• Äldre 4 Feb 15:42
    21632 visningar
    62 svar
    62
    21632

    Någon som gifter sig i Österbotten, Finland 2014?

    Hej!

    Precis som rubriken säger försöker jag hitta andra som gifter sig i Österbotten, i Finland i sommar. Själv bor jag i Vasa trakten och planerar bröllop. Det skulle vara intressant att ha någon att dela alla funderingar med.

    /M 


    Österbotten, Finland
  • Svar på tråden Någon som gifter sig i Österbotten, Finland 2014?
  • Äldre 4 Feb 16:18
    #1

    Hej på dig MarinaE !
    Här finns en till österbottning. Jag är också mitt uppe i bröllopsplaneringarna och vi gifter oss i Juni.
    Vilket datum har ni ? Trevlig att här finns andra österbottningar :)

  • Äldre 4 Feb 16:53
    #2

    Här finns en till :) vi gifter oss i juli :)

  • Äldre 4 Feb 18:50
    #3

    Oj, vad trevligt! Vi gifter oss i början på augusti, men eftersom jag är en "pysslare" som tänker göra så mycket som möjligt själv så har jag redan börjat med förberedelser :) 
    Hur ser era bröllopsplaner ut? Stora bröllop, festlokaler, mat? Gör ni mycket själva? 

  • Äldre 4 Feb 19:53
    #4

    Vi gifter oss också i sommar, i juli  Kyrka är bokad, festlokal (de sköter även maten), fotograf, frisör o musik likaså. Klänning o kläder åt resten av "bröllopsgänget" har jag börjat leta efter men inget är bestämt eller köpt än.


    Vi kommer att ha ett litet bröllop, drygt 40 gäster blir det.

  • Äldre 4 Feb 19:54
    #5

    Ja, glömde ju säga att vi bor i Vasa

  • Äldre 4 Feb 20:37
    #6

    Vi har ca. 130 gäster på vår lista idag, men vi skall gallra lite ännu. Kyrkan har vi bokat, fotografen är bokad, sångerska till kyrkan är fixat, festlokalen är också klar. Vi skall också ha live underhållning så just nu håller vi på att söka det. Har ni några förslag på band eller trubadurer i Vasa trakten? Catering håller jag som bäst på att söka, det finns ju en hel del i Vasa trakten!
    Vi håller också på att laga alla inbjudningskort just nu, men när skall man skicka ut dem? I alla böcker jag läst står det ca. 1 - 2 månader före, men jag vill vara ut i god tid. En orsak är att i vårt kompisgäng finns många som kan tänkas slå till den här sommaren och man vill ju inte att nån annan tar vårt datum. 

     

  • Äldre 5 Feb 08:11
    #7

    Hej. En till från Österbotten. 12 juli blir det för oss uppe i Jeppis...

    Börjar ha allt bokat, pysslet kvar.. Prästen e fortfarande lite oklar.. Beror på när han har semester....
    Min klänning hänger hemma hos föräldrarna och sambons kostym finns färdigt.. Borde ta oss och prova ut en väst och hitta slips så har vi "allt"... Blommor bokar vi tid för planering i april nån gång...

    50 personer blir det för oss.

    Inbjudningarna har jag tänkt skicka ut i mars-april nån gång.. Har förberett de flesta på att bröllop är på gång..

  • Äldre 6 Feb 17:20
    #8

    Är det nån av er som själva skall sköta dukningen? Var har ni tänkt få tag på dukar? Det skall ju vara en hel del!

  • Äldre 9 Feb 09:08
    #9

    Vi kommer förberda allt i lokalen själva. Det finns dukar där för uthyrning (var och kollade läget igår)... Men jag tror vi kommer köra med engångsdukar på rulle. Hade det på förlovningskalaset och ack så enkelt att bara sätt i en sopsäck och slänga sen.. Glad

    Om det låter intressant så kolla Halpa halli, där kan de ha.. Eller om du är en sväng via Keskinens så kan de ha där...

    Har Duni papperslöpare som vi kommer ha mitt på bordet..  Samma där, bara att slänga sen om man inte vill spara...

  • Äldre 9 Feb 10:19
    #10
    MarinaE skrev 2014-02-06 17:20:00 följande:
    Är det nån av er som själva skall sköta dukningen? Var har ni tänkt få tag på dukar? Det skall ju vara en hel del!
    Jag vet att cirkas i Solf har iaf förr hyrt ut dukar :) OM ni tar mat från nåt ställe så kan det hända att dom också kan bistå med dukar (vet att Bacchus/Svenska klubben har så).
Svar på tråden Någon som gifter sig i Österbotten, Finland 2014?