• Maria Jimmy
    Äldre 2 Jan 17:46
    2268 visningar
    2 svar
    2
    2268

    råd och tips mottages

    Hjälp hjälp.... sambon har friat och bröllop blir det ev detta år. Men sambon vill ha kyrk bröllop och säger: att jag vill ge dig det bröllopet du drömt om. Men innerst inne vill jag smyga iväg till rådhuset eller något annat ställe, bara jag och sambon och sonen:) hade tänkt borgligt och ha festen en annan dag för familj och vänner. Men eftersom jag är arbetslös efter föräldraledighet en så är ekonomin inte den bästa. Vill gärna ha ett knyt kalas eller ett kuvert bröllop. Men hur går vi tillväga?? Utan att resten av familjen går upp i taket när dö får reda på. Hjälp hjälp hjälp!!!!

  • Svar på tråden råd och tips mottages
  • Äldre 2 Jan 17:57
    #1

    Det är bra om ni blir eniga om det ska bli kyrkligt eller inte till en början.

  • Äldre 2 Jan 22:18
    #2

    Håller med TheD, först och främst måste ni två komma fram till hur ni vill ha ert bröllop. När ni är överens och känner er trygga i ert beslut så kommer det kännas lättare att ta upp det med resten av familjen. Det finns alltid människor som tycker och tänker annorlunda än en själv, det är nästan något man får vara beredd på när det gäller något så stort som bröllop.

    Knytkalas kan bli supermysigt och kuvertavgift är inte heller ovanligt idag. Var på ett bröllop för några månader sen där brudparet bjöd på snittar och fördrink, dricka till maten, kaffe och tårta. Gästerna betalade själva sin 3-rätters middag och på efterföljande fest var det betalbar. Det var riktigt drag och såvitt jag vet ingen som klagade. Brudparet hade avböjt presenter mot att gästerna betalade sin mat - men ändå var det många som kom med paket.

    Hur som helst, det viktigaste är att ni får den bröllopsdag ni vill ha!

Svar på tråden råd och tips mottages