• Anonym (Jagbl­evenav­dem)
    Äldre 5 Feb 15:13
    82626 visningar
    30 svar
    30
    82626

    Han kollar på porr, hur ska jag tänka kring det?

    Jag har en pojkvän snart sambo. Han kollar på porr som de flesta gör, jag har också gjort det och aldrig haft problem med det i mina tidigare förhållanden. Har alltid läst i *mamma tidningar* hur tjejer inte vill att deras män ska kolla på porr. Förstod aldrig hur man kunde bli avundsjuk på en sådan sak förrän nu, jag tycker det är otroligt jobbigt att veta att han blir hård av att se perfekta brudar med sjukt heta kroppar som rider killar eller suger och och stönar och har sig. Att min kille kommer till deras stön och rumpor och ansiktsuttryck. Samtidigt som detta är en fantasi jag kan ha om honom som jag njuter av. Men när det inte är en sexfantasi så avskyr jag det. För mig drar det ner mig självförtroende och jag känner att jag inte duger tills jag ser ut som tjejer i porrfilmerna. Har pratat om detta med min kille, han säger att jag visst är jätte fin och duger osv men för mig bevisar han att jag inte gör det. Jag vill inte behöva vara avundsjuk pga hans porrtitande. Hjälp mig någon, inga dömande människor här tack! :)

  • Svar på tråden Han kollar på porr, hur ska jag tänka kring det?
  • Anonym (sames­ame)
    Äldre 5 Feb 16:43
    #1

    Har diskuterat detta med min sambo och han har då dementerat sitt porrkollande.. FLERA GÅNGER..tills plöstligt.. när vi sitter med hans vänner i somras och de börjar prata porr och en av hans porrbesatta vänner säger något med att "Ja men, alla kollar ju porr" och naiva jag säger "nej, men inte xx, det gör du ju inte?" och sambon då svarar "jo..det gör jag." FY FAN vad sur jag blev. Lite för att jag inte köper konceptet med porr, det äcklar mig lite, lite för att han ljugit om det och lite för att jag inte känner mig tillräcklig som du säger. Jag kommer aldrig se ut eller agera som de gör i porrfilmerna men han påstår någonstans att han förstår att det inte är på riktigt. Att han inte förväntar sig det av mig och att det vi har och det han gör när han kollar porr är två helt olika saker. Jag har inte köpt och bearbetat det helt. Jag tycker fortfarande det är lite äckligt, lite jobbigt, lite ångestframkallande... men.. Jag får väl tro honom att det han gör inte har med vår relation att göra. 

  • Anonym (Nej)
    Äldre 5 Feb 18:45
    #2

    Jag skulle inte kunna vara tillsammans med en kille som kollar på porr själv och runkar till det, tycker det handlar om kvinnosyn. Är glad att min man inte gör det (och nej, alla gör verkligen inte det, beror på vilken slags person man är). Tycker partnern ska respektera ens känslor angående det. Kommer man inte överens får man avgöra själv om man kan leva med nåt sånt.

  • kouki
    Äldre 5 Feb 19:30
    #3

    För min kille är det fritt fram. Jag kan faktiskt inte kräva att han endast ska tända på mig, och vi har olika sexualdrifter. Ser faktiskt inte alls varför man ska dra in sig själv i ekvationen där, inte ifall partnern ändå visar sin kärlek och vill ha sex med en på riktigt.

    Om det hade varit så att han föredrog porren framför att ha sex med mig, då skulle det vara en helt annorlunda situation. 

     

  • Äldre 5 Feb 21:58
    #4
    +1

    här håller jag med kouki faktiskt 

    när porren är en form av visuell fantasi som används vid onani är det endast det som det är frågan om. Onani har ingenting att göra med ens övriga sexlig och lust till sin partner.

    MEN  - när porrtittande och onanerande blir ISTÄLLET för sex med sin partner - DÅ har man ett problem.

    Vi kvinnor har ju många dräggelobjekt och nån kanske slinker med som onanifantasi nån gång emellanåt även fast många tjejer mest har det uppe i skallen.  Visst är det många som sitter och tycker Alexander Skarsgård är ûbersexig i True Blood , drägglar över vampyrerna i Twilightsaga eller drömmer om att få dra med händerna över Zlatans bara bringa mitt i en fotbollsmatch... men det betyder ju inte att vi inte vill ha våra män. Eller hur?

