• Äldre 1 Mar 10:59
    289435 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289435

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 11 Mar 07:14

    À ring on my finger: Jag köpte också en orginalklänning i butik. Det ingår alltid ändringar kostnadsfritt i den butiken och så stryker dom klänningen innan hämtning. Så det är nog väldigt olika hur dom gör.

  • Äldre 11 Mar 08:20

    Min klänning ska komma i veckan! Jag hoppas jag slipper massa fördröjningar! S P Ä N N A N D E !!

  • vallmo­o
    Äldre 13 Mar 17:03

    Hur ser taft ut? Är det ett fint och bra tyg på bröllopsklänning?

  • Äldre 13 Mar 18:04

    m.jjshouse.com/se/Sheath-klaenning-Hjaertformad-Sopa-Tag-Chiffong-Broellopsklaenning-Med-Rufsar-002011592-g11592
    Där är en länk till "min klänning". Nästa gång jag får nån att hjälpa mig snöra den kan jag fota så du får se den på riktigt. Den är väldigt lik bilden. Enda kan vara att jag upplever den lite mer a-lined i så fall. Fast det kan ju bero på att jag inte är luka lång och smal som modellen. Är 163 och väger typ 68
     

  • Äldre 13 Mar 21:20
    vallmoo skrev 2014-03-13 17:03:52 följande:

    Hur ser taft ut? Är det ett fint och bra tyg på bröllopsklänning?


    Taft kan vara ett utmärkt tyg till en brudklänning. Det är oftast lite tunnare och prassligare än satin, främst satinet som används till brudklänningar som är ett ganska tjockt tyg. Det beror ju helt och hållet på klänningsmodell och tycke och smak :)
  • vallmo­o
    Äldre 13 Mar 21:47
    daniiel skrev 2014-03-13 21:20:19 följande:
    Taft kan vara ett utmärkt tyg till en brudklänning. Det är oftast lite tunnare och prassligare än satin, främst satinet som används till brudklänningar som är ett ganska tjockt tyg. Det beror ju helt och hållet på klänningsmodell och tycke och smak :)
    Tack! Oj vad svårt det är med alla val! Hur är chiffong då??
  • Äldre 13 Mar 21:52
    vallmoo skrev 2014-03-13 21:47:13 följande:
    Tack! Oj vad svårt det är med alla val! Hur är chiffong då??
    Chiffong är lite genomskinligt och tunt, samt ganska matt :) Man behöver oftast ett tyg under eller att det är i flera lager. Vanligt till klänningar i empire- och kolumnmodell. Lätt och luftigt.
  • vallmo­o
    Äldre 13 Mar 22:00
    daniiel skrev 2014-03-13 21:52:51 följande:
    Chiffong är lite genomskinligt och tunt, samt ganska matt :) Man behöver oftast ett tyg under eller att det är i flera lager. Vanligt till klänningar i empire- och kolumnmodell. Lätt och luftigt.
    Daniiel, vilket tyg tycker du är finast i bröllopsklänning, vad rekommenderar du? Du verkar ha bra koll. Har du köpt många kinaklänningar? 
  • Äldre 13 Mar 23:48
    vallmoo skrev 2014-03-13 22:00:15 följande:
    Daniiel, vilket tyg tycker du är finast i bröllopsklänning, vad rekommenderar du? Du verkar ha bra koll. Har du köpt många kinaklänningar? 
    Oj, det beror helt och hållet på vad det är för klänning. Olika klänningar gör sig bäst i olika tyger. Har du kikat på någon speciell?

    Jag har köpt fyra brudklänningar och två tärnklänningar :)
  • vallmo­o
    Äldre 14 Mar 08:09
    Oj, det beror helt och hållet på vad det är för klänning. Olika klänningar gör sig bäst i olika tyger. Har du kikat på någon speciell?

    Jag har köpt fyra brudklänningar och två tärnklänningar :)
    Oj, 4 st brudklänningar. Var alla bra? Jag funderar på denna
     
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!