• Äldre 31 Jan 05:40
    1738 visningar
    4 svar
    4
    1738

    Tips mottages!

    Jag och min sambo planerar att gifta oss på nyårsafton 2014. Vi vill gifta oss borgligt och någonstans i Sverige med bara de allra närmsta vännerna. Vi har en son som då kommer att vara ca 2.5 år så vi vill att det ska finnas något för honom med. Sedan vill vi gärna ha vigseln på något lite udda ställe och gärna i form av någon upplevelse. Kom gärna med tips!

  • Svar på tråden Tips mottages!
  • Äldre 31 Jan 07:51
    #1

    Åk hundspann med gästerna en bit upp på något fjäll och gift er utomhus i skenet av marschaller och facklor. Efteråt kan alla skicka iväg varsin sån där kinesisk papplykta som får sväva iväg och bringa er lycka. Jag gifter mig imorgon(!) på det temat, dock inte i fjällen tyvärr, men med snö och marschaller i skymningen :)  

  • Alylly­ra
    Äldre 31 Jan 10:53
    #2

    Hur är ni som personer, vad tycker ni om att göra? En del av att göra en vigsel annorlunda är ju att göra den personlig. Vill ni vara utomhus eller inomhus, vill ni knyta an till årstiden?

    Hur är det mer era vänner, är de flexibla och kan åka vart som helst i Sverige? Eller är det bättre att välja något i närheten av där ni bor så att alla ska kunna komma?

    Ber om ursäkt om jag ställer massa frågor, men det är lättare att tipsa om man får ett hum om vad ni tänker er :)


    Kidneybönan skrev 2014-01-31 07:51:01 följande:
    . Jag gifter mig imorgon(!) på det temat, dock inte i fjällen tyvärr, men med snö och marschaller i skymningen :)  
    Vad kul, stort grattis! Hoppas allt går som ni vill, och kom ihåg att njuta av dagen :)
     
  • Äldre 8 Apr 17:35
    #3

    Toppstugan i kläppen! Ta liften dit och bandvagn hem! En garanterat magisk upplevelse ni och era gäster sent ska glömma!

  • Äldre 8 Apr 17:42
    #4

    På ishotellet i Jukkasjärvi :) Dom har ju en iskyrka, men man kan också gifta sig borgerligt där.

    www.icehotel.se/aktiviteter/brollop/gift-dig-pa-icehotel/


Svar på tråden Tips mottages!