• Äldre 1 Mar 10:59
    289325 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289325

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • vallmo­o
    Äldre 15 Mar 11:58
    carola78 skrev 2014-03-15 11:36:54 följande:

    Säljare på ebay har avslutat sitt konto och jag vet inte om jag får klänningen!

    Bröllopet är i Aug, så ingen panik men vill ju gärna ha klänningen i tid.

    Ska jag använda mig av ebays pengarna tillbaka garanti och kolla in en annan klänning eller ska jag avvakta. Beräknad leverans är 26:e mars-9:e April.

    Behöver jag säga att jag är något less??? 


    Kan du maila säljaren? Fy vad jobbigt att inte veta!
  • Äldre 15 Mar 12:05
    vallmoo skrev 2014-03-15 11:58:21 följande:
    Kan du maila säljaren? Fy vad jobbigt att inte veta!
    Hittat en mailadress men får inget svar, lär väll ha blivit rätt blåst skulle jag tro men jag får iaf pengarna tillbaka av ebay om jag vill. Nu velar jag bara hur jag ska göra, hittar ingen klänning som jag direkt faller för heller
  • Äldre 15 Mar 12:10
    carola78 skrev 2014-03-15 12:05:17 följande:
    Hittat en mailadress men får inget svar, lär väll ha blivit rätt blåst skulle jag tro men jag får iaf pengarna tillbaka av ebay om jag vill. Nu velar jag bara hur jag ska göra, hittar ingen klänning som jag direkt faller för heller
    Har du någon bild på klänningen du beställde på ebay?
  • Äldre 15 Mar 12:17
    daniiel skrev 2014-03-15 12:10:30 följande:
    Har du någon bild på klänningen du beställde på ebay?


    Jag har hittat en annan men är osäker, vill gärna ha axelband då jag inte kan ha armlöst pga mina bröst. De är alldeles för urammade efter två barn :)

  • Äldre 15 Mar 12:19

    Funderar annars på denna eller något liknande, vill inte ha för mycket pärlor och krimskrams. 


    men väntar svar på säljaren om "ärmarna" ingår eller om det är något som man köper extra. Svårt att se på vilden tycker jag. Jag är bara rädd att det är för mkt broderi för min smak men detta var ok enligt bilden
     

  • Äldre 15 Mar 12:31
    carola78 skrev 2014-03-15 12:17:23 följande:
    Jag har hittat en annan men är osäker, vill gärna ha axelband då jag inte kan ha armlöst pga mina bröst. De är alldeles för urammade efter två barn :)
    Det är oftast insydda kupor och ganska stabila överdelar, så jag tror inte det skulle vara något problem med axelbandslöst ändå :) Och det går ju alltid ha en bra axelbandslös bh under också. Men vill du ha axelband, så ska du givetvis ha det :)
    carola78 skrev 2014-03-15 12:19:45 följande:

    Funderar annars på denna eller något liknande, vill inte ha för mycket pärlor och krimskrams. 

    men väntar svar på säljaren om "ärmarna" ingår eller om det är något som man köper extra. Svårt att se på vilden tycker jag. Jag är bara rädd att det är för mkt broderi för min smak men detta var ok enligt bilden


    Den här klänningen är ju en Pronovias från deras Glamour-kollektion från 2013 och på originalet är den axelbandslös med en bolero till. Det är ju väldigt mkt spets, men klänningen du visat ovan, sjöjungfrumodellen, har ju också en hel del spets. Båda har dessutom, mest troligt, pärlor och paljetter på spetsen.

  • Äldre 15 Mar 12:32

    Hej, en fråga till er som fått hem era kinaklänningar! Fick ni svar om vilket datum klänningen skulle komma och hur fick ni den? Jag bor i lägenhet, så kanske svårare att kunna få hem klänningen till dörren...?

  • Äldre 15 Mar 12:40
    daniiel skrev 2014-03-15 12:31:35 följande:
    Det är oftast insydda kupor och ganska stabila överdelar, så jag tror inte det skulle vara något problem med axelbandslöst ändå :) Och det går ju alltid ha en bra axelbandslös bh under också. Men vill du ha axelband, så ska du givetvis ha det :)
    carola78 skrev 2014-03-15 12:19:45 följande:

    Funderar annars på denna eller något liknande, vill inte ha för mycket pärlor och krimskrams. 

    men väntar svar på säljaren om "ärmarna" ingår eller om det är något som man köper extra. Svårt att se på vilden tycker jag. Jag är bara rädd att det är för mkt broderi för min smak men detta var ok enligt bilden


    Den här klänningen är ju en Pronovias från deras Glamour-kollektion från 2013 och på originalet är den axelbandslös med en bolero till. Det är ju väldigt mkt spets, men klänningen du visat ovan, sjöjungfrumodellen, har ju också en hel del spets. Båda har dessutom, mest troligt, pärlor och paljetter på spetsen.

    Jag gillar även denna, inte så mkt släp merän "boleron" då.


    Hur bör man mäta över brösten när man beställer ärmlös? Tight eller?
     
  • Äldre 15 Mar 12:53
    carola78 skrev 2014-03-15 12:40:48 följande:
    Jag gillar även denna, inte så mkt släp merän "boleron" då.

    Hur bör man mäta över brösten när man beställer ärmlös? Tight eller?
    Du kan ju alltid kika på axelbandslösa och sedan köpa en bolero till. Det gjorde jag och jag tycker det funkade bra :)

    Dra inte åt måttbandet när du mätar, men håll det inte slappt heller såklart. Har du tänkt dig snörning på klänningen? Det underlättar ju en hel del för att passformen ska bli bra. Om inte, så oavsett om du beställer efter dina egna mått eller en färdig storlek, så är chansen stor att du kommer behöva få den lite omsydd. En klänning som är lite stor är alltid bättre än en klänning som är för liten.
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!