• Äldre 27 Jan 08:30
    19288 visningar
    76 svar
    76
    19288

    Bröllop i Göteborg 2014

    Hejsan


    Vi gifter oss den 28/6 här i Göteborg.


    Vigseln blir borgerlig i Gathenhielmskahuset vid Stigbergstorget och därefter håller vi middagen på Villa Medici, ovanför Götaplatsen.


    1000 saker att tänka på just nu, inbjudningarna är ute och svar börjar droppa in, mat är fixat och likaså band/trubadur. Tårta skall fixas, klänning skall sys om, fotograf skall hittas, stylist skall hittas, sprit skall köpas, dans skall övas, placering skall ordnas och program skall skrivas....et.c.


    Jag tycker att det är underbart roligt att prata om bröllopet, tänka på bröllopet och fixa inför det, min man (blivande då) tycker att det är roligare att kolla på färg som tortkar på väggarna än att prata bröllop.


    Finns det någon mer som jag därute? Som vill äta, leva och andas bröllop till dagen kommer?


    Join me, så slipper jag tjöta hål i huvudet på sambon!


    Bröllop 2014 Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop i Göteborg 2014
  • Äldre 2 Feb 16:01
    #1

    Hej!
    Min fästman och jag ska också gifta oss i sommar, 18/7.  Vi gifter oss i Tuve kyrka. Börjar äntligen få koll på läget, med lokal, catering och musik fixat. Min fästman har äntligen börjat inse att bröllopet närmar sig och vill prata/planera. Han tyckte dock att jag tjatade öronen av honom när jag ville prata bröllop när det var mer än 1 år kvar.

  • Äldre 3 Feb 07:07
    #2

    Hej!

    Jag vill gärna rekomendera ett par personer som min kompis anlitade till sitt bröllop förra sommaren, som jag också har anlitat till mitt bröllop :)

    Lisa från Hairlek www.hairlek.se. Hon gör hår och make up. Dessutom ekologisk frisör!

    Linnéa från The Wild Rose www.thewildrose.se. Hon är florist och dekoratör. Hon designar brudbuketter och accessoarer i tyg och har gjort min tygbukett och diadem! Min kompis hade riktiga blommor på sitt bröllop och allt var väldigt fint!

    Eva från www.evafotograf.se, väldigt duktig fotograf!

    Nadia från www.sockersötasmulor.com duktig konditor!

    Jag letar efter en gammal bil att ha som färdmedel till bröllopet. Har ni tips om någon?

  • Äldre 4 Feb 17:57
    #3

    Hej :)
    Vi planerat att gifta oss den 23 augusti i år.
    Vi har varit och kollat på lokal på Aschebergska Eken, får vi tag i en vigselförrätare så blir våran vigsel även där annars så blir det lundbys nya kyrka.

    Vi har planerat en provisorisk budget på ca 40 000:-.

    Jag var och provade och beställde min Bröllops Klänning i Söndags, helt magiskt :)

  • Äldre 4 Feb 19:23
    #4

    Hej!

    Vi gifter oss i Örgryte gamla kyrka den 6 september. Festen kommer att hållas i La Cuvee. Det känns som att det är otroligt mycket att tänka på. Förstår inte hur man ska kunna hålla reda på allting.
    Vi förstöker att hålla nere budgeten men den stiger bara mer och mer ju mer vi tänker. Men vi ska försöka hålla oss till 70 000 :- men det kommer nog sluta på närmare 80 000:-.

    Ska ni gå på bröllopsmässan som är nästa helg?

  • Äldre 4 Feb 20:36
    #5

    Hoppas in här jag med!


    Jag ska precis som TS gifta mig den 28/6 :)


    Vi gifter oss i Askims kyrka, och skall ha middagen och festen i församlingssalen i Mikaelskyrkan.


    Catering är bokad och vi har haft ett första möte med dem, min klänning är på väg och ringen kom i slutet av förra veckan. Känns verkligen som att det håller på att närma sig dagen D nu :)


    Nästa vecka skall vi till butiken där jag beställt min klänning så m2b kan få prova frack som han ska hyra, sen skall tårtan provsmakas.


    Vi hade funderingar att gå på bröllopsmässan ihop med min tärna och vår toastmaster men vi hoppar det. Vi har så pass mkt som är färdigt och bestämt ändå! :)

  • Äldre 5 Feb 09:25
    #6

    Hej!

