• Äldre 4 Feb 13:39
    4138 visningar
    8 svar
    8
    4138

    bordsdekorationer

    Hej!lite fråga. är de absolut nödvändigt att ha stora pampiga blommdekorationer på borden, eller ha blommor på bordet alls? man ska ju ha ljus och annan prydnad på bordet.Hur gjorde ni? Tack på förhand.    

  • Svar på tråden bordsdekorationer
  • Äldre 4 Feb 13:50
    #1
    smurfen01 skrev 2014-02-04 13:39:02 följande:
    Hej!lite fråga. är de absolut nödvändigt att ha stora pampiga blommdekorationer på borden, eller ha blommor på bordet alls? man ska ju ha ljus och annan prydnad på bordet.Hur gjorde ni? Tack på förhand.    
    Verkligen inget måste! Har ni redan andra dekorationer planerade så räcker ju det såklart. Vi kommer inte ha några maffiga saker, utan små blå vaser med några få plockade blommor från mammas trädgård i, det blir alldeles lagom tycker jag. En smaksak helt enkelt vad man vill ha :) 
  • Äldre 4 Feb 13:56
    #2

    Det är nästan bättre att bara ha några små saker på borden, annars blir det ju svårt att se gästerna som sitter mitt emot, det blir ju som en stor vägg. Vi ska nog ha blommor, men man kan ju göra dekorationer i papper eller tyg också. Om ni väljer att ha lite blommor, så kan ni ju ha små krukor och lite oasis för då behöver man inte ha så många blommor utan kan ha mest blad/grönt.

    Vår festlokal har takbjälkar så vi ska hänga pompoms i taket så att det inte ser så tomt ut. Våra pompoms är gjorda i silkepapper, enligt Martha Stewarts beskrivning.

    Lycka till!!

  • Äldre 4 Feb 14:00
    #3

    Tänkte köpa diamantdekorationer i vårt färgtema och lite ljus. vill ju att man ska få plats också!.Men då vet ja :) Tack så mycket 

  • Äldre 4 Feb 17:13
    #4

    Jag tänkte ha rosa gerbera som blommor en eller två i varje vas

  • Äldre 4 Feb 18:35
    #5

    Vi hade vitsippor och liljekonvaljblad  nerstuckna i små snapsglas i kristall.   Dukade långbord så vi hade kanske 4 såna små "vaser" på ett långbord för 40 personer.  Och ett par små ljuslyktor.  Det var enda dekorationen.

  • Äldre 4 Feb 22:26
    #6


    Jag tycker personligen att det är väldigt snyggt att ha många småvaser som man placerar ut med jämna mellanrum på bordet . Då räcker det med bara någon enstaka blomma eller kvist i varje. Småvaser brukar kunna gå att hitta billigt på loppis, går även utmärkt att använda snapsglas. Det brukar bli väldigt vackert på bordet och dessutom en billig bordsdekoration :)


     

  • Alylly­ra
    Äldre 5 Feb 11:40
    #7

    Ni kan dekorera bordet precis som ni vill :)

    Vi köpte lavendel i kruka som vi sedan planerade om i konservburkar som vi hade sprejat med kopparfärg. Det låter lite knäppt, men det blev jättefint! Sen hade vi kanske 3 sådana krukor på ett bord med 20 pers. Däremellan hade vi blockljus som vi placerat på speglar för att reflektera ljuset.

    Kör på det som känns bäst för er, och det som ni tycker är snyggast! 

  • Äldre 5 Feb 13:11
    #8


    Här är våra bordsdekorationer. Vi hade även några större kandelabrar.  Mer än så behövdes verkligen inte.
Svar på tråden bordsdekorationer