• Äldre 18 Feb 20:21
    32493 visningar
    119 svar
    119
    32493

    Vi med lite större budget

    Jag efterfrågar en tråd för oss som har en lite större budget. 
    Jag tycker absolut att alla ska få ha det bröllop de vill och har råd med, men ibland tycker jag att det finns bara trådar för de med liten budget. Obestämd

    Någon som vill följas åt?

    Vår budget ligger kring 150-200 000 kr och vi blir ca 80 personer. 

  • Svar på tråden Vi med lite större budget
  • Äldre 18 Feb 20:41
    #1

    192 600,00 kr ligger vår estimerade budget på. 
    Kommer hänga rätt mycket på antal gäster som dyker upp, men skulle alla bjuda (67) komma så slutar det där, om inga oförutsedda utgifter dyker upp i övrigt. 

  • Äldre 18 Feb 21:35
    #2

    Nu blir jag förvirrad, vilken tråd tillhör vi? ;) Vi har ingen bestämd budget och inte heller något tak ! Vi har inga ekonomiska svårigheter och behöver inte titta efter priset men vi gör det iallafall. Vi lägger mycket pengar på det som är viktigt enligt oss (ex. svindyr tårta och kläder) men gör gärna inbjudningskort själv för att vi tycker att det är en onödig kostnad. Vi kommer nog hänga lite i båda trådarna ;) Lågbudget tråden för att få smarta och roliga gör det själv- tips och hög budget för att få tips om kvalitativa detaljer ;)

  • Äldre 18 Feb 23:42
    #3

    Vill bara flika in: Det kan finnas personer som tycker att t.ex. 50.000:- är en större budget osv...

  • Äldre 19 Feb 08:12
    #4

    The D: Det har du rätt i. Men det finns även dom som lägger 100000 på sitt bröllop och anser att det är låg budget. Allt handlar om inkomst, livstil och umgänge. Har man ex 500 000kr på sparkontot så är 150 000 kr lite att lägga på ett bröllop medans 300 000 är mycket att lägga. :) Så det är ju omöjligt att sätta en ekonomisk gräns som är allmängiltig för alla samhällsgrupper. Så man får väl själv avgöra vilken tråd man tillhör.

  • Äldre 19 Feb 09:29
    #5

    När jag vinner på triss kommer jag mer här och diskuterar! ;) 

  • Äldre 19 Feb 09:46
    #6
    frkmaria skrev 2014-02-19 09:29:07 följande:
    När jag vinner på triss kommer jag mer här och diskuterar! ;) 
    Var är like-knappen?? ;) 
  • Äldre 19 Feb 09:53
    #7
    JW2014 skrev 2014-02-18 21:35:21 följande:
    Nu blir jag förvirrad, vilken tråd tillhör vi? ;) Vi har ingen bestämd budget och inte heller något tak ! Vi har inga ekonomiska svårigheter och behöver inte titta efter priset men vi gör det iallafall. Vi lägger mycket pengar på det som är viktigt enligt oss (ex. svindyr tårta och kläder) men gör gärna inbjudningskort själv för att vi tycker att det är en onödig kostnad. Vi kommer nog hänga lite i båda trådarna ;) Lågbudget tråden för att få smarta och roliga gör det själv- tips och hög budget för att få tips om kvalitativa detaljer ;)
    Vi har precis samma tänkt som dig!
    Jag vill göra mycket pyssel själv för att det är den stilen jag eftersöker men vi har inte satt något tak på vad saker och ting får kosta.
    Det får vi ta under resans gång :) 
  • Äldre 19 Feb 11:04
    #8

    Hur gör ni med gästernas övernattning? Vi har preliminär bokat en stugby vid sjön 500 m från festen. Där finns alla bekvämligheter i röda små stugor och en härlig natur :) Nu till min fråga, ägaren till stugbyn tyckte att vi skulle höra av oss om vi inte använder alla stugor så hon kan hyra ut dom till andra och vi slipper betala för just dom stugorna. Men jag funderar, ska jag boka hela stugbyn iallafall? Så att gästerna bara möter andra gäster och slipper barnfamiljer runt sig? Eller kommer gästerna spendera så lite tid där så det kvittar? Merkostnaden blir inte så farlig då vi redan räknat med att betala för hela stugbyn men det är ju dumt att " kasta pengarna i sjön". Hur hade ni gjort?

  • Äldre 19 Feb 11:26
    #9
    JW2014 skrev 2014-02-19 11:04:19 följande:
    Hur gör ni med gästernas övernattning? Vi har preliminär bokat en stugby vid sjön 500 m från festen. Där finns alla bekvämligheter i röda små stugor och en härlig natur :) Nu till min fråga, ägaren till stugbyn tyckte att vi skulle höra av oss om vi inte använder alla stugor så hon kan hyra ut dom till andra och vi slipper betala för just dom stugorna. Men jag funderar, ska jag boka hela stugbyn iallafall? Så att gästerna bara möter andra gäster och slipper barnfamiljer runt sig? Eller kommer gästerna spendera så lite tid där så det kvittar? Merkostnaden blir inte så farlig då vi redan räknat med att betala för hela stugbyn men det är ju dumt att " kasta pengarna i sjön". Hur hade ni gjort?
    Jag hade nog valt att boka hela stugbyn. Om det bara gäller några få stugor så kan det vara bra ha ha någon i reserv.
    Kan kännas ganska skönt för gästerna att som du säger slippa barnfamiljer. Kanske inte så kul att vakna av skrikande barn klockan 6 efter ett bröllop ;)

    Vi har inte så många gäster som kommer övernatta, har gäster från andra delar av världen men då vi bor på samma ställe som festlokalen och har en stort hus kommer jag låta de stanna där.
    Mest för att det ska bli lite mysigare och hemtrevligare. Funderar dock på om man skulle fixat någon som lagar frukost till alla på morgonen. Så att de ändå får "hotellkänslan" 
  • Äldre 19 Feb 11:43
    #10
    JW2014 skrev 2014-02-19 08:12:04 följande:
    The D: Det har du rätt i. Men det finns även dom som lägger 100000 på sitt bröllop och anser att det är låg budget. Allt handlar om inkomst, livstil och umgänge. Har man ex 500 000kr på sparkontot så är 150 000 kr lite att lägga på ett bröllop medans 300 000 är mycket att lägga. :) Så det är ju omöjligt att sätta en ekonomisk gräns som är allmängiltig för alla samhällsgrupper. Så man får väl själv avgöra vilken tråd man tillhör.
    Nja, sen fins det sådana som har 500 000 på sparkontot men fortfarande inte vill lägga mer än 30 000 på en fest...
Svar på tråden Vi med lite större budget