• Äldre 12 Feb 21:53
    17144 visningar
    23 svar
    23
    17144

    Smala ringar på små händer - bilder

    Jag har precis beställt vigselring och förlovningsring (gör en ny f-ring) och de är 2,6 mm höga så den totala bredden på fingret blir 5,2 mm. Men nu oroar jag mig så klart för att det är för smalt. Jag har små händer, ringstorlek 15 och ringfingret är 6,5 cm långt (kort haha) så smalare ringar passar nog mig bäst. Eller?... Så svårt att veta! Därför vill jag gärna se hur det ser ut för er andra med små händer och smala ringar - känns det rätt?

  • Svar på tråden Smala ringar på små händer - bilder
  • Äldre 12 Feb 22:15
    #1

    Jag önskar jag kunde lägga ut en bild på mina ringar men är inte på någon dator så tyvärr..
    Min f-ring är en smal ca2mm skena med 1ct diamant i klofattning. Till den kommer jag bära v-ringen från FU som är 1,5mm bred med 14 små stenar runt halva ringen. Båda i VG. Totalt blir det ca 3,5mm på mina smala fingrar, ca 15,5 ringstrl och det är gaaaaalet vackert!!!

    Jag föredrar ju smalt framför brett som du kanske märker. Hoppas det hjälpte dig att få en bild! Lycka till!

  • Äldre 13 Feb 00:10
    #2

    Meandmylove, det låter väldigt fint! Och vilken diamant! Du får gärna visa bild om du har möjlighet :)

  • Äldre 13 Feb 08:12
    #3

    Om jag kommer till en datorn inom snar framtid så ska jag, det lovar jag :)

  • Äldre 15 Feb 10:57
    #4

    Mina ringar är sammanlagt 7mm. Jag har små händer (15,5 på båda ringarna om jag minns rätt), svårt att mäta ringfingret men ca 6,8 cm långt fick jag det till. Tänk på att inte ta för smala ringar bara för då finns risken att de nöts av. Min f-ring är 3 mm och smalare än så rekomenderade de inte att man tog vid guldsmedsaffären just pga risken att den går av efter ett antal år.



  • Äldre 15 Feb 11:01
    #5

    Bild på hela handen. Får ursäkta den udda ställningen, skulle jäklas lite med maken då han fötsökte fotografera sin muffins på flygfältet ;)



  • Äldre 15 Feb 12:47
    #6

    väldigt fin kombination Niini :)

  • Äldre 15 Feb 12:58
    #7

    Vad fint Niini! Mina ringar är ju då 2,6 mm... Men om de skulle gå av om flera år så får jag en anledning att köpa nya och blingigare ;)

  • jools
    Äldre 15 Feb 16:44
    #8

    jag tycker det är väldigt elegant med smala ringar! Mina bägge ringar blir bara 5 mm och jag älskar det! Har inte möjlighet att ladda upp, men på min bild ser du iaf min tunna förlvningsring. Jag har inte jättesmå händer, men ganska smala och tunna och jag ville inte att ringarna skulle se för "tunga" ut.

  • Äldre 17 Feb 16:32
    #9

    Kan tyvärr inte heller visa någon bild då jag bara har förlovningsringen än så länge (min m2b har gömt vigselringen fram till bröllopet). Men jag tror absolut inte att 5,2mm är för smalt, framförallt inte om du nu har små händer. Mina ringar är totalt 5mm, alltså något smalare än dina, men mitt ringfinger är drygt 7cm och jag har strlk 15,6 (eller 49) och det tycker inte jag ser konstigt ut. Tror precis som jools att det kan se lite tungt ut med för breda ringar på små smala fingrar!

  • Äldre 17 Feb 16:50
    #10

    Vad kul att ni tror att det funkar! Nu känner jag mig mindre orolig, och längtar tills mina ringar är klara.

Svar på tråden Smala ringar på små händer - bilder