• Äldre 15 Jan 08:32
    2952 visningar
    6 svar
    6
    2952

    Dyrt eller inte??? Hjälp mig!!

    Hej allihopa. Vi har planerat att gifta oss ngn nästa år. Jag hade HELST velat ha ett barn wedding, ngnstans i Gbg trakten men ja har sökt o sökt men hittar ingen sådan lokal. Då skulle man kunna kanske komma undan med ca 5000:-/sprit, 5000:-/mat ...sedan servitriser osv så kanske. 5000:- till där för allt annat. Men som sagt jag hittar ingen lada. Ett annat alt. Är att ha festen på en restaurang i Lindome. Den ligger lite tråkigt till, nära centrum inga grönområden osv men maten e superb. Har även fått ett pris på 15 000:- för 50 pers, (300:-/person), då ingår mat, 2 glas vin o avec sedan får de handla i baren. De sköter även all dukning osv vi behöver inte göra ngt alls, vilket kan va skönt. Även slippa städningen.... Vad tycker ni om detta?

  • Svar på tråden Dyrt eller inte??? Hjälp mig!!
  • Äldre 15 Jan 09:45
    #1

    Det lät väldigt billigt och prisvärt :)

  • Äldre 15 Jan 12:00
    #2

    lät för bra för att vara sant! Vad är det för mat de kan erbjuda till detta pris?

  • Äldre 15 Jan 13:05
    #3

    Vilket superpris! Definitivt inte dyrt, alls. Och jag kan verkligen rekommendera ett ställe där man slipper duka och sånt själv, så skönt att någon annan gör det. Men som sagt, toppenbra pris, så om maten är god och ni kan tänka er lokalen är det bara att slå till :)


  • CJ5
    Äldre 15 Jan 13:30
    #4

    tyckte det lät bra, men jag själv skulle inte våga någon annan ansvara för hur lokalen ska vara smyckad.. men det är dock en ganska viktig del i min syn på själva festen. :)
     

  • Äldre 15 Jan 13:50
    #5

    De står även för dukningen! Jag fick ett bra pris för d e min moster som äger restaurangen men ja vet även att många har sina bröllop hos henne för att hon är överlägset billigare än andra oavsett. Först tänkte ja bara beställa mat av henne (buffé) men d e skönt att ha lokal fixad! Ett tips om ni vill ha god, mycke (inte snål som andra kan va) mat till bra pris är att kolla upp henne. Hade aldrig rek. Ngn ja inte känner så för! www.leilasbar.se/ Nu ska ja spåna vidare på dukningar :) tack för hjälpen!

  • AkJ
    Äldre 15 Jan 17:04
    #6

    Tycker det låter väldigt prisvärt! Jag jämför i och för sig med stockholmspriser, men ändå. :)


    1/11 2014 är det dags - bröllopsbloggar här: brollopjj.wordpress.com
Svar på tråden Dyrt eller inte??? Hjälp mig!!