• Äldre 1 Mar 10:59
    289440 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289440

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 8 Mar 12:36
    #91
    daniiel skrev 2014-03-08 12:12:40 följande:
    Kan du inte be dom sy den i chiffong? Det bör inte vara några problem att få samma modell i det tyget :)
    Jag övervägde nog att fråga om det skulle gå men tänkte att jag testar med det här :) Var lite orolig för hur just den här klänningen skulle bli i chiffong.
  • vallmo­o
    Äldre 8 Mar 12:39
    #92

    Jag vill inte lägga ut pengar på att sy in den. Är de alltid stora? Man kanske ska skriva mindre midje och bystmått i beställningen?

  • Äldre 8 Mar 12:49
    #93

    Då finns ju risken att den blir för liten ;)

  • vallmo­o
    Äldre 8 Mar 14:32
    #94

    Jo det är ju stor risk för det ;)

  • vallmo­o
    Äldre 8 Mar 14:37
    #95

    Ni som kan det med tull och momsavgifter vad kan det bli i slutänden? (Förlåt, många frågor,)

  • Äldre 8 Mar 16:04
    #96

    Det vet man aldrig. Du kan slippa det helt och hållet eller så får du betala lite eller det egentliga beloppet. Beror på vad företaget skriver på paketet osv.

  • Äldre 8 Mar 17:25
    #97

    Med fiskben avses korsett-fjärdrarna om jag fattade rätt. Du vet, såna där lodräta plastskenor som sys i för korsett effekt. De sitter såna i min klänning. Perfekt!

  • Äldre 8 Mar 17:31
    #98

    Jag köpte klänning för 690 tror jag, skor för ca 550, en schal för nån hundring samt hårblomma för en 60 kr typ. Frakten kostade ca 350 kr. Jag fick betala 500 kr i tull och moms. Klart värt det. Klänningen behöver läggas upp men det gör en vännina till mig. En hel brudutstyrsel för just över 2000!

  • vallmo­o
    Äldre 8 Mar 22:17
    #99

    Tack för svar! Tokbubbla var köpte du kläderna?

  • Äldre 9 Mar 01:12

    Samma ställe som du funderar på, jjs. Jättenöjd!

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!