• Äldre 1 Mar 10:59
    289448 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289448

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Salt
    Äldre 2 Mar 23:47
    #31

    daniiel,
    Tänkte beställa från dinobridals!
    Alltså vi har inte ens bestämt när vi ska gifta oss, lutar åt 2015 men det är alltid nåt med husen eller ny bil eller.. ah ni fattar Tungan ute men va tusan, ska ändå ha flera klänningar att välja mellan och jag har en bröllopsgarderob så den kan hänga där isf Solig 



     Vad tror du? Jag kan inte förminska bilderna så ni får ursäkta.


     
  • Äldre 2 Mar 23:50
    #32
    Maj12 skrev 2014-03-02 23:39:44 följande:
    daniiel och Salt : Tack så mycket! Här är säljaren till den kortaklänningen: www.ebay.com/itm/Short-Strapless-Cocktail-Ruf... Och här är den långa jag beställt: nr1 www.ebay.com/itm/New-White-Lace-Bride-Wedding... Är helt medveten om att den inte kommer se exakt så här ut men tänkte att för dom pengarna så testar jag :) Har ju alltid den korta klänningen om det inte funkar.
    Den är ju supersnygg, populär klänning :) Jag håller tummar för att den också ska bli bra!
  • Salt
    Äldre 2 Mar 23:54
    #33

    Eller tror ni det blir konstigt om man flyttar på midjan så?
     

  • Maj12
    Äldre 3 Mar 00:18
    #34

    daniiel: Tack snälla kan behöva lite "tumm" hjälp :) Salt: Tror det blir jättefint! Jag tror att det är snällare mot kroppen/formerna att flytta upp midjan. Nu vet jag ju inte hur du ser ut :) men jag tänker utifrån mig.

  • Salt
    Äldre 3 Mar 00:28
    #35

    Maj12, den är väldigt vacker och även jag håller tummarna för dig!
    Åh va skönt att höra, jag blir så osäker. 
    Jag e lång och ganska smal, så jag tror att modellen kan funka. Men jag tänker ändå att det blir snyggare om "midjan" sitter på höften istället för under. Blir nog lättare att röra sig också haha!

     

  • Maj12
    Äldre 3 Mar 00:50
    #36

    Salt: Tack så mycket igen :) Din är verkligen jättefin! Och jag tror det blir perfekt! Så spännande att beställa. Jag drömde i natt att jag fick hem min klänning och den va sååå stor, dubbla storleken. Trodde jag va lugn och avslappnad men det va jag visste inte:)

  • Äldre 3 Mar 07:06
    #37

    Jag har beställt en klänning från ebay, har haft väldigt bra kontakt med säljaren. Snabba svar och de hade en hög kundnöjdhet. 
    Har läst en del om tullavgifter osv, så nu börjar jag bli nervös. Klänningen jag beställt hamnar under 1300kr men är ändå väldigt nervös. Dessutom la jag frakttiden längre fram och tänkte att det inte skulle behöva stressas, dels pga det kinesiska året och dels för att vi gifter oss i Aug. Nu ångrar jag att jag gjorde det, vill ju se om jag kan ha klänningen och om mina förväntningar tillfredsställs.
    Jag har intalat mig själv att den inte kommer vara som på bilden men hoppas att den sitter bra och att jag ändå blir nöjd. Jag har måttbeställt den, valde vit klänning med lila band runt midjan.  
    Vad tror ni, kommer jag behöva en underkjol eller ska jag avvakta med det tills klänningen kommer? Vilken kjol behöver jag i så fall?



     
  • Maj12
    Äldre 3 Mar 07:56
    #38

    carola78: Jättefin! Sååå spännande! Jag personligen skulle ha underkjol så du får lite volym ner till. Jag gissar att det är något sånt här du ska ha: www.ebay.com/itm/2-Hoops-Fishtail-Mermaid-Wedding-Bridal-Petticoat-Underskirt-Crinoline-Slip-TN2F-/281195392654&hash=item41788d2e8e Eller: www.ebay.com/itm/white-bridal-wedding-dress-hoop-petticoat-slip-mermaid-Crinoline-Underskirts-new-/221355496404&hash=item3389d0d3d4 Men jag har inte så bra erfarenhet som dom andra duktiga tjejerna som finns här i tråden så vänta du och kolla vad dom säger.

  • Maj12
    Äldre 3 Mar 08:01
    #39

    Jo förresten jag har beställt flera saker på Ebay sedan tidigare (högsta summa 500 och då har jag inte behövt betala något. Jag förstår verkligen att det känns trist att behöva vänta. Jag är super spänd! När ska du få den??

  • Äldre 3 Mar 08:41
    #40
    Maj12 skrev 2014-03-03 08:01:15 följande:
    Jo förresten jag har beställt flera saker på Ebay sedan tidigare (högsta summa 500 och då har jag inte behövt betala något. Jag förstår verkligen att det känns trist att behöva vänta. Jag är super spänd! När ska du få den??
    Jag la leveransdatumet i slutet av mars, början av april. Ska bli spännande, klänningen blev inte så dyr 578kr tror jag att det blev. 
    Jag vill gärna ha volymen ner till, men tror jag ska avvakta till klänningen kommer så jag ser hur den sitter och om jag blir nöjd. Kommer naturligtvis lägga upp bild här när den kommit :) 
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!