• Äldre 1 Mar 10:59
    290334 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    290334

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Salt
    Äldre 6 Mar 14:29
    #61
    jessi85 skrev 2014-03-06 14:27:03 följande:
    Iih idag ska jag hämta upp ett paket från Hong Kong! Nervös! Hoppas hoppas klänningen är fin och passar.
    Spännande!! 
  • Pernil­la S
    Äldre 6 Mar 15:25
    #62
    jessi85 skrev 2014-03-06 14:27:03 följande:
    Iih idag ska jag hämta upp ett paket från Hong Kong! Nervös! Hoppas hoppas klänningen är fin och passar.
    Ohh, vad spännande.
    Jag väntar med skräckblandad glädje på mitt paket som ska komma 24 mars.
  • Salt
    Äldre 6 Mar 15:32
    #63

    Visa gärna vilka klänningarna ni har beställt?

  • Salt
    Äldre 6 Mar 15:33
    #64
    Salt skrev 2014-03-06 15:32:13 följande:
    Visa gärna vilka klänningarna ni har beställt?
    Hrm... måste sluta göra flera saker samtidigt. Menade såklart att det vore kul att se vilka klänningar ni har beställt och nu väntar på!
  • Äldre 6 Mar 15:47
    #65

    Den här har jag beställt, men ska korta av till knälängd. Tror jag, det beror ju på hur den ser ut när den kommer på. Den är ganska enkel men vi ska gifta oss borgerligt med våra familjer närvarande, och sen på kvällen ha fest i en loge så jag ville ha något enklare... och 50-talsinspirerat, fd. rockabillytjej som jag är :)


  • Salt
    Äldre 6 Mar 15:56
    #66

    Supersöt! Hoppas den passar och är fin, lycka till nu! Vi väntar med spänning på resultatet SoligSkrattande

  • Äldre 6 Mar 16:02
    #67
    Salt skrev 2014-03-06 15:56:25 följande:
    Supersöt! Hoppas den passar och är fin, lycka till nu! Vi väntar med spänning på resultatet SoligSkrattande
    Tack, och jag med! Visar bild sen... om den är fin :)
  • Himla
    Äldre 6 Mar 16:25
    #68
    jessi85 skrev 2014-03-06 15:47:36 följande:
    Den här har jag beställt, men ska korta av till knälängd. Tror jag, det beror ju på hur den ser ut när den kommer på. Den är ganska enkel men vi ska gifta oss borgerligt med våra familjer närvarande, och sen på kvällen ha fest i en loge så jag ville ha något enklare... och 50-talsinspirerat, fd. rockabillytjej som jag är :)


  • Himla
    Äldre 6 Mar 16:30
    #69

    oj då det blev lite tokigt. Vilken fin klänning Jessi85 skulle det ju stå :)


    Här kändes det lite snopet att mannen gillade den första som jag visade, eller så har vi bara otroligt lika stilsmak. jag vill ju jämföra.


    Svårt att välja men det blir en klassisk 50-tals variant så långt har vi kommit. Bra jobbat så här första planeringsdagen. 


     

  • Äldre 6 Mar 16:39
    #70

    Jag skrev i gamla tråden precis innan ni startade den nya så jag slänger in den här igen eftersom den är ny och 2014 års kollektion.




    Klänningen är beställd från JJhouse och jag är väldigt nöjd. Kvalitén är över förväntan. Jag trodde inte den skulle vara så välsydd heller. Trots personliga mått så är den dock för stor i ryggen och är nu inlämnad till sömmerska för intagning, men det hade jag nästan räknat med.


    Klänning+frakt 2001kr


    Moms och tullavgift 884kr


    Sömmerska 600kr


    Total kostnad 3485 kr


     


    Jag försökte även beställa en kort klänning att ha senare på kvällen eller på brunchen dagen efter från Light in the box, men fick till svar att de inte kunde göra den för mina mått verkade konstiga (skiljer bara några c, på byst och midjemått men är mindre under bysten och modellen brukar funka på minkropp).. vilket jag tycker är konstigt när jag ligger precis på gränsen till plus sise och det finnt ca 6 storlekar större än jag har. Bra att jag betalade via paypal för nu skall pengarna vara på väg tillbaka.


    Beställde istället en klänning från Dinobridals som jag hoppas det skall funka med, lite dumt att man inte kunde betala med paypal hos dem dock. Överdrev nu måtten så de blev lite mindre eftersom de verkar göra mig större än jag är, är sykunning så om den skulle bli för tight tänker jag sätta i snörning.


     


     

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!