• Äldre 2 Jan 17:30
    3581 visningar
    6 svar
    6
    3581

    hjälp, vad ska jag göra? gravid eller inte?

    japp, nu är de såhär, är jag gravid eller inte? jag har regelbunden mens och har den i tre dagar, hade min senaste mens 27 november och den varade i 3 dagar. problemet är att mensen inte kommit än och jag borde ha fått den för ca en vecka sen. jag har räknat ut på internet att jag borde vara i vecka sex och att jag blev gravid den 11 december vilket stämmer då vi gjorde det. jag har gravidsymptom som illamående nästintill hela tiden och vill spy men händer inget, ömma bröst som bara den, kan knappt ta på dom och dom har växt och har blåa tydliga blodådror som syns, är trött hela tiden och kan sova när som, har som mensvärk hela tiden och ont i magen och underlivet, det känns som att nått ska ut och det trycker ibland, är hungrig jämt och skulle kunna äta hela tiden och huvudvärk och allmänt konstig i kroppen. jag tog ett graviditetstest 31 december på eftermiddagen (kanske inte så bra) som visade negativt men vet inte om man ska tro på det? ska jag vänta och se när mensen kommer eller vad ska jag göra?

  • Svar på tråden hjälp, vad ska jag göra? gravid eller inte?
  • Äldre 2 Jan 18:01
    #1

    ingen som vill svara?

  • Äldre 2 Jan 18:05
    #2
    smörblomman321 skrev 2014-01-02 17:30:28 följande:
    japp, nu är de såhär, är jag gravid eller inte? jag har regelbunden mens och har den i tre dagar, hade min senaste mens 27 november och den varade i 3 dagar. problemet är att mensen inte kommit än och jag borde ha fått den för ca en vecka sen. jag har räknat ut på internet att jag borde vara i vecka sex och att jag blev gravid den 11 december vilket stämmer då vi gjorde det. jag har gravidsymptom som illamående nästintill hela tiden och vill spy men händer inget, ömma bröst som bara den, kan knappt ta på dom och dom har växt och har blåa tydliga blodådror som syns, är trött hela tiden och kan sova när som, har som mensvärk hela tiden och ont i magen och underlivet, det känns som att nått ska ut och det trycker ibland, är hungrig jämt och skulle kunna äta hela tiden och huvudvärk och allmänt konstig i kroppen. jag tog ett graviditetstest 31 december på eftermiddagen (kanske inte så bra) som visade negativt men vet inte om man ska tro på det? ska jag vänta och se när mensen kommer eller vad ska jag göra?
    Jag tycker du ska vänta ett par dagar till, köp ett grav-test och ta sedan det på morgonen när du kissar första gången. Ibland är det hormonet som mäts i ett grav-test för svagt på eftermiddagen. Om du fortfarande visar negativt och mår dåligt så kontakta din gynekolog och berätta om dina besvär.

    Lycka till ! :)
  • xMaria­x
    Äldre 2 Jan 18:07
    #3

    Ring en BM på MVC och förklara läget så får dem hjälpa dig.


    24 Maj 2014
  • Äldre 2 Jan 18:09
    #4

    Jag skulle göra ett nytt test på morgonen, typ imorgon. Visar det också negativt så vänga 1 vecka, kommer då ingen mens gör ett nytt test o.s.v. händer inget alls om några veckor så kontakta en vårdcentral eller liknande. Hoppas allt går bra för dig väntar själv på tant röd och hoppas den inte dyker upp.

  • Äldre 2 Jan 18:59
    #5

    Köp ett sånt clearblue med veckoindikator, skall tydligen vara välidgt bra på att snappa upp tidigt i graviditeten. Och gör det på morgonen!

  • Äldre 2 Jan 22:10
    #6

    Gör ett nytt test med morgonurin eller så kontaktar du MVC, alltid bra att kolla upp så att allt står rätt till.

    Lycka till med svaret ni vill ha på stickan :)

Svar på tråden hjälp, vad ska jag göra? gravid eller inte?