• Äldre 19 Jan 20:31
    5595 visningar
    11 svar
    11
    5595

    Hjälp mig välja bland dessa buketter

    Kan inte bestämma mig för vilken typ av bukett jag vill ha...Har en spetsklänning..

    1.Vit bukett med pioner.
    2. Ljusrosa bukett med pioner.
    3. Blandbukett med t.ex. nejlikor.





    Vad skulle du välja? Varför?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig välja bland dessa buketter
  • Äldre 19 Jan 20:37
    #1

    jag hade svårt att välja mellan rosa pion och blandbuketten. valde dock blandbuketten då ajg älskar nejlika själv. har svårt för pioner, dock så var den rosa pion-buketten rätt så fin! den vita var bara tråkig i mina ögon... 

  • Äldre 19 Jan 22:02
    #2

    Älskar den rosa! Blandbuketten var fin den med. Valde förmodligen den rosa för att den såg bättre komponerad ut på bilden :)  

  • Äldre 19 Jan 23:34
    #3

    Spets är lite gammeldags för mig och pioner är en gammeldags blomma, så jag skulle helt klart satsa på pioner! I det här fallet de med ljusrosa blommor, mest för att jag röstar för något med färg.

  • Äldre 20 Jan 08:33
    #4

    Pioner, underbart vackra tycker jag, och dessutom väldigt modernt. Men, jag tycker det är nästan finare att blanda upp det med någon annan blomma/andra blommor. Det ger lite mer liv och "spänning" i buketten. Det är jättefint att blanda upp med rosor och hortensia också. Det går ju att ha alla blommor i samma färg, tex bara rosa eller bara vitt, men genom att blanda olika sorter, så ger det (som sagt) lite mer livfullhet till buketten :)

    Nu är ju inte det här din färg riktigt, med det gröna, men det är pioner med hortensia. Det är min absoluta favoritbukett :P Tycker blommorna passar så bra ihop.



  • Äldre 20 Jan 11:28
    #5

    Håller med daniiel, att blanda olika blommor i samma nyans blir snyggast tycker jag! Mer livfullt. Röstar på blandbuketten.

  • Äldre 20 Jan 13:33
    #6

    Blanda. 
    Ge floristen lite fria händer. Berätta om vilken känsla du vill ha, vilka blommor du absolut vill ha och vad den får kosta som mest  

  • Äldre 23 Feb 17:59
    #7

    Jag valde den ljusrosa buketten för den var så söt och romantiskt. Passar bra till en spetsklänning. Dessutom tycker jag att den såg ut som om det var spets i blommarna. Hade varit lite lättare att välja om man fått se en bild på klänningen. {#emotions_dlg.flower}

  • Himla
    Äldre 9 Mar 21:08
    #8

    Alla var fina och som sagt lättare att välja om man sett klänningen. Om jag skulle blanda skulle jag hålla mig till samma färgskala. En blandbukett helt i vitt eller rosa kanske kunde vara något?

  • Himla
    Äldre 9 Mar 21:08
    #9

    Glömde säga att även jag valde rosa pion buketten...

  • Äldre 9 Mar 21:54
    #10

    Jag valde den vita pionbuketten, men vackrast tycker jag nog att det är när man blandar med någon annan blomma också. Blandade blommor är lite roligare... Men jag gillar pioner, och speciellt via.

  • Äldre 11 Mar 17:49
    #11

    Spontant gillar jag den rosa, men möjligtvis för att den bilden är finast. Jag tycker annars att vitt är stilrent och fräscht. 

     

Svar på tråden Hjälp mig välja bland dessa buketter