• Äldre 10 Dec 17:04
    3769 visningar
    7 svar
    7
    3769

    Bröllopsresa europa

    Hej,
    Jag vill ha tips på bröllopsresor i europa! har kollat runt som en galning men det finns så mycket!

    Jag om min m2b ska gifta oss i maj 2014. Vi vill åka på bröllopsresa någonstans i europa, gärna sol, bad, god mat och lugn. Vi vill vara borta högst en vecka och vi kommer att åka antingen i juni eller september.

    Jag har kollat på Italien (har varit mycket i Gardasjön, Venedig, rom, florens) och funderar nu på Sardinien, amalfikusten. Har också tittat på Grekland och kroatien.

    Är Sadrinien något att satsa på? 

    Tacksam för svar! Ös på med förslag!  

  • Svar på tråden Bröllopsresa europa
  • Äldre 10 Dec 21:59
    #1

    Jag har varit på Sardinien och i Kroatien, och jag skulle gärna åka tillbaka till bägge ställen, men Kroatien var verkligen helt fantastiskt, så det skulle jag rekommendera i första hand. INGA jobbiga försäljare som drar och tjatar, lätt att hitta och förstå, massa roliga saker att göra/åka iväg på, fint vatten, dock i princip bara stenstränder, men det gjorde verkligen ingenting =D God mat också

  • Äldre 13 Dec 15:45
    #2

    Jag har rest en del i Österrike och kan varmt rekommenderar det. Salzburg och berget grosslockner får ni inte missa isåfall.

  • Äldre 9 Jan 20:09
    #3

    Jag söker tips på resa i oktober.. gärna till platser med värme och romantik.. helst barnfria resmål. Reslängd: allt fr 4 -8 dagar är intressant.

  • Äldre 9 Jan 22:23
    #4

    Sardinien är det första jag tänker på. I synnerhet om man vill ha vackra stränder. Annars är kanske Menorca något?

  • Äldre 9 Jan 23:23
    #5

    Kryssning i Medelhavet?

  • Äldre 10 Jan 18:36
    #6

    Sardinien har jag tittat mycket på :)
    men har svårt att hitta ett bra hotell, du kanske har några tips?

    Tack för svar! 

  • Äldre 20 Jan 16:13
    #7

    Jag gillar Parga i Grekland skarpt. Mysig stad med lagom mycket folk och nära till både fina stränder och sevärdheter. Kolla på http://www.pargagrekland.se

Svar på tråden Bröllopsresa europa