• Äldre 6 Jan 19:14
    17938 visningar
    68 svar
    68
    17938

    Hur många behåller sina efternamn?

    Måste bara kolla hur vanligt det är att båda behåller sina efternamn?


    Finns det fler än oss?


    Jag har alltid kännt att jag vill behålla mitt efternamn och det kommer vi båda att göra nu. Vi har försökt övertala mannen då både jag och våra barn har mitt efternamn men han kan inte heller tänka sig att byta....men men vi blir kanske gifta ändå ;)

  • Svar på tråden Hur många behåller sina efternamn?
  • Äldre 6 Jan 19:26
    #1

    tja jag gör väl typ en kompromiss, ska behålla mitt som mellannamn och ta min blivandes blivande namn haha! lite förvirrande, men han ska byta till sin fars ovanliga släktnamn innan vi gifter oss, så vi byter typ båda två, fast jag behåller mitt släktnamn som sagt^^

  • ESW
    Äldre 6 Jan 20:51
    #2

    Jag ska behålla mitt efternamn. Jag gillar det alldeles för mycket för att byta bort det. Eventuellt lägger jag till hans namn som mellannamn.

  • Äldre 6 Jan 21:16
    #3

    Behållde mitt och mannen behållde sitt. För kär i mitt efternamn för att kunna byta:)

  • Äldre 6 Jan 21:41
    #4

    Jag behöll mitt, finns inte en chans jag byter bort ett namn min släkt är ensamma om. Maken tog sitt efternan till mellannamn och mitt efternamn som sitt efternamn.

  • Äldre 6 Jan 23:28
    #5

    Jag kommer behålla mitt sen får m2b göra som han vill. Tror han jäklas och egentligen går med på mitt då han har ett son-namn. =) 

  • Äldre 6 Jan 23:31
    #6

    Jag behåller mitt. Och min blivande tar mitt också

  • Äldre 23 Jan 04:28
    #7

    Jag vill behålla mitt då det är mer "ovanligt" han vill heta som han alltid gjort (han har ett son namn) så det blir nog att vi behåller våra då ingen av oss ger vika :) våra barn heter som jag och jag vill inte de ska ha dubbel namn heller så jag lägger inte till hans och han är som sagt väldigt bestämd att han inte ändrar något. Lite tråkigt kan jag tycka men skönt att jag inte verkar ensam om detta :)

  • Äldre 23 Jan 08:00
    #8

    Jag kör dubbla efternamn, vill gärna ha kvar mitt men ändå att det ska synas att vi är gifta ;)
    Sonen heter som pappan(blivande mannen) i efternamn så det blir bra!

  • iQbee
    Äldre 23 Jan 08:00
    #9

    Måste man byta id kort om man lägger till ett mellannamn?

  • Äldre 23 Jan 08:28
    #10

    Jag kommer ha kvar mitt och min blivande kommer även han byta till mitt.. Det har vi sagt sen läänge illbaka så även våra barn har fått mitt.. Må vara töntigt, men mitt namn rimmar lite med hans efternamn och jag garvar typ såfort jag hör det! haha. Och han bryr sig inte så värst :P +

Svar på tråden Hur många behåller sina efternamn?