• Äldre 1 Mar 10:59
    290538 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    290538

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 10 Mar 14:36

    Nu har jag ju köpt en originalklänning från en butik i Sverige men jag kommer ändå få betala totalt ca 1200:- om jag behöver sy in och sy upp klänningen.
    Jag kan ju ha tur att den inte behöver sys in (sitter perfekt nu men jag är på väg ner i vikt) men jag kommer oavsett att behöva sy upp den och bara det gick på runt 400:-.

    Det är ett motargument jag ofta fått höra när det gäller Kinaklänningar...att man får räkna med att det kostar att gå till sömmerska om man vill att den sitter perfekt.
    Men det fick man visst räkna med även när man köpte en originalklänning också.

  • Äldre 10 Mar 14:50
    a ring on my finger skrev 2014-03-10 14:36:00 följande:
    Nu har jag ju köpt en originalklänning från en butik i Sverige men jag kommer ändå få betala totalt ca 1200:- om jag behöver sy in och sy upp klänningen.
    Jag kan ju ha tur att den inte behöver sys in (sitter perfekt nu men jag är på väg ner i vikt) men jag kommer oavsett att behöva sy upp den och bara det gick på runt 400:-.

    Det är ett motargument jag ofta fått höra när det gäller Kinaklänningar...att man får räkna med att det kostar att gå till sömmerska om man vill att den sitter perfekt.
    Men det fick man visst räkna med även när man köpte en originalklänning också.
    Absolut, det är väldigt sällan man hittar en klänning som passar perfekt! Allt som oftast behöver klänningen tas in någonstans, läggas upp lite eller liknande. Oavsett vart man köpt klänning och vad den kostade. Jag vet dock att ibland ingår dessa ändringar om man köper klänningen i butik, man behöver alltid inte betala något utöver priset på själva klänningen.
  • Äldre 10 Mar 19:13

    Jag har precis beställt min klänning nu!!:O 
    Guud så nervös spännande väntan som det kommer bli nu!
    Beställde från landy, har beställt denna
    www.landybridal.co/a-line-scoop-court-train-organza-champagne-wedding-dress-h9kw0027.html
     Hoppas på det bästa nu!:)

  • vallmo­o
    Äldre 10 Mar 20:02

    Tokbubbla, har du bilder på klänningen?

  • Äldre 10 Mar 20:43

    Denna har jag köpt, fast i champagne. Jättefin fast lite stor, även om måtten stämde . Är det lönt att säga till eller struntar man i den och bara fixar den själv? www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Strapless-Tea-Length-Satin-Tulle-Wedding-Dress-With-Lace-Sash-Beadwork-002011609-g11609

  • vallmo­o
    Äldre 10 Mar 20:48

    Åh, Liisen, denna har jag i mina favoriter. Vill du visa resultatet?

  • vallmo­o
    Äldre 10 Mar 20:49

    Hade du mätt fel, eller gjorde de fel?

  • Äldre 10 Mar 21:40
    Tokbubbla skrev 2014-03-08 17:31:17 följande:
    Jag köpte klänning för 690 tror jag, skor för ca 550, en schal för nån hundring samt hårblomma för en 60 kr typ. Frakten kostade ca 350 kr. Jag fick betala 500 kr i tull och moms. Klart värt det. Klänningen behöver läggas upp men det gör en vännina till mig. En hel brudutstyrsel för just över 2000!
    Vilka fynd du gjorde där! Så himla praktiskt om man kunde köpa allt på samma ställe, men jag tror inte jag vågar köpa skor utan att prova dem först...

    Vad roligt med fler finländska brudar :) Det låter ju inte speciellt farligt med tullavgifterna i Finland ändå, men bra att veta att man ska räkna med att få betala dem!

    Kakbakaren, klänningen är jättevacker! Hoppas du vill visa bild och "recensera" den sen när den kommit fram också!

    pelena, hoppas du också kan visa bilder sen :)
  • Äldre 10 Mar 23:55

    Jag köpte min klänning på JJshouse.com
    http://www.jjshouse.com/Ball-Gown-Sweetheart-Floor-Length-Organza-Satin-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beadwork-002015485-g15485?ver=0wdkv5eh

    Jag måttbeställde och behöver inte ändra någonting! =)
    Jag ville ha snörning då jag läst att andra hade fått lite fel mått. Och med snörning kan man rädda några centimeter hit eller dit. =)

    Frågade "hon" som hade hand om min order vilken underkjol hon skulle rekommendera.
    Den ändrade jag lite på dock. Ville inte ha fullt så utstående(ballong) som den var(något större än den som verkar vara under klänningen på bilderna)..
    Det var bara att dra åt metallbanden i kjolen.
    Lite småpyssel men inget som inte gick att fixa själv. =)

    Vågade att beställa därifrån då en jag känner beställde därifrån förra året. =)

    Tyckte dock att om man tittar närmare på klänningen så ser man att inte är en "äkta" klänning.
    Men för den  tusenlappen så var det klart värt det. =D

    Det tog en månad från beställning till dörren precis som dom hade sagt. =)

    Jag fick tipset av en jag känner att gå och prova vilken klänningsmodell som passar min kropp innan jag beställer.
    Det var nog tur för annars hade jag kunnat se ut hur som helst när jag väl kommer i kinaklänningen =P

  • Äldre 11 Mar 06:31

    Vallmoo, bild kommer har bara provat den snabbt en gång. Jag tror inte jag har mätt fel, mötte flera gånger. Lite trixigt dock att kontrollmäta klänningen...

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!