• Äldre 1 Mar 10:59
    289322 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289322

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 15 Mar 12:55
    Nathalie skrev 2014-03-15 12:32:35 följande:

    Hej, en fråga till er som fått hem era kinaklänningar! Fick ni svar om vilket datum klänningen skulle komma och hur fick ni den? Jag bor i lägenhet, så kanske svårare att kunna få hem klänningen till dörren...?


    Det är så olika. Vissa ringer före och andra dyker bara förbi med paketet. Man får sällan veta i förväg vilken dag eller tid det kommer, ifall dom inte ringer då, men det är oftast samma dag. Är du inte hemma, så kan dom ringa eller lämna en lapp. Då brukar man kunna ringa och ibland boka en dag för utlämning, tex om du vet att du kommer vara hemma torsdag eftermiddag, ibland kan dom lämna på tex jobbet eller så kan man sätta en lapp på dörren om att dom får lämna paketet utanför dörren.
  • Äldre 15 Mar 12:59
    daniiel skrev 2014-03-15 12:55:52 följande:

    Det är så olika. Vissa ringer före och andra dyker bara förbi med paketet. Man får sällan veta i förväg vilken dag eller tid det kommer, ifall dom inte ringer då, men det är oftast samma dag. Är du inte hemma, så kan dom ringa eller lämna en lapp. Då brukar man kunna ringa och ibland boka en dag för utlämning, tex om du vet att du kommer vara hemma torsdag eftermiddag, ibland kan dom lämna på tex jobbet eller så kan man sätta en lapp på dörren om att dom får lämna paketet utanför dörren.


    Åh ok! Tack för svaret:) hmm.. Får dom numret från paypal-kontot kanske? Isåfall lär jag in och ändra haha.
  • Äldre 15 Mar 15:42

    Daniiel vad tror du om denna?


    Tycker du jag ska utnyttja ebay pengar tillbaka garanti eller avvakta och se om jag får den andra klänningen?
     

  • Maj12
    Äldre 15 Mar 16:54

    carola78: Usch vad jobbigt för dig :( Lider med dig....

    "Min" säljare på Ebay syr samma klänning som den du först beställde, men jag vet inte om han är något att ha, ser det först när jag får min klänning (vilket jag nu verkligen hoppas att jag får) i april.

    Annars kanske du kan skicka bilden på klänningen du först beställde till någon av dom Kina företagen som nämns i denna tråden och fråga vad dom tar för att sy upp den???????

  • Äldre 15 Mar 17:02
    Maj12 skrev 2014-03-15 16:54:22 följande:

    carola78: Usch vad jobbigt för dig :( Lider med dig....

    "Min" säljare på Ebay syr samma klänning som den du först beställde, men jag vet inte om han är något att ha, ser det först när jag får min klänning (vilket jag nu verkligen hoppas att jag får) i april.

    Annars kanske du kan skicka bilden på klänningen du först beställde till någon av dom Kina företagen som nämns i denna tråden och fråga vad dom tar för att sy upp den???????


    Det gör inte så mycket då jag är ute i tid, men jag vill gärna veta om den levereras eller inte. Det är den biten som är jobbigast, skulle kunna tänka mig den sista klänningen oxå som jag la upp här. Vet inte om jag ska be om pengarna tillbaka och beställa en ny, vad tycker du?
  • Maj12
    Äldre 15 Mar 17:08
    carola78 skrev 2014-03-15 17:02:46 följande:

    Det gör inte så mycket då jag är ute i tid, men jag vill gärna veta om den levereras eller inte. Det är den biten som är jobbigast, skulle kunna tänka mig den sista klänningen oxå som jag la upp här. Vet inte om jag ska be om pengarna tillbaka och beställa en ny, vad tycker du?


    Den sista klänningen du la upp är verkligen jättefin! Smickrande!

    Det är verkligen jätte svårt att råda dig :( men eftersom säljaren "sida" är borta och han/hon svarar inte på mailet så känns det ju väldigt misstänksamt. För dom borde ju allafall svara dig. När maila du dom????
  • Äldre 15 Mar 17:12
    Maj12 skrev 2014-03-15 17:08:39 följande:
    Den sista klänningen du la upp är verkligen jättefin! Smickrande!

    Det är verkligen jätte svårt att råda dig :( men eftersom säljaren "sida" är borta och han/hon svarar inte på mailet så känns det ju väldigt misstänksamt. För dom borde ju allafall svara dig. När maila du dom????
    Ett mail för 2v sedan och ett idag. Inte hört något.
    Får jag svar på mina frågor till säljaren till denna klänning, så avslutar jag nog affären med den första klänningen.
    Vad betalade du för din klänning? 
  • Maj12
    Äldre 15 Mar 17:26
    carola78 skrev 2014-03-15 17:12:02 följande:

    Ett mail för 2v sedan och ett idag. Inte hört något.

    Får jag svar på mina frågor till säljaren till denna klänning, så avslutar jag nog affären med den första klänningen.

    Vad betalade du för din klänning? 


    Ja är det 2 veckor sedan du mailade första gången så borde du ha fått svar nu. Förstår att det inte känns bra i magen.

    Genom att paypal försäkringen bara gäller i 45dagar efter du köpt varan, så bör du ju inte vänta för länge.

    Jag förstår dig om du häver köpet det känns ju jätte konstigt att dom bara försvunnit.

    Jag betalade 670:- för min klänning men börjar nu få lite ångest :)
  • Äldre 15 Mar 17:29
    Maj12 skrev 2014-03-15 17:26:47 följande:
    Ja är det 2 veckor sedan du mailade första gången så borde du ha fått svar nu. Förstår att det inte känns bra i magen.

    Genom att paypal försäkringen bara gäller i 45dagar efter du köpt varan, så bör du ju inte vänta för länge.

    Jag förstår dig om du häver köpet det känns ju jätte konstigt att dom bara försvunnit.

    Jag betalade 670:- för min klänning men börjar nu få lite ångest :)
    Kan du länka till säljaren?
    Köpte min för ungefär samma, har haft jätte bra kontakt via ebay och de har svarat snabbt och vänligt. Nu är det helt tyst, vet iofs inte om säljaren ens anv den mail som hon uppgav i sitt första mail.....får väll se.
    Vad händer om jag får tillbaka pengarna och klänningen redan skulle ha skickats? 
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!