    Så varför skulle våra män vilja ha en silikonbrud? Helt ärligt - har vi inte högre tankar än så om våra kära att vi på fullt allvar tror att han hellre skulle vilja ha en porrbrud än mig?  Varför skulle en porrbrud stå högre i kurs än mig?

    och rent krasst och helt allvarligt.  Förvisso är det ju porrtittandet som gör att man får konstiga känslor - men det är ju inte HANS problem - för det är ju DU som får känslorna.  Att förbjuda något lägger ju bara locket på - det löser inte problemet.  Det kan snarare trigga igång det hela ännu mer.

    dalar självkänslan av att han inte ägnar dig 100% uppmärksamhet hela tiden vare sig ni är i sällskap eller på varsitt jobb så är det ju något du måste jobba på helt enkelt. och det har ju inget med porren att göra.  Porren blir ju bara en ventil för dig att pysa ur.

    alla har vi nån gång i våra förhållanden tvivel på om det verkligen är kärleken för resten av livet, man får en törn i självkänslan av att veta att det är så enkelt att hitta en ny, kanske blir jag så trist att han inte vill ha mig.  man får upp porren och ger den skulden. Men det kanske inte alls är porren som är boven.

    Så kort sagt - lägg fokus på rätt sak så ska du se att du kan hantera det hela bättre. 

  • Anonym (Nej)
    Äldre 5 Feb 22:35
    #5

    Det handlar inte så mycket om svartsjuka anser jag, för de där tjejerna lär han ju aldrig träffa eller så. Men man måste respektera att vissa känner obehag inför detta. Sen kan man ju inte tvinga nån att börja eller sluta med ett visst beteende men man kanske ska välja nån med liknande värderingar som en själv från början. Själv tycker jag porrtittande känns ofräscht och lite tonårsaktigt faktiskt.

  • Anonym (Miss Dirty)
    Äldre 5 Feb 23:12
    #6

    Jag tittar faktiskt på porr ibland med min blivande, och jag vet att han tittar själv också. Det har jag inget emot, så länge han inte smyger med det eller förnekar det när jag frågar honom. Anledningen till att jag är så lugn och sansad när det kommer till det är att jag vet att han inte blir attraherad av kvinnorna han tittar på, utan han ser dem och tänker på mig. 

    Han har aldrig någonsin fått mig att känna att jag måste vara som kvinnorna i filmerna för att han ska vilja ha sex med mig, jag gör det jag är bekväm med och tycker om, och han älskar mig oavsett om jag är på humör för att dra fram spetsunderkläderna ur garderoben eller om jag bara vill kramas en kväll. 

    Man ska inte lägga för mycket vikt vid porr, känner jag. Om han tittar ibland är det lugnt, men om han ljuger om det eller inte kan sluta, eller måste titta på porr för att bli upphetsad, då är det däremot ett problem.

    Det finns en hel del som riktar sig till kvinnliga konsumenter också, och det görs inte bara skräp. Nu har många kvinnor börjat producera filmer som riktar sig till kvinnor, eftersom vi ofta behöver något annat än män för att bli upphetsade (av med brallorna och pang på, det är inte vad JAG uppskattar i alla fall). Om vi ställer krav som konsumenter behöver porr inte vara "av män för män", och det kan i sin tur påverka hur kvinnor framställs i filmerna. 

  • Anonym
    Äldre 6 Feb 00:03
    #7

    Jag har samma situation som föregående talare. Min blivande och jag är ärliga om allt, även sånt som är jobbigt. Kanske ett halvår in i vårat förhållande frågade jag rakt ut om han tittade på porr, samtidigt sa jag också att jag inte kommer bli arg om så är fallet. Så han sa, ja, det gör jag ibland. Jag är jätteglad att han var ärlig om det, för ärligt talat stör det mig inte bara jag vet att så är fallet, jag skulle bli galet förbannad om han ljög om det. 

    Nu säger han ofta att det var jättelängesen han gjorde det, vilket egentligen betyder att vi har sex rätt ofta och därför behöver han inte göra det. Han har ingen extrem sexualdrift som vissa killar kan ha, utan kanske max varannan dag är mer än tillräckligt för honom. Däremot om han hade behövt mer sex än så så hade det varit helt ok med mig om han onanerade till porr, för ärligt talat skulle jag inte klara av att ligga varje dag :P Som många andra sagt, så länge det är hälsosamt och inte stör förhållandet på något sätt så är det ok. 

