• Äldre 11 Nov 18:00
    25245 visningar
    80 svar
    80
    25245

    vi som gifter oss 2014 med låg budget..

    vi ska gifta oss i juni 2014. är det någon mer som gifter sig med låg budget ? 

    skulle vara kul att ge varandra massa tips =) 

  • Svar på tråden vi som gifter oss 2014 med låg budget..
  • xMaria­x
    Äldre 11 Nov 18:12
    #1

    Vad innebär ''låg budget''? Vi gifter oss i Maj och har en budget på ca 25.000:-


  • Äldre 11 Nov 19:24
    #2

    ja under 30.000 iallafall =) 

    åh så roligt. har du kommit långt o planeringen ? 

  • xMaria­x
    Äldre 11 Nov 19:28
    #3

    Jag tycker det känns helt okej med planeringen.. Vi har...
    -Bokat kyrka
    -Valt tärnor och marshalker
    -Planerat med mina svärföräldrar hur vi ska ha festen (på deras tomt, svärfar ska snickra ihop möblerna tex)
    -Planerat porslin
    -Bestämt transport till oss alla
    -Bokat fotograf
    -Fixat inbjudningskort
    -Köpt min ring
    -Bestämt tårta
    -Gästlistan är klar
    -Bestämt kläder (köper dem när nästa lön trillar in)
    -Köpt skor
    -Bestämt efternamn
    -Bokat hotellrum till bröllopsnatten
    -Börjat träna på sminkning (äntligen!) 


  • Äldre 11 Nov 19:32
    #4

    okej ja du hade kommit en bit =)

    vi har:
    bokat kyrkan
    bokat lokal
    bestämt tänor
    bokat sångerska till kyrkan
    köpt stolsöverdrag
    bestämt 2 av 3 tårtor

    ja de var väl allt än så länge =)
    håller på med maten just nu 

    jag gör typ allt själv =) 

  • deddan
    Äldre 14 Nov 13:51
    #5

    Vi planerar också att gifta oss i Juni 2014! Men gud så långt in alla har kommit! Vi har inte ens gått ut med det än. Bara ringarna är köpta. Vi har en budget på 30-35! Men där ingår inte smekmånaden.. Skrattande

  • amerik­a
    Äldre 15 Nov 10:52
    #6

    Vi har oxå en ganska snäv budget, mest beroende på att jag inte har lust att lägga några fantasisummor på något som är över på en dag. Ca 25-30.000 tror jag det kommer kosta, exkl bröllopsresa.


    Vi kommer laga all mat själva till buffén samt göra tårtorna själva. En kompis till oss är riktigt duktig hobbyfotograf, hon har tagit bilder på oss förut som vi är sjukt nöjda med, så henne har vi tillfrågat. Självklart kommer hon att få något för det, men det är ju långt ifrån summorna som proffs tar. Lokalen är en hembygdsgård och mycket billig. Serveringspersonal är kompisars vuxna barn Klänningen beställs från någon kinasida och min mamma är duktig att sy (hon sydde min brudklänning förra gången jag gifte mig för 18 år sedan men idag är hon tyvärr inte lika flink i fingrarna) så hon kan göra ev ändringar på klänningen.  Mannens kostym inköps på Dressmann. Jag sminkar mig själv och gör naglarna själv Vigselringen kommer kosta max 5000 kr Brudbuketten + mannens corsage får kosta max 1500 kr Alkoholen (enbart vin, öl, bubbel samt någon avec, vi kommer inte servera drinkar) köps på en bussresa t Tyskland som redan är bokad och betald (vi hade åkt ändå) Vi har inga favours till gästerna Vi har inget brudfölje Vi kommer inte att ha något festprogram eller vigselprogram Inbjudningarna scrappas ihop själva, med hjälp av min väninna som är duktig, har inhandlat papper på rea Frisören får kosta max 1500 kr, jag vill inte ha någon brudklädsel m slöja, bubbel, sminkning eller påklädning
    Har kanske glömt nåt nu..... Det som verkligen kostar pengar och där vi inte kan göra något åt priset är limousinen som vi ska åka fr vigselplatsen till festlokalen samt hotellsviten där vi ska vara och klä om oss på dagen och sova på bröllopsnatten.
    24 maj 2014
  • Minimo­j
    Äldre 18 Nov 20:44
    #7

    Här kanske man få hoppa in :) Vi har inte sagt något om budget, men det kommer säkert landa runt 20-25 Ni har kommit så långt i er planering :) jag har inte ens börjat haha ;) Vad är första steget när man inte har gått ut med att vi ska gifta oss? :)

  • Äldre 18 Nov 22:07
    #8

    Hej hoppar in här :) Vi ska gifta oss 12 juli och vår bödjet är så låg som möjligt hälst inget alls :P
    Vi kommer ha ett litet bröllop i familjens stuga :)
    Gäster kommer bestå av 17 barn och 17 vuxna
    Mat blir grillat över uppen eld.
    Alkoholfrit och massa lekar och tävlingar :P

     

  • Äldre 23 Nov 00:27
    #9

    Vi planerar med att gifta oss nästa år.Kommer bara vara vår närmsta familj så vi blir 13 vuxna och 1 barn.Troligtvis borglig utomhusvigsel och sedan går vi och äter på en resturang som har en liten mer avskild del/rum.Klännibg har jag redan utsett från kina sedan flera år tillbaka.kostar 1000 lappen.Tårtan gör jag själv om vi hittar en resturang som går med på att vi får ta med den.Vigselringen kostar ca 7000. vi fått en massa gammalt guld så vi behöver nog bara betala någon tusenlapp för ringen.500 för hyra av Limousin 1 timme för att åka mellan vigseln och resturangen.Har presentkort på sminkning och hoppas hitta en leats del för naglarna.Håret ca 1500.Fotografering ca 2000 om vi inte hittar en hobby fotograf.Näbbklänning, skor, skjorta och slips till sambon samt diadem, dlöja och underkjol och underkläder ca 2000.Blommor max 1000 kommer fråga en kollega på jobbet som gått floristlinjen om hon kan tänka sig göra det.maten på resturangen ca 8500 för 3 rätters och 2-3 glas vin för 14 personer.Är dock nästan helt säker på att våra föräldrar kommer betala det.Hotell övernattning 1000.Samma här så tror jag föräldrarna kommer betala det.Skor har jag redan köpt på rean för 400 i stället för 1200.slutsumma 20-25.000 om vi betalar allt själva.

  • Rockab­illy
    Äldre 30 Nov 19:49
    #10

    Jag och sambon ska gifta oss i mars, har en budget på 10-15 000 kr. Beror lite på hur mycket man kan göra själv och hur mycket man tvingas köpa in. Många saker tycker jag bara känns löjliga på ett litet bröllop (11 gäster), t ex ett band, så vi har ganska få poster där vi behöver lägga ut pengar. 

Svar på tråden vi som gifter oss 2014 med låg budget..