    Jag hoppar in om det är okej! Nu börjar nog min blivande bli trött på mitt eviga bröllopsprat.
    Vi gifter oss  5 Juli i Öckerö Gamla Kyrka och ska ha festen nere vid vattnet på Hönö i lokalen " Havskatten Hönö"

    Klänningen är hemma men skall justeras lite, lokalen klar, resan bokad, hår och smink, kock,florist,servitriser och hovmästare bokat, menyn är i princip klar och inbjudningarna är ute och nästan alla inbjudna har bokat att dom kommer (hjälp va många de blev), ringen är påväg från guldsmeden och kommer idag förhoppningsvis. Vi har inte haft någon direkt budget, och jag vågar inte riktigt räkna på vad kalaset gått på heller haha! Men Lokalen var det som var absolut dyrast, men den är helt fantastisk så det fick det vara värt!

    Känns som om vi är ute i ganska god tid, det ända jag känner att vi börjar få kort om tid till är fotograf. Har ni några tips på bra fotograf i gbg-området?
    Sen har jag även ett mega problem (tycker jag) SKOR!
    Och hur gör ni andra med musik?
    Börjar bli lite inne på att ha en trubadur men jag vet inte hur vi ska få plats med allt. För med all personal medräknad kommer vi komma över maxgränsen på rekommenderat antal personer (80) i lokalen, vi har kollat så att det är okej och det var det. Men det kan komma att bli lite trångt tyvärr.

  • Äldre 5 Feb 15:45
    #7

    En liten fråga till er som gifter er i Göteborg, hur långt innan bokade ni er kyrka? Vi gifter oss inte förrän 2015, vill boka kyrkan med de säger att de inte tar emot bokningar för de inte ännu vet hur schemat ser ut så långt fram. Har redan bokat lokal så skulle verkligen vilja boka kyrkan så fort det går så att det inte blir några konstigheter längre fram :)

    För oss blir det ett besök till Bröllopsmässan nästa helg! Går med tärnan ena dagen och fästmannen dagen efter. Mycket fokus kommer ligga på brudklänningen så det är därför jag vill gå med min tärna själv  först :)

  • Äldre 5 Feb 15:53
    #8

    Jag och min sambo ska gå på bröllopsmässan nästa helg är tanken :) Håller med angående skor, var och kollade runt i butiker i Centrala Götrborg och de fanns i snitt 1 par vita skor i varannan butik :( Hur gör ni med underkläder, jag ska ha en axelbands lös brudklänning. Varit runt i flera olika butiker men inte hittat någon som sitter bra överhuvudtaget, hur gör ni ? Jag är ute efter ett par med max 4 cm klack och vita, inte glansiga. Fotograf är är ett stort frågetecken och troligen en mycket dyr post, min pappa löser musik, hans frus dotter bli våran DJ :)

  • Äldre 5 Feb 15:57
    #9

    Vi gifter oss som sagt den 18e juli och vi bokade kyrkan i maj förra året. Vi bokade direkt genom expeditionen vid Tuve Kyrka, jag ringde dem eftersom den centrala bokningen inte kunde svara på om de hyrde ut på fredagar. Vi var ju väldigt angelägna om att få boka kyrkan eftersom vi behövde veta att det gick bra att vigas på en fredag, annars skulle ju vi behöva tänka om helt. Men det var inga problem, fick bokningsbekräftelsen med en gång. :)

    Var hittar man information om bröllopsmässan? Jag är också intresserad!

  • Äldre 5 Feb 16:01
    #10
    Katathani skrev 2014-02-05 15:45:23 följande:
    En liten fråga till er som gifter er i Göteborg, hur långt innan bokade ni er kyrka? Vi gifter oss inte förrän 2015, vill boka kyrkan med de säger att de inte tar emot bokningar för de inte ännu vet hur schemat ser ut så långt fram. Har redan bokat lokal så skulle verkligen vilja boka kyrkan så fort det går så att det inte blir några konstigheter längre fram :)

    För oss blir det ett besök till Bröllopsmässan nästa helg! Går med tärnan ena dagen och fästmannen dagen efter. Mycket fokus kommer ligga på brudklänningen så det är därför jag vill gå med min tärna själv  först :)
    Vi har inte bokat kyrka än och ska gifta oss i Augusti är planen ;)

    Men ska boka senast fredag denna veckan ;)
Svar på tråden Bröllop i Göteborg 2014