• Äldre 5 Dec 21:51
    15650 visningar
    35 svar
    35
    15650

    Hade du löshår under bröllopet?

    I slutet av juli förra året var jag tvungen att klippa mig hos en annan frisör än den jag vanlivis klipper mig. Hela håret blev mer eller mindre slaktat och nu har jag liksom hål på vissa ställen i underhåret. Svårt att förklara, men det var verkligen uppenbart när min vanliga frisör lyfte upp håret för att kontrollera skadan. Suck, ja lång historia kort så kunde min frisör i alla fall få till en bra frisyr på mig men längden inför bröllopet kommer ju inte vara som tänkt. Nu undrar jag hur vanligt det är att brudar sätter in löshår/hårförlängning?

    Ni får gärna berätta vad ni tycker om hårförlängning? Vad har varit bra och vad har varit dåligt? Ge mig tips och råd för jag har aldrig haft förlängningar och vet inte vad jag borde se upp med. Har hört så många som berättat om hur risigt håret har blitit efteråt och svårt att sköta.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du löshår under bröllopet?
  • Aniara­4
    Äldre 5 Dec 21:53
    #1

    Jag hade helt uppsatt hår och hade en liten rad med löshår under för att få lite mer volym. Kyss Men det syntes ju inte alls.

  • Äldre 5 Dec 21:57
    #2

    Vissa kan sköta det och hålla snyggt men på måååånga andra syns det att det är fake vilket jag tycker bara är fult och bortkastade pengar (oavsett om det är gjort på salong eller hemma). till något enstaka tillfälle om det är en fest och man vill ha extra långt hår, ja men kör på det men det måste gå ihop med det håret som redan finns på skallen ;)


     


    Ja, jag har också hört de som har fått förstört hår av löshår. Men vad själva huvudanledningen var vet jag inte för så intresserad var jag inte haha

  • Äldre 5 Dec 21:59
    #3

    Jag hade löshår för att jag ville få till en jättemaffig knut som kändes relativt solid (och inte bara som om det var luft i den).
    Nu har jag hår så jag sitter på det om det är utsläppt. Men knölar man ihop det till en tight knut så blir det ju bara lite drygt en knytnäve stort liksom (alltså om man tvinnar ihop håret tight).
    Men vi satte inte fast något permanent.
    Jag köpte helt enkelt en lös träns med hår som vi kunde använda att få upp volymen med.

    Det går också att sätta i med clips så att man tar ut det på kvällen innan man går och lägger sig Glad 

  • Äldre 5 Dec 22:54
    #4

    Jag hade inte velat ha löshår men donut däremot!

  • Äldre 5 Dec 23:17
    #5

    Hej
    Jag hade "clip on" löshår, det funkade jättebra, och förstörde inte mitt riktiga hår på något sätt. =) 

  • stormh­elen
    Äldre 6 Dec 11:53
    #6

    Jag hade en heluppsättning på min stora dag, men jag behöve inget löshår då jag har väldigt tjockt och mycket hår. Jätte skönt. =)


    Dock så tror jag att det är vanligt med löshår, speciellt om man har håret i en heluppsättning då det kräver mycket hår för att få till en bra volym. Nordiskt hår tenderar ju att ha både färre -och  tunnare hårstrån.


     

  • Äldre 6 Dec 14:25
    #7

    Hade clips och halvuppsättning. Hur bra som helst!


  • Äldre 6 Dec 23:12
    #8

    Jag rekommenderar INTE extensions med keratin och andra varianter såvida inte du har extremt tjockt, friskt och hälsosamt hår som tål en riktig omgång. Däremot rekommenderar jag varmt clip in/ clip on. Särskillt om du ska ha en uppsättning av någon variant under bröllopet. Då finns det verkligen ingen anleding att betala tusentals kronor för riktiga extensions som sitter i månader. Clip in/on gjorda av riktigt hår (ej syntet, det är bara skit) av din egen typ (själv tog jag "skandinavisk typ"  för mitt är typiskt skandinaviskt dvs tunnt och lite skört. Vet inte om denna hårtyp gäller dig? Skandinaviskt innebär ofta också att håret är blekt eller färgat färre gånger än annat riktigt hår från ex. Indien eller Sydamerika, ofta för att det kommer från tjejer i Ryssland, Baltikum och där i krokarna). Finns säkert en frisör här i tråden någonstans som kan bekräfta eller dementera.

  • Äldre 7 Dec 06:36
    #9

    Jag hade löshår som utfyllnad i min uppsättning.


  • Äldre 8 Dec 08:02
    #10
    Kala skrev 2013-12-06 23:12:27 följande:
    Jag rekommenderar INTE extensions med keratin och andra varianter såvida inte du har extremt tjockt, friskt och hälsosamt hår som tål en riktig omgång. Däremot rekommenderar jag varmt clip in/ clip on. Särskillt om du ska ha en uppsättning av någon variant under bröllopet. Då finns det verkligen ingen anleding att betala tusentals kronor för riktiga extensions som sitter i månader. Clip in/on gjorda av riktigt hår (ej syntet, det är bara skit) av din egen typ (själv tog jag "skandinavisk typ"  för mitt är typiskt skandinaviskt dvs tunnt och lite skört. Vet inte om denna hårtyp gäller dig? Skandinaviskt innebär ofta också att håret är blekt eller färgat färre gånger än annat riktigt hår från ex. Indien eller Sydamerika, ofta för att det kommer från tjejer i Ryssland, Baltikum och där i krokarna). Finns säkert en frisör här i tråden någonstans som kan bekräfta eller dementera.
    Vad är extentions med kreatin? Hur sitter de fast?
Svar på tråden Hade du löshår under bröllopet?