• Äldre 4 Feb 12:25
    1877 visningar
    4 svar
    4
    1877

    buffé hjälp?

    Hej, Vi gifter oss på midsommardagen och är precis uppe i planeringen gällande maten. Vi skall träffa några catering företag här under veckan, de vill att vi själva skall ha med oss förslag på mat.. De här ja får Lite panik.. *vilsen* min ända tanke hittills är att de ska vara en somrig buffé. Dock ej midsommarmat Då varken ja eller min blivande gillar sill,fisk. Kom med förslag? Någon annan som gift sig midsommar vad har nu haft för meny? Tack!

  • Svar på tråden buffé hjälp?
  • Äldre 4 Feb 12:36
    #1

    Hej.Jag skule satsa på en grillbuffe..fläskfile,oxfile,kycklingfile..m.m.:)

  • Äldre 4 Feb 12:45
    #2

    Kallskuret kött och kyckling paj sallad bröd ostar potatissallad eller gratäng frukter

  • Äldre 4 Feb 13:42
    #3

    Tipsade om det i en annan tråd, men kolla på Grillevent. Ett par vänner hade dem på sitt bröllop och det blev sjukt lyckat. Skulle nog använt det själv om de inte redsn hade gjort det. Det är,kockarna från Sveriges grillmästare som grillar och det var sjukt gott. De har en film från ett bröllop där de grillar också, så kolla på den. :)

  • Äldre 7 Feb 21:25
    #4

    Tack för era tips... :) ungefär åt det hållet vi lutar åt :) Kallskuret ( fläskfile, kycklingfile, rostbiff) med somrig potatissallad, gratäng, frukter traditionell planka :)helt enkelt. Med ostar och kex...
    Kanske lite inspiration av det grekiska köket :)

     

Svar på tråden buffé hjälp?