• Äldre 1 Mar 10:59
    289306 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289306

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Maj12
    Äldre 15 Mar 17:43
    carola78 skrev 2014-03-15 17:29:14 följande:

    Kan du länka till säljaren?

    Köpte min för ungefär samma, har haft jätte bra kontakt via ebay och de har svarat snabbt och vänligt. Nu är det helt tyst, vet iofs inte om säljaren ens anv den mail som hon uppgav i sitt första mail.....får väll se.

    Vad händer om jag får tillbaka pengarna och klänningen redan skulle ha skickats? 


    Tyvärr så vet inte jag hur det går till med den försäkringen, jag har aldrig behövt använda den. Men vet om den eftersom jag har fått mail om det. Men det borde ju finnas någon mailadress till paypal där du kan rådfråga. För dom borde ju sett detta hända förut.
  • Maj12
    Äldre 15 Mar 18:05

    carola78:

    Oj sorry missade att du ville ha länken till säljaren:

    www.ebay.com/itm/New-White-Lace-Bride-Wedding-dresses-Prom-Evening-Gowns-Us-2-4-6-8-10-12-14-16-/130805518215&var=430107113639&hash=item1e749dcf87

    Jag har beställt nr1. Men "din" klänning finns där i bland hans andra klänningar. Har mailat honom nu för att jag blev nervös, men kan ju tyvärr inte ge några betyg än.

  • vallmo­o
    Äldre 15 Mar 18:43
    daniiel skrev 2014-03-15 12:53:44 följande:

    Du kan ju alltid kika på axelbandslösa och sedan köpa en bolero till. Det gjorde jag och jag tycker det funkade bra :)

    Dra inte åt måttbandet när du mätar, men håll det inte slappt heller såklart. Har du tänkt dig snörning på klänningen? Det underlättar ju en hel del för att passformen ska bli bra. Om inte, så oavsett om du beställer efter dina egna mått eller en färdig storlek, så är chansen stor att du kommer behöva få den lite omsydd. En klänning som är lite stor är alltid bättre än en klänning som är för liten.


    Detta är inte " kinaklänning" sidor va? Ser inga priser.
  • Äldre 15 Mar 23:35
    vallmoo skrev 2014-03-15 18:43:41 följande:
    Detta är inte " kinaklänning" sidor va? Ser inga priser.
    Nej, det är äkta vara så att säga ;)
  • Äldre 15 Mar 23:38
    carola78 skrev 2014-03-15 15:42:31 följande:

    Daniiel vad tror du om denna?

    Tycker du jag ska utnyttja ebay pengar tillbaka garanti eller avvakta och se om jag får den andra klänningen?


    Den ser fin ut, klassisk A-linje som passar dom flesta och en massa pärlor :) Om jag var du, så hade jag tagit pengarna tillbaka och beställt en ny klänning. Jag hade dock inte valt en säljare på Ebay, utan det lite mer säkra alternativet med en specifik sida.
  • Äldre 16 Mar 07:09
    daniiel skrev 2014-03-15 23:38:06 följande:
    Den ser fin ut, klassisk A-linje som passar dom flesta och en massa pärlor :) Om jag var du, så hade jag tagit pengarna tillbaka och beställt en ny klänning. Jag hade dock inte valt en säljare på Ebay, utan det lite mer säkra alternativet med en specifik sida.
    Känner att en klänning för 7000-8000kr är över den budget jag satt.
  • Äldre 16 Mar 11:31
    carola78 skrev 2014-03-16 07:09:45 följande:
    Känner att en klänning för 7000-8000kr är över den budget jag satt.
    Nej, jag tänker alltså att du beställer från en kinasida, istället för en säljare på Ebay. Tex www.dinobridals.com, som är välanvänd av brudar här inne och som allt som oftast levererar fina klänningar till låga priser. Man kan antingen välja en klänning som finns på deras sida, eller mejla in en bild på en klänning man vill ha och få den uppsydd :)

    Här är några exempel på vad dom har i sitt sortiment, så ser du prisklassen.
    www.dinobridals.com/discount-store-2012-aline-satin-sweetheart-applique-court-train-wedding-dress-alwd232-p-1084.html
    www.dinobridals.com/discount-store-2012-aline-strapless-applique-classic-court-train-wholesale-wedding-dress-alwd109-p-693.html
    www.dinobridals.com/discount-store-2012-aline-sweetheart-applique-court-train-wholesale-wedding-dress-alwd220-p-1011.html
    www.dinobridals.com/discount-store-2012-aline-straps-champagne-ruched-elegant-court-train-wedding-dress-alwd047-p-501.html
    www.dinobridals.com/discount-store-aline-elegant-applique-satin-strapless-sweep-train-wedding-dress-alwd132-p-730.html


  • Äldre 16 Mar 11:52

    Iiiik nu har min klänning skickats från Kina :D

  • Äldre 16 Mar 12:26
    Kakbakaren skrev 2014-03-16 11:52:07 följande:

    Iiiik nu har min klänning skickats från Kina :D


    Bild på hur den såg ut? Vart köpte du den?
  • Äldre 16 Mar 12:53
    carola78 skrev 2014-03-16 12:26:27 följande:
    Bild på hur den såg ut? Vart köpte du den?
    Jag postade den tidigare i tråden men den kanske har hamnat ganska långt bak nu så jag kan göra det igen :) Jag köpte den från JJsHouse, måttbeställd, så får se hur bra den sitter. Väntar med spänning!

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!