• Äldre 25 Nov 22:51
    3229 visningar
    6 svar
    6
    3229

    bröllopsresa Budapest

    Vi hade egentligen inte tänkt åka på någon direkt bröllopsresa då vi känner att vi hellre lägger pengar på vår stora dag och plus att vi ska åka till Island med ett par kompisar ett par månader efter bröllopet. Men vi har börjat tänka om o skulle vilja åka på en kortresa bara, för att få vara själva o mysa o njuta av att vara nygifta :) O då funderade vi först på Rom men vi vill egentligen inte åka till ett ställe där man "måste" se massa saker. Vi vill hellre åka någon stans där man bara kan ta det lugnt men som är fint..då dök Budapest upp som förslag.. Någon som varit där o vet om det kan vara något bröllopsrese material?:)

  • Svar på tråden bröllopsresa Budapest
  • Äldre 25 Nov 22:56
    #1

    Budapest är jättefint, men bröllopsresa..? Bo i så fall på ett fint hotell som också har bad t.ex. Hotel Gellért. Jag tycker att Prag är mer romantiskt då - och mindre. Eller Wien ännu hellre. Det är dyrare dock.
    Men ni måste väl inte se saker i Rom om ni inte vill? Däremot kan jag tycka att staden är så vidsträckt att det är svårt att få det intimt och romantiskt.

  • beckab­us91
    Äldre 25 Nov 23:48
    #2

    Budapest är väldigt vackert, och billigt som rackarn, var där i oktober i år. Vi bodde på Hotell Gellert, men det var verkligen SÅ sunkiga rum. Det är ju ett väldigt gammalt hotell, så dom har väl valt att behålla det gamla, och vissa kanske tycker det är charmigt men inte vi. Det var fläckar på väggarna och badkar m.m var brunt och kalkigt, äckligt. Så jag hade nog valt ett annat hotell att bo på, men att man kan åka till gellert och gå på deras spa, för det var fräsht och personalen var väldigt trevliga. 

    Prag är också väldigt fint, och iprincip lika billigt. Kan starkt rekommendera att åka till båda :)
     

  • Äldre 26 Nov 00:16
    #3

    Jag tycker absolut att ni kan åka en sväng till Budapest för att fira ert gifermål. Vi firade vår förlovning där i oktober och hade en fantastisk vistelse. Med största sannorlikhet kommer vi ta en minibröllopsresa dit efter bröllopet nästa år.


    Vi bodde lyxigt på femstjärniga Hotell Corinthia (rekommenderas!!) och åt gott på fina restauranger. Mycket prisvärt!

  • Äldre 26 Nov 09:30
    #4

    Vi har varit i Budapest och tyckte där var väldigt mysigt. Mycket att se där också dock, även om det kanske inte är lika mycket måste som i Rom. Eftersom Budapest har en väldigt gammal spatradition kan jag verkligen rekommendra det. Jag upplevde det som mycket roligare än att gå på spa i Sverige eftersom miljöerna var så fina och historiska. Det passar ju också bra som aktivitet på en bröllopsresa. Här är en länk till de tre mest kända: http://www.budapest.nu/spa/termalbadhusen_i_budapest


     

  • Äldre 27 Nov 22:16
    #5

    Åh vad roligt att så många svarat! Behöver verkligen alla råd jag kan få.. Ska deffenitivt kolla upp Prag också! Tack för det :)
    Skulle vilja bo litet o pitoreskt om någon har något bra förslag..?
    Lyx är väldigt trevligt men inte riktigt i vår prisklass ;D

  • Äldre 29 Nov 08:30
    #6

    Budapest är helt fantastiskt, jag älskar den staden! Jag var absolut inte lika imponerad eller förtjust i Prag, som jag upplevde som mycket trängre och stökigare och inte alls lika vänligt.. Kika runt lite på hotels.com eller liknande, det brukar gå att hitta bra erbjudanden och det är rätt lätt (tycker jag) att få en uppfattning om hur hotellet ser ut. Sedan skulle jag inte välja att gå till Gellert-badet om (vilket jag tycker att ni bör göra) ni vill kika på termalbaden. Gå istället till Szecheni, på motsatta sidan av staden! Vackert som ett sagoslott och (om jag har förstått det rätt) både billigare och trevligare än Gellert. Jag har bara varit på Szecheni, så jag kan inte uttala mig om Gellert.

Svar på tråden bröllopsresa Budapest