• Äldre 20 Dec 09:57
    2037 visningar
    2 svar
    2
    2037

    Amazonas, erfarenheter?

    Hej!Vår dröm är att få uppleva amazonasfloden. Någon som rest dit? Ska man resa på "egen hand" eller boka ett turpaket?Någon som testat denna:     www.temaresor.se/Resor/Sydamerika/Brasilien/Kryssning-i-Amazonas/

  • Svar på tråden Amazonas, erfarenheter?
  • Äldre 21 Dec 17:35
    #1

    Jag var i Amazonas på den peruanska sidan för några år sen. Jag körde på ett turprogram som inkluderade mat,boende och guidade turer. Jag tror det är bra att göra det. Det ligger ju inte direkt hotell på rad, svårt att upptäcka djur osv om man inte är van. Dessutom fick man ju veta en massa intressanta saker av guiden. Det är dock svårt att få se så mycket djur iom att växtligheten är så tät, blir tydligen i regel mest fåglar och småkryp. I samma vev var jag i Pantanal, vilket jag personligen tyckte bättre om. Det var mer aktivt där, vi red, fiskade pirayor, badade, såg mer djur.. Medan det i Amazonas var mycket fågelskådning. Det är ju högst personlig vad man föredrar och beror kanske också på vart exakt man hamnar. Jag är glad att jag var till båda ställena båda var upplevelser utöver det vanliga! Hoppas ni får en underbar resa!

  • Äldre 21 Dec 17:40
    #2

    Tack för tipsen! :)

Svar på tråden Amazonas, erfarenheter?