• Äldre 19 Feb 15:08
    18452 visningar
    50 svar
    50
    18452

    Vilka blommor vill du ha i din brudbukett?

    Vilka blommor kommer du att välja eller valde du att ha i din brudbukett?
    I min bukett var det blå hortensia, murgröna och vit fresia {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Vilka blommor vill du ha i din brudbukett?
  • Äldre 19 Feb 16:51
    #11


    Jag hade kallor, rosor, murgröna och två vita nejlikor (för de som inte kunde vara med).
  • Äldre 19 Feb 16:53
    #12


    Jag gav min florist fria händer så länge buketten var vit, handbunden och inom vår budget. Det blev en bukett av vita rosor, fresia, dahlia, bouvardia och prärieklocka. Jag blev jättenöjd! :)
  • Äldre 19 Feb 17:35
    #13

    Jag vill ha murgröna, och blommor i lite rosa-creme-toner. Tänkte ge floristen lite fria händer :)  

  • Äldre 19 Feb 17:46
    #14

    Såhär tänkte jag att min bukett ska se ut fast rosorna bytas mot ranunkler och så vill jag ha vit anemon i.



     
  • Äldre 19 Feb 19:49
    #15

    Jag beställde min brudbukett nyss, röda rosor och brudslöja. En klassiker! Hade först inte ens tänkt ha brudbukett alls men som med allt annat rörande det här bröllopet har jag ändrat mig ;) så nu blir det ändå brudbukett, vit klänning och slöja trots att det inte alls var planen!

  • Äldre 19 Feb 20:05
    #16

    Solrosor som jag ska odla själv!!!  Bara solrosor. Har alltid trott att jag är en ros/pion-människa - men inte nu när det kommer till kritan. Solig

  • Äldre 19 Feb 20:20
    #17

    Jag ska ha en hjärtformad bukett med enbart röda rosor.

  • Äldre 19 Feb 20:51
    #18
    Chicita skrev 2014-02-19 16:46:41 följande:
    Härligt filibustern kul att någon håller på den gamla traditionen Glad

    Jag berättade om vårt tema till bröllopet, visade en inspirationsbild på klänningen och lämnade in två tygprover för att floristen skulle få se och känna på texturerna.
    Sen sa jag att jag ville ha vita blommor - kallor var ett måste men andra blommor funkade också. Och gärna trollhassel och at den skulle bäras liggande över armen.
    Vi kom överens om maxpris för den + tärnornas enkla blomma som dom skulle ha.

    En månad innan vigseln la jag en tilläggsbeställning på en miniversion på mammas kistdekoration då hon gick bort 2 månader innan bröllopet.

    Vi betalade mindre än överenskommet trots tillägget. Och jag var supernöjd. Hon hade verkligen fått det som jag önskade

     


    haha, jo det var ganska roligt, läste om traditionen, berättade för gubben och han liksom... "ja visst!" vi kör så, du får inget veta, jag fixar den!" och jag bara stammade haha! :p
  • Äldre 19 Feb 21:01
    #19

    Orkidé, prärieklocka, murgröna, rosor och lite annat smått och gott:)

  • Äldre 19 Feb 22:45
    #20

    Jag ville ha pioner, ranunkler eller anemoner. Inget utav det gick, så jag skippade blommor.


Svar på tråden Vilka blommor vill du ha i din brudbukett?