• Äldre 28 Jan 22:36
    5321 visningar
    28 svar
    28
    5321

    Gifta sig i juli- resa senare?

    Jag & m2b gifter oss 29:e juli i år. Helst skulle vi vilja resa utomlands direkt efteråt- 30:e juli- men problemet är att vi inte hittar speciellt många resor som går då. Tidigast går resorna härifrån lördag 2:e augusti- med 3000kr billigare att åka till hotellet vi vill till 16:e augusti. Vi kommer förmodlingen inte heller ha råd med värsta resan då bröllopet sker tidigare än planerat.


    Nu till min fråga- ska man ta smekmånaden senare...? Hur skulle ni gjort? Vad gör man i så fall istället som egentid efter bröllopet?? Hur & vad gjorde ni?


    Känns ju trist att åka till hotell på bröllopsnatten & sedan hem & jobba 2 veckor & resa därefter...?

  • Svar på tråden Gifta sig i juli- resa senare?
  • Äldre 28 Jan 23:25
    #1

    Vi gifter oss den 28/6 och resan vi spanat på går den 3.e juli. Sen så är samma hotell betydligt billigare i augusti så vi har pratat om att eventuellt åka då istället. Lite roligare att resa i sitt nya efternamn, tycker jag iaf. 
    Det är väl inga konstigheter att ha smekmånaden senare, det tycker inte jag i alla fall.
    Själv jobbar jag som timanställd, så jag kommer nog vara tillbaks på jobbet 2-3 dagar efter bröllopet, om vi inte tar den resan som går den 3.e.... 

  • Äldre 29 Jan 00:32
    #2

    Vi gifte oss i juli och kommer åka på bröllopsresan i april. Vi hade inte dom förväntningarna att man måste ha resan direkt efter så för oss blev det inte så konstigt att återgå till det vanliga livet veckan efter, men om man är insälld på att man ska åka iväg på en smekmånad direkt så kan jag förstå att det låter lite trist..  

    Jag tyckte faktiskt det var (är) skönt att få ett nytt projekt att planera efter bröllopsplaneringen, det blev inte lika tomt efter.. hade vi åkt iväg på nån veckas semester direkt efter så är jag lite rädd att jag hade känt efter att "jaha..det var det, nu är allt över" ..typ..  Plus att vi haft tid att spara ihop till en resa som vi verkligen vill göra :)

  • Äldre 29 Jan 06:01
    #3

    Vi gifter oss i maj men kommer resa till hösten istället. Vi bor på en underbar gård med djur och härliga omgivningar. Därför vill vi inte missa våren och sommaren hemma :) . På hösten kommer min mamma att bo på gården och sköta om alla djur mesans vi reser.

  • Äldre 29 Jan 07:25
    #4

    Vi gifte oss i september 2013 och ska åka på vår bröllopsresa i början av april, alltså mer än ett halvår efter bröllopet. Så visst kan man spara resan tills senare! Glad


  • Äldre 29 Jan 08:02
    #5

    Vi kommer gifta oss i augusti och funderar på att åka en weekendresa till Italien då och ta vår bröllopsresa några månader senare. Anledningen är den att vi inte har möjlighet till barnvakt en längre period i direkt anslutning till bröllopet.

  • Äldre 29 Jan 09:48
    #6

    Vi gifter oss nu i slutet av februari och jag kan bara ta ut två kompdagar precis veckan efter bröllopet, så vi ska åka nånstans söndag-tisdag, har inte bestämt var än, antingen nåt mysigt hotell här i Sverige eller om vi hittar nån billig och bra flygresa till nån stad i Europa. Sen sparar vi bröllopsresa till i sommar! Känns ganska bra faktiskt att ha något mer att gå och längta och se fram emot efter bröllopet. 

  • Äldre 29 Jan 09:52
    #7

    Gifter oss i aug, kommer ha bröllopsresa 3v under jul och nyår istället. 

  • Äldre 29 Jan 10:23
    #8

    Vi gifte oss för 3år sedan och har fortfarande inte kommit iväg, trots att vi fick bidrag från familj o vänner. Det har inte passat helt enkelt. Det kan vara så när man har barn :)


    Hade vi inte haft dem, hade vi nog kommit iväg tidigare.

  • Maj12
    Äldre 29 Jan 10:30
    #9

    Vi gifter oss i maj men ska åka på bröllopsresa i september. Vi kommer ta en hotell natt eller kanske två :) efter bröllopet. Vi vill inte åka på våren/ sommaren när Sverige är som finast, enligt oss. Har kollat på www.strandflickorna.se/Havsateljen.html och att man bor i Havsateljen. Så mysigt!!!!

  • Maj12
    Äldre 29 Jan 10:35
    #10

    Vi åker inte till hotellet direkt efter bröllopet har hört från flera som säger att man är så trött då och att man kommer dit så sent så man hinner inte njuta. Vi åker 2 dagar efter till något mysigt ställe.

Svar på tråden Gifta sig i juli- resa senare?