• Anonym (Skäms­)
    Äldre 11 Feb 08:56
    3439 visningar
    5 svar
    5
    3439

    Ångrar ringval

    Hej alla. Jag har ett problem, helt och hållet självförvållat. Det är så att vi beställde mina ringar från nätet, när de först kom var jag överlycklig och tyckte de var så fina. Att företaget hade klantat sig med gravyren var inte så viktigt, det är ju utsidan av ringarna man ser och som andra ser. Men efter ett par dagar började ringarna bara kännas fel, jag kan inte förklara hur. De ser inte alls ut som på bilderna, något jag först struntade i men som nu grämer mig så till den milda grad att jag har svårt att somna på kvällarna... Det har nu gått tre veckor och jag är alldeles förtvivlad!


     


    Jag har inte vågat säga något till min man, det tog evigheter att välja ut de här ringarna och han blir tokig om jag säger att jag inte tycker om dem. Dessutom kan man väl inte skicka tillbaka graverade ringar?


     


    Tanken på att jag ska ha dessa ringar livet ut (det är ju förhoppningen med äktenskapet i alla fall) gör att det knyter sig i magen på mig.


     


    Nu tycker ni säkert att jag är en bortskämd liten snorunge. Jag håller helt med i så fall. Snacka om i-landsproblem! Men vad hade NI gjort? Sagt som det var till era män eller tigit och lidit?


     


    Det handlar inte om större diamanter eller så, det är inte det. Ringarna är bara...fel.

  • Svar på tråden Ångrar ringval
  • Mathil­datige­r
    Äldre 11 Feb 08:59
    #1

    Om ringarna inte ser ut som på bilderna, det vill säga, de är inte vad ni beställde, hade jag kontaktat de som gjorde dem.

  • Äldre 11 Feb 09:13
    #2

    Jag beställde en vigselring (utan gravyr) för ca 2 mån sen. Efter att ha haft den hemma i ca en vecka kom ångesten. Jag vågade inte heller säga ngt till m2b då jag velat fram o tillbaka jätte länge ang ringval. Jag ringde upp företaget och fick klartecken att skicka tillbaka ringen. Så först när den var postad, och jag fått bekräftelse på returen, först DÅ berättade jag för min man. Han bara ruskade på huvudet åt mig. Vad annat kunde han göra? Nu har jag beställt en ny ring som bör anlända vilken dag som helst. Gissa om jag är nervös?!? Den här gången är den köpt från pantbanken så nu kan jag inte skicka tillbaka om jag skulle ångra mig.... Men mitt tips om du inte kan skicka tillbaka ringarna är att sluta titta på andra ringar! De ni köpt har du ju velat ha av ngn anledning, försök hitta fördelarna med ringarna igen, jag tror säkert de är jättevackra! Sen kan det säkert vara så att man blir extra bekymrad just av den anledning som du skrev: att man ska ha dem resten av livet! Det ger rejält med ångest över att göra det "rätta valet"!! Se det såhär, om du fortsätter känna såhär om något/några år så kan man alltid byta ut sina ringar då. Försök att inte se det som världens viktigaste och mest betydelsefulla val. Man kan ALLTID justera och ändra sig efterhand Lycka till!!

  • Äldre 11 Feb 09:39
    #3

    Jag förstår dig, jag har varit minst sagt velig med mina ringar. Jag hade en gammal förlovningsring, även om jag inte riktigt såg den som en "seriös" förlovningsring, så när min sambo friade på riktigt tyckte jag att jag kunde fortsätta ha den ringen och så köpte vi en slät vigselring i guld.

    Sen började jag läsa på om diamanter och ringar...  haha och då var cirkusen igång. Köpte en ring på nätet men när den kom så var den inte helt perfekt. Den var dock billig och diamanten var vacker, så det slutade med att jag gick till en guldsmed som klippte bort diamanten samt tog tre diamanter från en gammal ring som jag fått av mamma, och nu ska jag använda stenarna till att göra egendesignad förlovningsring och vigselring. Hoppas jag blir nöjd när det är klart!

    Men om ringarna inte ser ut som på webbsidan och gravyren dessutom är fel så kan ni väl reklamera dem? Ni har inte fått vad ni förväntat er. Annars håller jag med Isasa, men kan alltid byta ringar om några år. Det är bara saker!

  • Anonym (Skäms­)
    Äldre 11 Feb 18:28
    #4

    Tack för er svar! Isasa, du har alldeles rätt, jag måste sluta titta på ringar nu. Det är där jag gör fel, jag ser ringar som är ännu finare och ännu bättre och...ja.  Jag sitter och tittar på mina ringar nu och tänker att de faktiskt är väldigt fina, och att jag som du säger valde dem av en anledning. Det är inte så att jag försöker "övertala mig själv", det är så jag känner när jag inte tittat på andra ringar på hela dagen!


     


    Strongt av dig att i stället för att gräma dig göra slag i saken och skicka tillbaka ringen! För att inte tala om att berätta för din man...Flört En fråga, har du beslutsångest när det gäller andra saker också? Jag är tyvärr en sån där hopplös typ som i princip alltid velar fram och tillbaka och har svårt att bestämma mig. Och när jag väl bestämt mig krävs det inte mycket för att jag ska tvivla på att valet verkligen var rätt. Uppenbarligen. Skäms


     


    jessi, så bra att du kan designa dina egna ringar! Hade jag haft "råmaterialet" hade jag nog gort det, nu hade ag inget eget alls och då blev det alldeles för dyrt tyvärr. Jag håller tummarna för att de blir så bra som du tänkt dig!


     


    Jag kollade och jag hade kunnat reklamera ringarna men jag känner att det blir väldigt bökigt. Vad gäller gravyren är det egentligen inte så viktigt, jag vet ju vad gubben min heter och när vi förlovade och gifte oss ändå. Det känns som mycket besvär för något som egentligen inte är så viktigt. Jag vet att jag klagade över det men det störde mig egentligen inte så mycket, det var mest att jag letade efter saker att gnälla över. Och letar man efter anledningar att gnälla över brukar man ju hitta dem... Flört


     


    Eftersom jag förutom att vara vankelmodig även är alldeles för bekväm av mig kommer jag inte inleda någon pingismatch och skicka tillbaka ringarna, de är ju fina och innerst inne tycker jag om dem, även om de inte ser ut som på bilden. Jag måste som sagt sluta titta på ringar nu, så kommer jag sluta inbilla mig att jag inte är nöjd! Glad

  • Äldre 11 Feb 21:15
    #5

    Jag är oxå velig och full av beslutsångest! Jag fasar för när det är dags att köpa klänning... Jag vet redan nu vilken ångest det börjar ge mig. Det finns föööör mycket att välja mellan!!!! Hoppas du tycker det känns lite lättare med ringarna nu och att du kan släppa tankarna på andra ringar och börja fundera på allt annat som även det kommer ge dig lite ångest Nej då, skämt åsido!

Svar på tråden Ångrar ringval