• Äldre 27 Jan 07:55
    24639 visningar
    85 svar
    85
    24639

    Kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill (2)

    Det här är en fortsättning, eller nystart, på tråden www.brollopstorget.se/Forum-2-132/m4239026.html
    ____________________

    I den här tråden kan man fråga om allt som rör så kallade kinaklänningar, alltså klänningar som man beställer från företag i Kina. Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

    Jag svarar så gott jag kan och så ofta jag kan, men om någon annan vill och kan, så är det givetvis fritt fram för vem som helst att svara på frågor i tråden. Ju mer vi kan hjälpas åt, desto bättre :)

    Välkommen hit!
    ____________________

    Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    augustibrud.bloggplatsen.se/2013/03/22/9628038-rakna-ut-tull-och-moms/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill (2)
  • Äldre 2 Feb 08:46
    #21

    camwic - Jag prövade aldrig något i butik före. Bor inte riktigt så till att det finns ett större utbud heller. Jag gick på vad jag tyckte om och vad jag vet passar min kroppsform :) Men, att pröva kan vara en bra idé. Vissa ändrar ju helt tycke och smak efter det.


  • Äldre 2 Feb 14:09
    #22

    Vet inte riktigt vad jag passar i det är väl det som är problemet :)

  • Äldre 2 Feb 20:46
    #23

    Jag provade originalet i butik innan, men kan tänka mig att det räcker att prova modell på klänningen för att få rätt känsla Coco sen köpa från en bra sida!

  • Äldre 2 Feb 22:30
    #24

    Har köpt denna klänningen fast med nerkortat släp. Sitter nu och funderar på underkjol? Vilen typ/modell skulle passa? Får tyvärr inte in någon bild med bifogar länk: www.thecotswoldfrockshop.co.uk/wedding-dresses-c1/eternity-bridal-eternity-d5135-bridal-chiffon-dress-with-sweetheart-neckline-p538

  • Äldre 3 Feb 20:42
    #25

    Hej brudar, blivande brudar och klänningsexperter Cool
    Åh det är så roligt att följa denna tråd!
    Brudar visa gärna era inköp sedan! Ska också införskaffa en "klänning nr 2" Drömmer
    Jag prövat underkjolar på butiken där jag köpte min klänning, men är inte riktigt säker på deras modeller (1 ring samt 2 ringar). Känns som att klänningen vill fluffa ut mycket mer! Om man tittar på tillverkarens "modellbilder" så är klänningen fluffigare än vad den är på mig (min klänning behöver dock strykas och kortas ned):


     





    daniiel och andra brudar; jag har testat de modeller ni rekommenderade.. på bilderna har jag 2 ringar. Gör den klänningen rättvisa? Eller ska jag välja någon av dessa underkjolar, blir de bättre?


    3 ringar


    2 ringar med litet släp

    Tack!! Kyss
  • Äldre 6 Feb 10:08
    #26

    www.dhgate.com/product/custom-sweetheart-crystal-ruched-empire-lace/180484426.html|691934112

    www.landybridal.co/strapless-brush-train-evening-dress-pelbpr1576g1.html

    Dessa två är alltså de två jag överväger och nu behöver jag hjälp!
    Vilken ska jag ta? Vilken tror du att de lyckas bättre med? Och hur är det med DHgate, har inte hört så mycket om dem?
    Jag vill gärna att klänningen är relativt figurnärna o följer kroppen ner över revbenen o ner mot midjan, vill alltså inte att den blir vid genast under brösten. Den från landy tycker jag är svårare att se hur den sitter på eftersom det inte finns någon bild där en modell har den på sig.
    Eller har du kanske nåt tips på nån annan liknande som du tror kunde vara bra?

    Jag vill inte ha så mycket "bling-bling", inte för mycket tyg eller vidd i kjolen, axelbandslös, lite släp (inget långt), den ska följa kroppen ner mot midjan (vill absolut inte ha "gravidkänsla") och så snörning (hade bestämt mej för dragkedja då jag tycker det är snyggare men insåg att det kanske är smartare att ta snörning så att man kan justera storleken lättare).
    Ja just, jag är 166 cm o väger 60 kg om det hjälper
    Help please!

  • Äldre 6 Feb 12:08
    #27

    Jag har ju ingen koll på det här med att man ska ha underkjol under klänningen, så jag såg ut som ett frågetecken när kvinnan i butiken frågade om jag hade funderat på det. Efter mycket läsning här på forumet så förstår jag att det är ett måste för att klänningen ska falla snyggt. Min klänning är en A-linje och jag tror jag har hittat den bästa varianten för mig, men jag vill gärna höra från någon som kan om det är en sån jag borde ha. Så, snälla, lite feedback! :) 

    Min underkjol?

  • Äldre 7 Feb 07:35
    #28

    Lämnar ni in klänningarna på kemtvätten för att få dem "strykna" innan bröllopet, eller vad gör man?

  • Äldre 8 Feb 12:56
    #29

    daniiel
    Vad hade vi gjort utan dig..
    Nu undrar jag: det är väl bara klänningar med "volym" och släp som behöver underkjol? Typ sheath-column-mermaid klänningar behöver väl inte det? Eller?? 

  • Äldre 8 Feb 13:16
    #30

    emma167 - Är du säker på att du behöver en underkjol? Vissa klänningar i den modellen behöver ingen underkjol. Men, ska du ha en underkjol, så satsa på en utan ringar i ett eller två lager. Eventuellt med med dropwaist om du kan hitta det :)


Svar på tråden Kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill (2)