• Äldre 1 Mar 10:59
    290499 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    290499

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 3 Mar 08:44
    #41

    Enligt säljaren är det en sådan underkjol som nr8 jag ska ha, men känns som om det kommer bli väldigt knöligt upptill!? Bara det gör mig nervös över hur klänningen kommer se ut
     www.ebay.com/itm/9-Styles-WHITE-BRIDAL-WEDDING-DRESS-PROM-PETTICOAT-UNDERSKIRT-CRINOLINE-Skirt-/251279698398&var=&hash=item3a816fe9de

  • Äldre 3 Mar 08:57
    #42

    nja då är det väl snarare nummer 5 du ska ha :)

  • Äldre 3 Mar 09:19
    #43
    Maj12 skrev 2014-03-02 23:39:44 följande:
    daniiel och Salt : Tack så mycket! Här är säljaren till den kortaklänningen: www.ebay.com/itm/Short-Strapless-Cocktail-Ruf... Och här är den långa jag beställt: nr1 www.ebay.com/itm/New-White-Lace-Bride-Wedding... Är helt medveten om att den inte kommer se exakt så här ut men tänkte att för dom pengarna så testar jag :) Har ju alltid den korta klänningen om det inte funkar.
    Å den långa var jag inne på ett tag, men jag måste ha axelband då man har alldeles för tunna bröst efter två barn ;)
    Den blir säkert jätte fin, när får du den? 
  • Äldre 3 Mar 10:08
    #44

    Jag har planerat att beställa från Kina men så var jag iväg och provade klänningar och kunde helt enkelt inte låta bli att köpa denna klänningen.

    Men nu tänkte jag beställa en underkjol från Kina.

    Någon som är duktig och kan tipsa om vilken typ av underkjol jag bör ha?
    Vill att kjolen ska se ut ungefär som på originalbilden...


  • Maj12
    Äldre 3 Mar 11:27
    #45

    carola78: Vilket bra pris! Jag får också min i april Gaaahhh nervös! Jag betalade 670kr så jag blir nervös för att den är så billig. Vänta du och känn efter, det verkar smart. Men jag håller med AnnelieK jag skulle inte ta nr8 utan snarare nr5. Jag har också såna där tunna bröst hihi tack vare mina tre odjur :) men jag har köpt en Wonderbra Ultimate strapless www.uppercut.se/tjej/underklader/wonderbra/ultimate-strapless-lace-bra-ii-ivory/ och den med lite fusk ilägg så har jag värsta snygga hyllan ;) Lite får man väl fejka till det

  • Äldre 3 Mar 11:45
    #46

    Jag gifter mig 2015 & har två favorit klänningar, dock kommer de hela tiden nya vackra klänningar så listan kommer säkert att bli längre. Tänkte visa en bild den är från landybridal.co är de någon som beställt den eller någon liknande? :)

  • Äldre 3 Mar 11:53
    #47

    Bilden kom inte med, här kommer den.


  • Salt
    Äldre 3 Mar 13:00
    #48
    carola78 skrev 2014-03-03 08:41:09 följande:
    Jag la leveransdatumet i slutet av mars, början av april. Ska bli spännande, klänningen blev inte så dyr 578kr tror jag att det blev. 
    Jag vill gärna ha volymen ner till, men tror jag ska avvakta till klänningen kommer så jag ser hur den sitter och om jag blir nöjd. Kommer naturligtvis lägga upp bild här när den kommit :) 
    OJ va billigt! Ska bli spännande att se resultatet. Fin klänning!
  • Salt
    Äldre 3 Mar 13:09
    #49
    Maj12 skrev 2014-03-03 00:50:37 följande:
    Salt: Tack så mycket igen :) Din är verkligen jättefin! Och jag tror det blir perfekt! Så spännande att beställa. Jag drömde i natt att jag fick hem min klänning och den va sååå stor, dubbla storleken. Trodde jag va lugn och avslappnad men det va jag visste inte:)
    Tack, roligt att du också tycker det! Men shit, vilken mardröm hihi! 
    Jag väntar lite med att beställa för nu har jag hittat galet fina klänningar hos landybridal. Ska även kolla in ebay, eftersom carola78 hittade en så billigt. Frågan är ju vad som är minst chansning?

    carola78, vill du berätta vilken säljare det är du köpt ifrån? 
  • Äldre 3 Mar 13:09
    #50
    Salt skrev 2014-03-03 13:00:10 följande:
    OJ va billigt! Ska bli spännande att se resultatet. Fin klänning!
    Ja men såg nu att de höjt den rejält så jag hade väll tur antar jag, återstår att se om resultatet är bra :)
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!