• Äldre 1 Mar 10:59
    289366 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289366

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Maj12
    Äldre 3 Mar 13:54
    #51

    Salt: Förstår dig verkligen såå mkt fina klänningar och alldeles för lite pengar :) Jag har nu handlat på Ebay vid ca 10 olika tillfällen. Allt ifrån klänningar till flytdynor till mina barn, och jag har hittills blivit super nöjd varje gång. Men chansa det gör man väl varje gång vi beställer från Kina sidor , det är väl därför jag är så nervös . Jag tror att man kan ha oturen att bli "lurad" av vem som helst, vare sig det är en etablerad hemsida eller Ebay eller något annat ställe. Men det är ju bara att hålla tummarna och hoppas :)

  • Salt
    Äldre 3 Mar 14:07
    #52

    Maj12, ja du har så rätt, det kan gå hursomhelst. Har också handlat annat från ebay, bla lite kläder och det har alltid gått bra.
    Förstår att du e nervös, för nu gäller det ju för tusan en brudklänning! *blir så exalterad* SkrattandeTungan ute
    Hoppas verkligen att din blir bra, för den var så fin och grymt bra pris så om den nu blir bra så har du gjort världens klipp! 

  • Maj12
    Äldre 3 Mar 18:35
    #53

    Salt: Tack ännu en gång. Känner också så, om det funkar så är det ju bara helt underbart :) Lovar att visa upp klänningen när den kommer, fast det dröjer till april :(

  • Äldre 5 Mar 08:00
    #54
    daniiel skrev 2014-03-02 20:32:09 följande:
    Åh, den är ju också väldigt vacker! Bra val, väldigt bra val :)

    Vad blir det för klänningar till tärnorna då?
    Tack så mycket Skrattande blev kärlek vid första ögonkastet haha.. Provade några andra men dom var inte alls i klass med den, Maggie Sottero hade en liknande som oxå var väldigt fin. 

    Tärnorna ska ha chiffong, långa sen ska dom gå i turkost, har tyvärr inte hittat någon än som jag har fått wow känsla för 
  • Äldre 5 Mar 08:02
    #55
    Helena1990 skrev 2014-03-02 21:24:51 följande:
    euphoriaa: vilken fantastisk klänning!!!! beställde du den från sidan du länkade? vad fick du ge? :)
    Tack tack :) Nej jag köpte den i butik, hade tänkt beställa den, men var lite rädd för vilka ändringar som kunde bli. 

    Men som sagt tärnklänningarna kommer beställas :) 
  • Äldre 5 Mar 08:07
    #56
    Helena1990 skrev 2014-03-02 21:24:51 följande:
    euphoriaa: vilken fantastisk klänning!!!! beställde du den från sidan du länkade? vad fick du ge? :)
    Glömde priset, men den fick jag ge 14,000:- för inkl skrädderi. 

    Sen såg jag att daniiel svarat på de andra :)
     
  • Äldre 6 Mar 07:33
    #57

    Hej! Vad är detta för märke!? Jag kommer ihåg att jag tittade på denna innan men kommer inte ihåg vart! Jättefin och jättefin på dig!a ring on my finger skrev 2014-03-03 10:08:58 följande:Jag har planerat att beställa från Kina men så var jag iväg och provade klänningar och kunde helt enkelt inte låta bli att köpa denna klänningen.Men nu tänkte jag beställa en underkjol från Kina.Någon som är duktig och kan tipsa om vilken typ av underkjol jag bör ha?Vill att kjolen ska se ut ungefär som på originalbilden...

  • Äldre 6 Mar 10:25
    #58
    Maj12 skrev 2014-03-02 23:01:15 följande:

    Beställde även ett midjeband på Ebay som jag tycker passar bra till klänningen.



    Var beställde du midejbandet? Väldigt fint! Ja, självklart klänningarna också. Bara att jag funderar på att komplettera min klänning med ett band. 
  • Maj12
    Äldre 6 Mar 14:22
    #59

    Blivande frugann: Hej! Midjebandet är egentligen inget midjeband :) utan det är ett "band" som du ska göra till ett hårband. I annonsen så ser du vad jag menar, men det kommer i längden 90cm (det där svarta tunna bandet som sätter ihop det virkade bandet med är inte med ,det är bara dom som visar hur man kan göra) Lång förklaring :) jag tänkte först också köpa ett tunt tyg band som jag skulle sy fast på detta så jag kunde knyta det i bak, men ändrade mig och tänker nu sy (min mamma) fast det direkt på klänningen. (eller bara liksom fästa det i bak) Hoppas du förstår min krångliga beskrivning :) Beställde den i Ivory men den är mer beige som du ser på bilden :) Men jag blev jättenöjd . www.ebay.com/itm/Venise-Flower-Trim-Lace-36-Women-Girls-Baby-Hair-Accessories-Headbands-Hats-/370749114489&var=&hash=item56525e8879

  • Äldre 6 Mar 14:27
    #60

    Iih idag ska jag hämta upp ett paket från Hong Kong! Nervös! Hoppas hoppas klänningen är fin och passar.

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!