    Jag var extremt svartsjuk när jag var yngre och då hade jag noll förståelse för att killarna tittade på porr. Idag har jag en mer avslappnad syn på det, och om det har med att jag blivit äldre vet jag inte, men så är det iallafall. Jag tycker du ska ställa dig frågan, stör det ditt förhållande? Har ni mindre sex pga att han tittar på porr? Och tycker han att det är hetare med porr än att ha sex med dig så vet jag inte riktigt om han är något att ha. Däremot, stör det inte ert förhållande på det sättet, så ska du aldrig få dålig självkänsla över det faktum att han tittar på det. Det är ju fiktion på många sätt med porr, det är inte verklighet. Du behöver absolut inte vara svartsjuk på de tjejerna! Jag skulle dumförklara min blivande om han skulle vilja vara med en sån tjej. På riktigt. Det vet jag nu att han inte vill, och jag tror du vet att din sambo inte vill det heller. Han har valt att vara med dig och det är bara dig han vill ha! 

  • Äldre 9 Feb 19:48
    #8

    Kanske skulle du prova hur det är att titta tillsammans med din kille. Det finns ju många porrfilmer nu för tiden som är lite mer riktade till tjejer (vad nu det innebär). Det kan ju hända att du också blir upphetsad tillsammans med honom. Det kan ju vara värt ett försök.

    Det där med snygga tjejer i filmerna. Jag tror inte det bara är deras kroppar killarna tänder på utan mer vad de gör, så att jämföra sig med dem, deras enorma bröst, rumpor osv  är ju onödigt men jag vet hur lätt det är.
    Att helt förbjuda honom att titta på porr är nog stört omöjligt. Förklara att du blir sårad så får han sköta det där när han är ensam. 

    Tess 

  • Anonym (Jagbl­evenav­dem)
    Äldre 10 Feb 19:57
    #9

    AA vi prövade för några månader sen och det var ungefär då jag började ogilla det. Tyckte det var jätte jobbigt att se honom bli kåt till det och tjejen där. Det kändes mer stelt, efter det har jag drömt mycket att han får stånd av mina kompisar och att det är pinsamt å jag kollar alltid honom å han säger att han inte kan hjälpa det, ångestdrömmar. Jag struntar i att han inte blir kåt av hur de ser ut utan av vad det gör, det är samma sak för mig, för mig visar det att de e grymma på vad de gör. Han sa efter ett tag att. Han kunde sluta kolla på det om jag blev så sårad men jag vill inte det, det är aldrig bra att kontrollera än människa och ta bort den från sånt. Då kanske han börjar bli kåt på tjejer irl istället och får nå slags torka. Ett förhållande enligt mig är mer sunt om man fortfarande får lite uppmärksamhet vid sidan av, att man kan njuta av porr osv. Blir man låst så blir man galen och tröttnar tillslut. När andra killar ger mig uppmärksamhet tex så kan jag först tycka det är väldigt spännande men i slutändan så inser jag bara vilken grym kille jag har och hur bra vi passar ihop och lägger all kärlek på honom. Känner att om han slutar få se på porr så kommer det bli en irritation från hans sida i längden. Jag vill inte få honom mindre kär i mig och låsa in honom. Han ska kunna få andra man veta att det alltid är mig han vill ha. Nu vände jag det här med porren till annat men är nog det, de kanske inte är just porren i grunden som sårar mig utan saker kring det och en osäkerhet på andra sätt.

  • Anonym (Vethu­rdetkä­nns)
    Äldre 10 Feb 21:24
    #10

    Jag har varit tillsammans med min kille i 6 år och för ca 4 år sedan så fick jag veta att han kollade på porr. Jag trodde att jag inte skulle bry mig om det men jag blev väldigt upprörd och självförtroendet sjunk. Så jag bad honom att sluta och han sa att han skulle det, för han förstod hur jag kände. Efter det så har jag frågat lite då o då om han verkligen inte tittar o nej, det gjorde han inte. Tills jag kom på honom för ganska exakt ett år sedan... Det va mitt i natten o jag låg o sov o skulle på toa, så satt han framför skiten o onanerade. Jag fick då reda på att han ljugit o tittat på porr under alla år tillsammans.. Då var det så nära att vi gick skilda vägar för jag kände verkligen att han äcklade mig och så kände jag nog i en veckas tid. Jag va så ledsen och bara grät, mest för att han ljugit men också för att jag blev rädd över att han äcklade mig.. Han är ju ändå mitt livs kärlek. Jag kan tyvärr fortfarande inte lita på honom helt med att han slutat men han säger att han gjort det för han vill verkligen inte förlora mig.

Svar på tråden Han kollar på porr, hur ska jag tänka kring det?