• Äldre 18 Feb 20:21
    32507 visningar
    119 svar
    119
    32507

    Vi med lite större budget

    Jag efterfrågar en tråd för oss som har en lite större budget. 
    Jag tycker absolut att alla ska få ha det bröllop de vill och har råd med, men ibland tycker jag att det finns bara trådar för de med liten budget. Obestämd

    Någon som vill följas åt?

    Vår budget ligger kring 150-200 000 kr och vi blir ca 80 personer. 

  • Svar på tråden Vi med lite större budget
  • Äldre 5 Apr 13:23
    #81

    Vi kommer också ha m&m's som favors, med bild på ena färgen och text på andra ( får ju inte plats med så mkt men men :)

    Fyra månader känns på en gång som en evighet men samtidigt har vi så mkt att finslipa så nu börjar nerverna sätta in!! Iiih..

    Mina ringar blir förhoppningsvis klara om 1 vecka, längtar! De är designade av min m2b och blir ihop med min förlovningsring "en enda hel ring" sats.. Svårt att föklara ;)

    Min klänning ska jag testa för första gången 14 maj, den är inte ens sydd än! Ångrade mig och har lagt ut min 1a till försäljning.. Den kändes inte som oss, visade den för min m2b när jag bestämt mig för en ny och han sa " I don't think i would have said yes!" Hahaha.. Så, rätt beslut ;)

  • Äldre 5 Apr 17:01
    #82

    Jag vill bara inlflika vad gäller lavendel... Hittills har jag inte träffat en person som jag vet gillar den doften. sen pratar man inte om doft med alla man träffar heller ;) För mig är det en tantstank och som allergiker är inte lavendel rätt sak att sprida i luften. Hoppas era gäster tål det :) Såna påsar gjorde man ju hundra av på dagis med olikadofter och det var roligt. Tog nog många år innan pappa vågade slänga påsen som han fick från mig. Han ville inte göra mig ledsen eftersom det var så roligt när han drog ut strumplådan så jag kunde se påsen som jag hade gjort. 

    Annars är det en kul idé. 

  • Äldre 5 Apr 19:55
    #83
    SandraElisabet skrev 2014-03-30 17:45:50 följande:
    Fick äntligen de foton på min färdiga ring också, så här blev den: (Har lagt upp bilderna i ring-tråden också)
    Den ser ju fantastisk ut! Hade säkerligen slagit i den överallt men det är ändå inte utan att jag blir lite sugen på något liknande. 
  • Äldre 5 Apr 22:02
    #84
    TheD skrev 2014-04-05 17:01:07 följande:

    Jag vill bara inlflika vad gäller lavendel... Hittills har jag inte träffat en person som jag vet gillar den doften. sen pratar man inte om doft med alla man träffar heller ;) För mig är det en tantstank och som allergiker är inte lavendel rätt sak att sprida i luften. Hoppas era gäster tål det :) Såna påsar gjorde man ju hundra av på dagis med olikadofter och det var roligt. Tog nog många år innan pappa vågade slänga påsen som han fick från mig. Han ville inte göra mig ledsen eftersom det var så roligt när han drog ut strumplådan så jag kunde se påsen som jag hade gjort. 

    Annars är det en kul idé. 


    Du har nog helt rätt! Är inte ens särskilt förtjust i lavendel själv, utan kom inte på något bättre att göra av påsarna helt enkelt  
    Tack för bollningen! Nu kan jag släppa den idén med gott samvete. 
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 6 Apr 20:20
    #85
    FrökenW skrev 2014-04-05 19:55:30 följande:
    Den ser ju fantastisk ut! Hade säkerligen slagit i den överallt men det är ändå inte utan att jag blir lite sugen på något liknande. 
    :) Jag hoppas den är lika vacker på mitt finger. ;)
  • Sandra­Elisab­et
    Äldre 6 Apr 20:21
    #86
    LMF skrev 2014-03-31 08:53:24 följande:
    Vacker ring!
    Tack!
  • Äldre 6 Apr 22:51
    #87

    Kul tråd! :) Vi startade med en budget på 100 000:- (varav 50 000:- är en gåva från svärföräldrarna) men nu lutar det åt 130 000:- exkl bröllopsresor. Med våra två resor, en sommarresa till Grekland och en vinterresa till Karibien, blir det ca 180 000:-. Känns ibland som gaaaalet mycket pengar men vi har bestämt att denna dag är så viktig för oss att det får kosta vad det kosta vill :) Det känns viktigt att vi får en fantastisk fest med alla våra nära och kära :)

    Lokal, band, mat & dryck är de absolut största posterna.

  • Äldre 7 Apr 09:07
    #88

    Hej alla. Jag kollar runt här och ser flera som skriver runt 200 på slott för 80 pers hur lyckades ni med de??

    Jag var och kollade på slott och det skulle kosta mig 359 för 35 personer! Bara för lokal mat servering m.m sen skulle resterande kostnader va utöver som blommor dj gåvor tårta m.m

  • Äldre 7 Apr 12:23
    #89
    nanich skrev 2014-04-07 09:07:44 följande:

    Hej alla. Jag kollar runt här och ser flera som skriver runt 200 på slott för 80 pers hur lyckades ni med de??

    Jag var och kollade på slott och det skulle kosta mig 359 för 35 personer! Bara för lokal mat servering m.m sen skulle resterande kostnader va utöver som blommor dj gåvor tårta m.m


    Vad menar du? 359 000 kr för 35 personer? Om det är det du menar så låter det väldigt mycket! Vad är det för slott? Drottningholm??

    Men priserna skiljer ju sig såklart extremt mycket och även det som ingår. Ibland kan man ta med egen alkohol, ibland inte. Det påverkar ju priserna mycket. Ibland ingår övernattning.
  • Äldre 9 Apr 19:05
    #90

    Vi tittade på Rockelstad slott, fast där är man i och för sig mest i sidobyggnaderna men det verkar riktigt mysigt och prisvärt. Vi valde dock i slutändan att ha dubbelt så många gäster och inne i centrala Stockholm istället. :)

Svar på tråden Vi med lite större budget