• Äldre 1 Mar 10:59
    290524 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    290524

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 14 Mar 08:24
    vallmoo skrev 2014-03-14 08:09:39 följande:
    Oj, 4 st brudklänningar. Var alla bra? Jag funderar på denna
     
    Alla var jättefina och jag använde två av dom på bröllopsdagen. Dom två som jag beställde från Dinobridal. Dom andra två var dessvärre för små. Beställde dom från två olika säljare på DHgate och beställde dom i strl 42 med snörning, men dom var en strl ca 38-40 utan snörning.

    Jättefin klänning :) Jag skulle säga att den där klänningen förmodligen gör sig bäst i satin faktiskt. Alternativt satin med ett lager chiffong ovanpå. Vad står det på hemsidan att dom syr den i för tyg?
  • vallmo­o
    Äldre 14 Mar 10:19
    daniiel skrev 2014-03-14 08:24:59 följande:
    Alla var jättefina och jag använde två av dom på bröllopsdagen. Dom två som jag beställde från Dinobridal. Dom andra två var dessvärre för små. Beställde dom från två olika säljare på DHgate och beställde dom i strl 42 med snörning, men dom var en strl ca 38-40 utan snörning.

    Jättefin klänning :) Jag skulle säga att den där klänningen förmodligen gör sig bäst i satin faktiskt. Alternativt satin med ett lager chiffong ovanpå. Vad står det på hemsidan att dom syr den i för tyg?
    I taft står det. Blir det dyrare om man väljer annat tyg? Hur vet man vad det blir i fraktkostnad?
  • Äldre 14 Mar 11:05

    Det finns ju så sjukt många fina klänningar på nätet! Jag skulle behöva beställa nu men kan inte bestämma mig för en :(

  • vallmo­o
    Äldre 14 Mar 11:08
    Tossen skrev 2014-03-14 11:05:23 följande:

    Det finns ju så sjukt många fina klänningar på nätet! Jag skulle behöva beställa nu men kan inte bestämma mig för en :(


    Jag känner som du Tossen!!
  • vallmo­o
    Äldre 14 Mar 11:10

    Det är bra att se efterbilder här! Jag ska bjuda på det sen när och om jag kan bestämma mig för en!

  • Äldre 14 Mar 11:26

    Vilka klänningar kollar du på nu då? Skicka länk så kanske vi kan hjälpa varandra ;)

  • Äldre 14 Mar 14:15
    Tokbubbla skrev 2014-03-13 18:04:23 följande:

    m.jjshouse.com/se/Sheath-klaenning-Hjaertformad-Sopa-Tag-Chiffong-Broellopsklaenning-Med-Rufsar-002011592-g11592
    Där är en länk till "min klänning". Nästa gång jag får nån att hjälpa mig snöra den kan jag fota så du får se den på riktigt. Den är väldigt lik bilden. Enda kan vara att jag upplever den lite mer a-lined i så fall. Fast det kan ju bero på att jag inte är luka lång och smal som modellen. Är 163 och väger typ 68
     


    Vad roligt, den har jag också tittat på. Har nästan samma mått som dig också, så du får hemskt hemskt gärna visa en bild där du själv har på dig klänningen!
    Hur tycker du tyget är, motsvarar det dina förväntningar? Faller det snyggt?
  • Äldre 15 Mar 11:36

    Säljare på ebay har avslutat sitt konto och jag vet inte om jag får klänningen!
    Bröllopet är i Aug, så ingen panik men vill ju gärna ha klänningen i tid.
    Ska jag använda mig av ebays pengarna tillbaka garanti och kolla in en annan klänning eller ska jag avvakta. Beräknad leverans är 26:e mars-9:e April.
    Behöver jag säga att jag är något less??? 

  • vallmo­o
    Äldre 15 Mar 11:56

    Nu längtar jag efter bilder på resultat, då blir jag så sugen på att beställa.

  • Äldre 15 Mar 11:58
    carola78 skrev 2014-03-15 11:36:54 följande:

    Säljare på ebay har avslutat sitt konto och jag vet inte om jag får klänningen!
    Bröllopet är i Aug, så ingen panik men vill ju gärna ha klänningen i tid.
    Ska jag använda mig av ebays pengarna tillbaka garanti och kolla in en annan klänning eller ska jag avvakta. Beräknad leverans är 26:e mars-9:e April.
    Behöver jag säga att jag är något less??? 


    Du har ingen mailadress eller något till säljaren?

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!