• Äldre 1 Mar 10:59
    289361 visningar
    1096 svar
    +1
    1096
    289361

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Äldre 1 Mar 12:51
    #11

    Jag var ju inne på att beställa från LandyBridals, men slutade med en Mori Lee, många extra kronor blev det, men det är det värt. 

    så blev denna http://www.morilee.com/bridals/bridal/1959

    Men tärnornas klänningar kommer jag beställa iaf :)  

  • Salt
    Äldre 1 Mar 12:51
    #12

    4 stycken! Vilken dröm! Tungan ute Jag kommer nog ha nåt liknande hahaha!
    Kollar på ju på klänningar med tyllkjolar, och även dropwaist-mermaide! 

  • Äldre 2 Mar 20:32
    #13
    Euphoriaa skrev 2014-03-01 12:51:39 följande:
    Jag var ju inne på att beställa från LandyBridals, men slutade med en Mori Lee, många extra kronor blev det, men det är det värt. 

    så blev denna www.morilee.com/bridals/bridal/1959

    Men tärnornas klänningar kommer jag beställa iaf :)  
    Åh, den är ju också väldigt vacker! Bra val, väldigt bra val :)

    Vad blir det för klänningar till tärnorna då?
  • Äldre 2 Mar 20:33
    #14
    Salt skrev 2014-03-01 12:51:42 följande:
    4 stycken! Vilken dröm! Tungan ute Jag kommer nog ha nåt liknande hahaha!
    Kollar på ju på klänningar med tyllkjolar, och även dropwaist-mermaide! 
    Ptja, två av dom blev fel storlek, så var ju tvungen att beställa en tredje.. och sedan hade jag även en kort brudklänning till kvällen :)

    Ja, tyll.. så fluffigt och fint :D hehe
  • Salt
    Äldre 2 Mar 21:01
    #16

    Nu blev de tokigt, ursäkta. 

    Här är min absoluta favorit! 




     
  • Äldre 2 Mar 21:24
    #17

    euphoriaa: vilken fantastisk klänning!!!! beställde du den från sidan du länkade? vad fick du ge? :)

  • Äldre 2 Mar 21:36
    #18
  • Rin
    Äldre 2 Mar 21:54
    #18
    ViktoriaStefan skrev 2014-03-02 21:36:22 följande:
    Jag funderar på att beställa den här fast med röda bans i så fall.
    www.dinobridals.com/discount-store-2012-pecul...:8e5eaf7b9fe13ba2950ef809a54ab8c8.html

    Som alternativ ett är följande klänning även den med röda detaljer.
    www.matildasfest.com/sv/brudklanning/brudklan...

    Kan jag snälla få lite smakråd här.
    Den första länken funkade inte men jag antar att det är denna du menar? Tycker det är fantastiskt vacker och helt klart en vinnare.
  • Äldre 2 Mar 22:05
    #19

    Länkarna fungerade tydligen inte så jag lägger in bilder istället, som sagt så är det röda detaljer på båda klänningarna som gäller och även att halterneck på den andra klänningen. Jag vill gärna ha smakråd.
    Brudklänning med färgdetaljer HS2013Brudklänning med färgdetaljer HS20132012 Peculiar Court Train Wedding Dress With Embroidery Scalloped-Edge And Detachable Halter (CWD-030)   2012 Peculiar Court Train Wedding Dress With Embroidery Scalloped-Edge And Detachable Halter (CWD-030)  2012 Peculiar Court Train Wedding Dress With Embroidery Scalloped-Edge And Detachable Halter (CWD-030) 

  • Maj12
    Äldre 2 Mar 23:01
    #20

    Vi ska ha ett litet bröllop så jag kände att det passade bäst med en kort klänning.


    Hittade denna på Ebay. Så här såg annonsen ut:



    Beställde den i ivory och blev förvånad över hur fin den va/är.


    Beställde även ett midjeband på Ebay som jag tycker passar bra till klänningen.




    Men har nu krånglat till det lite :) hittade en lång spets bröllopsklänning på ebay som jag blev kär i ,så beställde även den :)


    Vi ska ju dela upp det ,alltså vigseln med familj en dag och festen 14 dagar senare, så om klänning nr2 även den passar, så har jag den långa på vigseln och den korta till festen.


    Håller nu tummarna att den jag nu har beställt ska passa.


     


     

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!