick jag mejl att den var skickad så ganska exakt 2 veckor tog det. Frakten kostade 21,23 ? och jag fick också mejl från DHL idag att de ville att jag skickade min mejladress och personbeteckning så att de kan göra en räkning eftersom det måste tullas (bor i Finland) och vad jag har hört har ingen här i Finland sluppit undan tullavgifter ;)
  • Maj12
    Äldre 16 Mar 14:40
    carola78 skrev 2014-03-16 14:31:01 följande:

    Fått svar?

    När skulle du få klänningen? 


    Fick svar av säljaren i går 10 min efter jag mailat honom. Han har lovat mig att jag ska få den senast mitten på april. Så håller nu tummarna att jag inte får en tegelsten ;) Hur går det för dig? Har du bestämt dig hur du ska göra?
  • Äldre 16 Mar 15:11
    Maj12 skrev 2014-03-16 14:40:29 följande:
    Fick svar av säljaren i går 10 min efter jag mailat honom. Han har lovat mig att jag ska få den senast mitten på april. Så håller nu tummarna att jag inte får en tegelsten ;) Hur går det för dig? Har du bestämt dig hur du ska göra?
    Har kontaktat ebay, de vill att jag ska försöka kontakta säljaren och invänta leveransdatum. Har svarat och frågat om jag kan utnyttja pengarna tillbaka garantin redan nu när säljare avslutat sitt konto och jag inte får tag på denne. 
    Får jag det så kommer jag beställa en ny klänning. Har bara inte bestämt vilken klänning jag ska ta i så fall:/ 
  • Äldre 16 Mar 15:21

    Hejsan, 
    här verkar det finnas kunniga människor som kan hjälpa till
    har 2 frågor:

    ni som beställt från jjhouse, var ni nöjda? Hur var storleken?

    Någon som har sett en klänning som liknar den här på någon kinasida? ateljevip.files.wordpress.com/2013/10/4613-451.jpg
    asperacollections.com/2743 

  • vallmo­o
    Äldre 16 Mar 17:54

    Danieel - hur räknar man ut priset på dinobridal? Är det flest nöjda som beställer därifrån?

  • Maj12
    Äldre 16 Mar 18:17
    carola78 skrev 2014-03-16 15:11:38 följande:

    Har kontaktat ebay, de vill att jag ska försöka kontakta säljaren och invänta leveransdatum. Har svarat och frågat om jag kan utnyttja pengarna tillbaka garantin redan nu när säljare avslutat sitt konto och jag inte får tag på denne. 

    Får jag det så kommer jag beställa en ny klänning. Har bara inte bestämt vilken klänning jag ska ta i så fall:/ 


    Okej, då får vi se vad dom svarar dig. Hoppas du inte behöver vänta. Tyvärr så vågar jag inte rekommenderar min säljare än :(

    Jag hoppas verkligen du hittar någon wow klänning. För du vill inte köra på samma klänning fast en annan säljare? För jag har sett den klänningen lite överallt å den är ju såå fin!!!
  • vallmo­o
    Äldre 16 Mar 18:43
    Kakbakaren skrev 2014-03-16 12:56:12 följande:

    Här är länken ifall någon vill ta en närmare titt på den :) www.jjshouse.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Court-Train-Charmeuse-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beadwork-002016735-g16735


    Åh, vad spännande. Jag har fastnat för jjshouse klänningar också. Hoppas att du meddelar resultatet sen :)
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!