• Äldre 31 Jan 20:53
    3695 visningar
    12 svar
    12
    3695

    vad kan man önska sig?

    Jag får halvt panik över det med bröllopspresenter! Jag och min blivande behöver ett nytt hem då vi tänkte enkelt önska oss presentkort på IKEA så att alla kan ge valfri summa efter egen budget för liten som stor så gör det skillnad för oss då vi behöver köpa mkt nytt men inte har ekonomin till det. Men nu har ju frågan kommit om vad vi önskar oss (trotts att vi inte skickat ut inbjudningarna) och när vi svarar presentkort på IKEA verkar dem inte nöja sig med det utan vill ge något mer materiellt. Min blivandes familj kommer ge presenter efter stora summor som jag förstått det. Vad kan man önska sig? Vad önskar ni er? Detta är sååå svårt!!

  • Svar på tråden vad kan man önska sig?
  • Äldre 31 Jan 21:16
    #1

    Jag tycker också att det är jättesvårt! Vi bor i lägenhet nu men har tänkt att köpa hus inom en överskådlig framtid. Så just nu behöver vi kanske inte så hemskt mycket, men vi kommer att behöva saker så småningom.. Nu behöver vi en ny dammsugare och skulle vilja ha snygga salt- och pepparkvarnar, men det är ju kanske inte så "roliga" saker att önska sig.. Vi skulle även bli glada för ett resebidrag, även om vi inte vet om vi kommer att ha möjlighet att åka på någon resa i år.. Svårt detta!

  • Äldre 31 Jan 22:40
    #2

    Visst är det! Ska man in på cervera och önska sig olika saker man inte prioriterar? Vi vill hellre ha bidrag till tv-rummet eller köket. Det finns en sak jag kan skriva upp om någon vill lägga dem pengarna och det är en kaffebryggare dem bra, kommer inte ihåg vad dem heter men den ligger väl på 1500 om jag inte minns fel.

  • Äldre 1 Feb 05:46
    #3

    Det där med prisklasser tycker jag är svårt. Ska man ha någon slags lista så måste man ju i princip ga saker som kostar olika mycket, så folk har lite att välja på. Vi skulle vilja ha ordentliga kockknivar, en videokamera, en systemkamera och en jamie oliver stekpanna. Vääldigt olika prisklasser, men folk kanske kan gå ihop tänker jag.. :)

  • Äldre 1 Feb 11:13
    #4

    ja du kan lämna önskemål på bra presenter som har med ert hushåll att göra.

    Du kan faktiskt enkelt avböja presenter som är rena prydnadssaker.  

    Om dom inte bara nöjer sig med presentkort kan du ju föreslå just stekpannor, brödrost, elvisp och såna saker. Handdukar är också bra tips.

     

  • Äldre 1 Feb 13:22
    #5

    Vi önskade oss en bröllopsresa och det fick vi. Saker har vi överflöd av och om vi vill ha en pryl så köper vi det själva så man får exakt den man vill ha ;)

  • Äldre 8 Feb 12:06
    #6

    Vi kommer att önska oss bidrag till resan eftersom vi redan har levt tillsammans i över 10år. Vi behöver liksom inte så mycket grejor.

    Men vi kommer ha en liten önskelista till de som inte vill ge pengar/presentkort och kommer då önska oss fina vin/champagneglas som vi inte unna oss själv. Vi kommer önska en fin gryta och stekjärn. Sen har vi tallrikar från Ikea där det nu har tillkommit skålar så dessa kommer vi också önska.

  • Äldre 8 Feb 13:39
    #7

    Delar till en finservis, en dammsugare, popcornmaskin, vinglas, ölglas, vardagsservis, bestick, fina påslakanset, duntäcken, gjutjärnsgryta, jaaa allt som ni uppenbarligen behöver till er bostad.

  • Äldre 8 Feb 13:40
    #8

    Om vi får några presenter, man kan ju inte förävnta sig det, så önskar vi oss nog resterande skålar till vår Jellybeanserie, finare påslakanset och kanske någon sparesa.

  • Äldre 8 Feb 21:08
    #9

    Problemet där är ju att i porslinsväg och annan köks/städ utrustning har vi. Så det är tyvärr bara dem stora sakerna som vi behöver. Men det blir nog ett önskelista på cervera när det kommer till stekpanna, grytor och knivar. Så får dem välja efter eget tycke , smak och ekonomi. Men det är lite smått irriterande att dem är så fixerade på presenter och inte själva bröllopet! Det är ju det som är det viktiga, LR har jag missat något?

  • Äldre 8 Feb 21:20
    #10
    Förälskade skrev 2014-02-08 21:08:25 följande:
    Problemet där är ju att i porslinsväg och annan köks/städ utrustning har vi. Så det är tyvärr bara dem stora sakerna som vi behöver. Men det blir nog ett önskelista på cervera när det kommer till stekpanna, grytor och knivar. Så får dem välja efter eget tycke , smak och ekonomi. Men det är lite smått irriterande att dem är så fixerade på presenter och inte själva bröllopet! Det är ju det som är det viktiga, LR har jag missat något?
    Jag tror inte det handlar om fixering utan att man ofta vill lägga lite mer på en bröllopspresent och då vill man gärna att det ska vara något som verkligen kommer att uppskattas. Så brukar jag känna iaf.
  • Äldre 8 Feb 23:37
    #11

    Fast ni är ju lika fixerade vid presentkort. ;)

  • Äldre 9 Feb 16:48
    #12

    Js Fästmö skrev 2014-02-08 23:37:21 följande:Fast ni är ju lika fixerade vid presentkort. ;)Fixerade, inte riktigt men man vill ha svar på tal när dem frågar. Och här duger inte vårt svar :P

Svar på tråden vad kan man önska sig?