• Äldre 13 Feb 21:31
    3592 visningar
    6 svar
    6
    3592

    Tajt budget på Alla hjärtans dag.

    Hej!

    Många har det nog som vi, en tajt ekonomi och så närmar sig Alla hjärtans dag. Jag skulle väldigt gärna vilja att jag och min sambo gör något ihop och får en bra och lite speciell kväll tillsammans trots detta. Så jag ber er att ge mig era bästa tips!

  • Svar på tråden Tajt budget på Alla hjärtans dag.
  • Äldre 13 Feb 21:38
    #1

    Laga lite god mat och drick ett glas vin till.
    Jag brukar baka något, kanske en kladdkaka som jag skär hjärtformade bitar och serverar med grädde och bär.

  • Äldre 13 Feb 21:41
    #2

    Vi brukar inte fira alla hjärtans dag så stort då vi har vår årsdag den 16 januari och min födelsedag den 21 februari så denna dagen ligger lite i kläm :P Därför vill vi inte heller lägga så mycket pengar på morgondagen. 
    Vi kommer ha en mysig hemmakväll med tända ljus, trerätters middag (jag fixar förrätt, vi hjälps åt med huvudrätt och han gör efterrätt), sen har vi planerat att ha en riktigt bröllopskväll och diskutera bordsplacering, låtar i kyrkan, kanske prova dansa vals ;) m.m. Så det var mina tips :) 

  • Äldre 13 Feb 21:44
    #3

    Vi ger varandra en extra puss, alla hjärtans dag är bara ett kommersiellt hittepå, fira på dagar som betyder något för er personligen istället :)!

  • Äldre 13 Feb 21:45
    #4

    gör picknick hemma!

    Gör wraps med en god röra ni båda gillar.
    Grilla lite kycklingklubbor i ugnen
    två olika sorters kex och ett par färskostar 
    Lite jordgubbar
    Lite choklad eller annat godis ni båda tycker om
    Något gott att dricka 

    Röj undan på rumsgolvet, lägg ut en stor duk. Tänd en massa ljus och ha omkring er. Bädda med mjuka kuddar så ni kan sitta o ligga bekvämt. Sätt på härlig musik i bakgrunden. Duka upp maten på duken och sätt fram finporslin och fina glas.  Stäng AV mobiler! Stäng AV datorer!  Ät, drick, njut av en skön och lång kväll tillsammans.
     

  • Äldre 13 Feb 22:59
    #5

    Bio... längst bak i salongen, kanske det hände i början av förhållandet? sedan lite mysig mat hemma... 
     

  • Äldre 14 Feb 00:10
    #6

    frukost på sängen? baka egna scones eller något sånt? lite extra pussar och laga mat ihop...? =)

Svar på tråden Tajt budget på Alla hjärtans dag.