• Äldre 2 Dec 23:55
    4050 visningar
    5 svar
    5
    4050

    Vi som ska hålla galej på Stora Holm 2014

    Sett så många fina trådar av och med tidigare brudar som gifte sig på Stora Holms Säteri och med tanke på mängden bokningar borde vi vara minst lika många 2014! Här kan vi diskuttera allt från dukning till lokala tips och trix tycker jag. Min sambo och jag har Stora Holm 5 april 2014 Glad

  • Svar på tråden Vi som ska hålla galej på Stora Holm 2014
  • Äldre 8 Jan 22:40
    #1

    Min fästman och jag ska också gifta oss på Stora Holm i juli i år. Vi håller just nu på att planera mat och underhållning. Har inte riktigt bestämt hur vi ska göra med porslin och dukar.

  • Äldre 26 Mar 09:09
    #2

    Hej!

    Vad roligt med en tråd för just Stora Holm bröllop! Vår bröllopsfest kommer hållas där den 2:e augusti i år. Vi håller också på att planera maten. Vi tänkte ha en blandad buffé eftersom jag är persisk och killen är halvsvensk/halvkurd. Vi ska använda oss av de runda borden till gästerna och långbord till honnörsbordet. 

    Hur går det med er planering?

  • Äldre 26 Mar 20:00
    #3

    Så kul att du hittade hit!!

    Vi ska också ha runda bord till gästerna och långbord som honnörsbord. Hur tänker ni göra med dukar?

    Vi börjar få ordning på det mesta tycker jag, men när jag skriver det så blir jag orolig att jag har glömt något viktigt... Vi har t.ex. ingen koll på inbjudningarna...

    Vi skickade in vår ansökan om hindersprövning så nu känns det verkligen riktigt, mindre än 4 månader kvar!! :)

  • Äldre 27 Mar 12:37
    #4

    För att vara ärlig så har vi inte kommit så långt med själva inredningen. Vi försöker hitta ett cateringföretag där linne och dukar ingår i paketet. Än sålänge har vi inte hittat något bra cateringföretag så själva dukningen och inredningen har hamnat efter... Vi har inte ansökt om hinderprövning än eftersom vi ska gifta oss i augusti.

    Inbjudningarna är iallafall ute och det verkar som att vi blir runt 90 personer. Men alla har inte svarat än så vi får se. Blir lite lättare att komma igång med planeringen när man vet exakt hur många det är som kommer.

    Det var ett tag sen vi var och bokade  lokalen så jag har glömt av hur många runda bord det fanns och och hur många som fick plats runt borden.. Vet du det?

    Vad spännande med bara 4 månader kvar, då är det snart dags! Vi får hålla tummarna och hoppas på en fin sommar i år så man kan stå ute och mingla utanför lokalen :)

  • Äldre 27 Mar 20:12
    #5

    Jag tycker att det låter konstigt att välja catering utifrån möjlighet att hyra porslin och linne. Är det inte bättre att se till att det blir riktigt bra mat, och sedan hyra porslin & linne separat? Men det är ju bara en tanke....

    Jag minns inte hur många bord de har, men 90 pers ska de ju rymma. De har bord för 8 (9) pers och 10 (11) pers. Siffrorna i parentes är om man knôr. =D

    Vi hoppas verkligen på fina mingelmöjligheter. :)

Svar på tråden Vi som ska hålla galej på Stora Holm 2014