• Anonym (jossa­n11)
    Äldre 18 Feb 13:33
    1991 visningar
    3 svar
    3
    1991

    gifta sig på midsommarafton?

    Jag och min sambo träffades på midsommarafton och förlovade oss på midsommarafton. Så vi går nu i giftas tankar. Och vi tänkte gifta oss nästa sommar alltså 2015. Då firara vi 10 år tilsammans :) men frågan är kan man gifta sig på midsommarafton? Eller skaman välja helgen innan eller helgen efter? Någon som har erfarenhet utav detta? Tacksam för alla synpunkter

  • Svar på tråden gifta sig på midsommarafton?
  • Äldre 18 Feb 15:35
    #1

    Ja, ni ska gifta er när ni vill, det är er dag, bara er! Förra året fotograferade jag ett helt fantastiskt brudpar på midsommarafton. De ville gifta sig när sommarsolsåndet inträffade och det inföll på midsommarafton. Jag var inte med dem hela dagen utan träffade dem innan vigseln, men upplevde ändå att det blev ännu mer speciellt när det också var på midsommarafton. Det gav mig en så härlig energi och det är jag helt övertygad om att gästerna också fick.

  • Anonym (jossa­n11)
    Äldre 18 Feb 22:37
    #2

    Ja vi får väl se vad som händer. men man kanske bör skicka ut et save the date kort i god tid så att folk inte bokar upp en massa annat. Tack för din synpunkt, Uppskattas verkligen.

  • Äldre 18 Feb 23:18
    #3

    Vi ska gifta oss nu på midsommar i år. Varit tradition i min familj. Vi har inte haft problem med att boka cateringfirma.eller bagare. Florist eller andra inblandade. Jag skickade ut inbjudningarna i januari. Skickade inga save the date. Nu har inte alla svarat ännu men det ser ut som om de flesta kommer medverka. Kommer att bli riktigt kul.

Svar på tråden gifta sig på midsommarafton?