• Rebecc­aJohnn­y
    Äldre 30 Jan 07:57
    3791 visningar
    7 svar
    7
    3791

    Bordsplaceringshållare

    Hej!Vi ska gifta oss den 28 Juni i år och känner att jag ligger ganska bra i fas. Men har fastnat när det gäller bordsplaceringshållarna. Då jag är en hästtjet enda ut i fingerspetsarna så har jag försökt att hitta hästskor som bordsplaceringshållare. Hästskor är ju också en symbol för lycka. Är det någon som har sett bordsplaceringshållare i form av en hästsko?   Men jag har inte lyckats hitta några sådana hållare och därför börjat fundera på hur jag ska lösa det, har varit inne på att köpa riktiga hästskor och knyta fast namnet i sömhålet. Men riktiga hästskor tar ganska stor plats på bordet. Min nästa tanke var då om jag skulle göra egna? Men då gäller det att de blir bra och att alla 70 st ser likadana ut. Snälla hjälp, någon som har några idéer eller tips?      

  • Svar på tråden Bordsplaceringshållare
  • Äldre 30 Jan 08:37
    #1

    Hej!Jag ska gjuta gipshjärtan och skriva namn på. Tänker att finns det inte formar som liknar en hästsko så du kan gjuta till bordsplaceringen? :) 

  • Ann Onym
    Äldre 30 Jan 09:12
    #2

    Nog finns det. Om du söker på "Horseshoe place card holder" så kommer ganska många sidor upp. 

    Här finns på Etsy. De var ganska dyra så de går kanske inte att köpa till alla, dock: www.etsy.com/listing/122157974/horseshoe-place-card-holder-rustic

    Här finns hästskobokmärken. De kanske går att göra något av? Annars har de mer häststajlade bröllopsgrejer där också: www.justweddings.org/country-western-wedding-theme/horseshoe-bookmark

    Här finns en gör det själv-guide med hur du gör din egen med riktiga hästskor: www.diynetwork.com/decorating/how-to-make-horseshoe-place-card-holders/

    Det finns också massvis med visitkortshållare i form av hästskor på till exempel Ebay. De kostade från runt 50 spänn och uppåt. 

  • Rebecc­aJohnn­y
    Äldre 30 Jan 09:41
    #3

    Smart, har inte ens tänkt på att söka på engelska! Tack för tipset! 

  • Äldre 30 Jan 10:20
    #4

    Du kan inte fråga på nån ridskola i närheten som har ponnys om du kan få överblivna när de skott om då? Jag tänkte om du ville ha riktiga hästskor ändå. Ponnyhästskor är ju ofta lite mindre, och fram till juni borde de ju hinna sko om hästarna ett par gånger. Lite jobb kanske att tvätta och så men tänker att det skulle bli fint. Förut hade jag en hästsko från min första ponny uppsatt över sängen. Haha, låter lite fånigt, men är man hästtjej så är man! 

  • Rebecc­aJohnn­y
    Äldre 30 Jan 10:40
    #5

    Joo jag har funderat på det. Man skulle ju köpt den minsta storleken för shetlandsponny eller så. Men de är ju dock ändå rätt stora.. hmmm.. får fundera lite till... tack för hjälpen!

  • Rebecc­aJohnn­y
    Äldre 30 Jan 10:41
    #6

    Förstår precis vad du menar.. jag har också haft det på väggen :)

  • Äldre 30 Jan 14:53
    #7

    Försök att  göra egna i cernitlera eller av trolldeg.Titta på Panduro eller liknande efter kakform som är format till ett U, så borde det gå att få till. Lycka till!

Svar på tråden Bordsplaceringshållare