• Äldre 14 Jan 23:10
    9510 visningar
    45 svar
    45
    9510

    Träning!!

    Nej, jag vill inte gå ner i vikt har redan för lågt BMI men jag vill träna och bli mer fit inför bröllopet! Har behövt det länge bland annat på grund av arbetet och nu ska jag ha bröllopet som morot. Tänkte att vi kunde pusha och peppa varann i denna tråden, för kul är det inte iaf inte i början! Redan nu så ska jag powerwalka med min tärna som behöver och vill gå ner i vikt. Målet är minst 4 gånger/veckan men jag skall även ta mig iväg till gymmet! Jag gifter mig den 20/9! Någon mer som är på?

  • Svar på tråden Träning!!
  • Äldre 15 Jan 07:13
    #1

    Jag är på!:) Behöver inte heller gå ner i vikt men skulle vilja få lite muskler, speciellt armar och rygg som kommer synas i klänningen! Jag tränar på Nordic wellness, pass och gym, och mitt mål är att träna 3ggr i veckan (med undantag för januari när jag har högsäsong på jobbet, nu blir det förhoppningsvis 2 gg/vecka). Jag kommer lägga mycket fokus på styrka o sen blir det ju viss kondition också. Jag gifter mig 2/8 så har ju ett tag på mig också! ett tips är ju att ha någon att gå till gymmet med, det blir roligare då:)

  • Äldre 15 Jan 08:15
    #2

    Jag hänger också med här! Gifter mig dessutom samma dag som dig Slilja!
    Jag vill också bli lite mer "fit"! Vill gärna platta ned magen lite då jag har en sån "typisk tjejputmage" Flört Visserligen gör det mig inget om det försvinner 5 kilo heller (mer eller mindre typ) men samtidigt så ifall jag tränar så kommer jag att bygga muskler istället och eftersom de väger mer så kommer jag nog stå kvar på samma vikt ändå så Glad
    Jag ska också försöka köra 3 gånger i veckan lite blandat; kondition, styrka, går på lite pass osv. Kom igång i helgen som var och har börjat beta av lite träningsvärk.... Ikväll blir det löpning!

    Jag har svårt med att få med någon på gymmet, många jag känner bor i andra städer mm, men istället så försöker jag och min vän peppa varandra/berätta hur det gått osv iom träningsappar, chattar osv!

  • Äldre 15 Jan 09:20
    #3

    jag är på. Tränar klättring minst 1 gång i veckan och motionscyklar 2ggr i veckan. Försöker få till mer pass. 
    Hur mycket jag orkar och hinner beror lit på hur mycket jag jobbar.
    gifter mig 9/8.
    Behöver inte gå ner i vikt men vill tighta till mig lite. 


  • Äldre 15 Jan 09:22
    #4

    Åh vad roligt! Jag brukar kalla mig själv för periodare när det kommer till träningen, har betalt för gymkort i 4 år men kanske tränat aktivt i sammanlagt 2 år. Älskar att gymma men det är vägen dit bort som jag måste orka gå, även om det är en kort sträcka. Jag ska gå ikväll efter jag vart på möte, iaf vad jag anser nu. Nä, jag måste iväg oavsett vad...

  • Äldre 15 Jan 09:43
    #5

    jag behöver inte gå ner i vikt, utan vill bara få lite mer muskler^^ 

    gör inte så mycket just nu, boxing någon gång då och då, och kung fu tao på måndagar. och så promenerar vi några kvällar i veckan. fast nu är det en köldknäpp här uppe i norr så det har inte blivit så mycket promenader senaste dagarana (-25grader just nu) 

    gifter mig nästa år, i september. men tränar mest för att bara må bra. kommer nog aldrig få tillbaka den kropp jag hade när jag gick karaten, men bara jag mår bra och rör på mig är jag nöjd^^ 

  • Äldre 15 Jan 09:44
    #6

    Jag är på! SkrattandeSjälv gifter jag mig om 4 veckor men det behöver ju inte ta slut med träning för det ;) Själv har jag varit väldigt aktiv med träning 5 dagar i veckan, men det har lixsom sakta försvunnit och nu känns det inte som jag har tid alls, men det ska jag ändra på! Jag har också en bra vikt, så några kilo behöver jag inte gå ner snarare att bygga upp alla muskler jag förlorat 

  • Äldre 15 Jan 11:42
    #7

    Följer ni nån bra träningsblogg?
    Har ni förslag på träningsschema? Kost osv?

     


  • Äldre 15 Jan 12:02
    #8

    Jag följer inget tränings schema, inte mer än att jag kör över LR undre delen av kroppen varannan gång. Diet har jag inte heller, har alltid haft bra mat med mycket sallad. Men nu den 1/2 ska jag och tärnan avgifta oss i 22 dagar. Inget socker, ingen alkohol och inga cigaretter. Får se hur detta går, lär träna 24-7 bara för att hålla mig på andra tankar.

  • Äldre 16 Jan 10:24
    #9

    Suck, tror ni jag kom iväg till gymmet igår? Nää, mysa med familjen är mkt härligare. Ska skänka bort soffan och skaffa hårda pinstolar med spik på så att man inte kan sitta och slöa

  • Äldre 16 Jan 11:17
    #10

    Jag tog mig iväg och sprang (jogga snarare kanske..) igår! 5 km drygt, man känner sig så nöjd efteråt! Pepp pepp! Cool
    Hade bokat in pass på gymmet för fredag och lördag också men så blir det en spontanresa till vänner i helgen istället! Vi ska iaf iväg och åka slalom på lördagen så jag räknar det som träning ändå! När det är långt mellan gångerna brukar man ju ha för vana att få träningsvärk efter en dag i backen.....

Svar på tråden Träning!!