• Anonym
    Äldre 14 Jan 20:17
    1808 visningar
    5 svar
    5
    1808

    Tips på hur man bleker tänder hemma..

    Hej!

    Skulle vilja bleka tänderna lite, har inte speciellt ofärgade tänder..men någon nyans vitare kan de väl alltid ändå vara.. :)

    Har ni några bra tips på hur man bleker tänder hemma?  Något ni beställt som har funkat?

     

  • Svar på tråden Tips på hur man bleker tänder hemma..
  • Äldre 14 Jan 20:22
    #1

    Oh, det var en bra fråga. =) Det har jag också undrat fast aldrig kommit till skott att fråga.  

  • Äldre 14 Jan 20:23
    #2

    bikarbonat hörs ska funka enligt nopoo.se. att borsta med bikarbonat. smakar nog inge gott men... 

  • Äldre 14 Jan 21:07
    #3

    Apoteket har tandblekning med gel i färdiga skenor.. Kostar ca 500kr. Jag har inte provat dem själv men har hört att de ska funka bra och vara skonsamma mot tänderna..

  • Äldre 14 Jan 22:12
    #4

    Nu kommer tandpolisen (Tandläkaren) och blandar sig i diskussionen...
    Sorry, men kan inte låta bli.
    Jag vill varna för alla typer av hemmablekning, oftast innehåller de höga halter av väteperoxid, och risken med all typ av blekning, även hos tandläkaren, är att man får isningar/ilningar i tänderna som kan kvarstå hela livet.

    Det man kan prova i första hand hemma är att borsta tänderna med salt (Ja, salt, ja det är äckligt, men det ger resultat), vilket får bort en hel del beläggningar, annars kan man som filibustern säger använda bikarbonat, många använder det blandat med salt, men bara lite, och var försiktig.

    Annars kan man gå till sin tandläkare/tandhygienist.
    Det är så synd just med blekning, blir det fel kan man få besvär resten av livet, därför skulle jag själv inte vilja behandla mina tänder med något som jag inte var säker på var helt bra.

    Lycka till! 

  • Äldre 15 Jan 11:49
    #5
    Trattkantarellen skrev 2014-01-14 22:12:59 följande:
    Nu kommer tandpolisen (Tandläkaren) och blandar sig i diskussionen...
    Sorry, men kan inte låta bli.
    Jag vill varna för alla typer av hemmablekning, oftast innehåller de höga halter av väteperoxid, och risken med all typ av blekning, även hos tandläkaren, är att man får isningar/ilningar i tänderna som kan kvarstå hela livet.

    Det man kan prova i första hand hemma är att borsta tänderna med salt (Ja, salt, ja det är äckligt, men det ger resultat), vilket får bort en hel del beläggningar, annars kan man som filibustern säger använda bikarbonat, många använder det blandat med salt, men bara lite, och var försiktig.

    Annars kan man gå till sin tandläkare/tandhygienist.
    Det är så synd just med blekning, blir det fel kan man få besvär resten av livet, därför skulle jag själv inte vilja behandla mina tänder med något som jag inte var säker på var helt bra.

    Lycka till! 
    Good points!! =) 
    Jag vill absolut inte ha ilningar i tänderna resten av livet. Så jag hoppar nog blekning. =)
     
Svar på tråden Tips på hur man bleker tänder hemma..