• Äldre 11 Nov 00:14
    6768 visningar
    12 svar
    12
    6768

    Gratis budgetmall?

    Vi har inte några datakunskaper direkt och vill inte installera dyra program.
    Vi undrar om det finns enkel och gratis budgetmall att ladda ner?  Gärna en för bröllop då.

  • Svar på tråden Gratis budgetmall?
  • Äldre 11 Nov 07:26
    #1

    Bröllopstorgets egna funkar rätt så bra, om du klickar på verktyg uppe vid ditt användarnamn, sen budget så kommer du till den :)

  • Äldre 11 Nov 22:57
    #2

    Tack! Ska försöka det.

  • Äldre 11 Nov 23:03
    #3

    Och gillar du inte bröllopstorgets så kan du alltid regga dig på bröllopsguiden.
    Deras verktyg är bättre (tycker jag) men forumet har varit helt dött i princip.
    Skriver man en tråd där så kan det ta 2 veckor innan någon ens läser den - än mindre svarar i den Tungan ute 

    Men vi hade vår hemsida via dom (betalade för att slippa reklamen), vi hade vår budgetmall där och jag använde deras bordspaceringsverktyg för att få ett första hum om hur vi skulle placera våra gäster (ja just ja gästlistan la vi in där också så hade vi koll på vilka som svarat och när dom svarade)
    Jag började även göra menyer / festprogram i deras program för det. Men jag valde att använda word istället, som jag känner mig bekvämare med Glad 

    Forumet här är dock ett av de bättre jag varit i när det gäller aktivitet och bemötande av medlemmar (sammankopplat alltså, det finns ju betydligt mer aktiva forum men oftast är det mycket elakheter och skit då tyvärr)... 

  • Äldre 11 Nov 23:23
    #4
    Chicita skrev 2013-11-11 23:03:25 följande:
    Och gillar du inte bröllopstorgets så kan du alltid regga dig på bröllopsguiden.
    Deras verktyg är bättre (tycker jag) men forumet har varit helt dött i princip.
    Skriver man en tråd där så kan det ta 2 veckor innan någon ens läser den - än mindre svarar i den Tungan ute 

    Men vi hade vår hemsida via dom (betalade för att slippa reklamen), vi hade vår budgetmall där och jag använde deras bordspaceringsverktyg för att få ett första hum om hur vi skulle placera våra gäster (ja just ja gästlistan la vi in där också så hade vi koll på vilka som svarat och när dom svarade)
    Jag började även göra menyer / festprogram i deras program för det. Men jag valde att använda word istället, som jag känner mig bekvämare med Glad 

    Forumet här är dock ett av de bättre jag varit i när det gäller aktivitet och bemötande av medlemmar (sammankopplat alltså, det finns ju betydligt mer aktiva forum men oftast är det mycket elakheter och skit då tyvärr)... 
    Tyckte deras verktyg var svåra. Jag kan inte data alls nästan. Men kanske kan testa word. Hur skaffar man det?
  • Äldre 11 Nov 23:29
    #5

    Om du inte kan datorprogram så ska du nog inte försöka göra eget i word. Där finns inga mallar att utgå i från alls. Men det är ett program som jag kan bra eftersom jag arbetar väldigt mycket i det. Därför blev det enklare för mig...

    Word ingår i office-paketet som man ofta får med när man köper en dator. (om man inte har en mac).
    Annars finns det att köpa till.
    Man kan köpa en nätversion och man kan köpa hela paketet via en datoråterförsäljare. 

  • Äldre 11 Nov 23:36
    #6

    Okej tack. Vi får nog skriva vår budget i vanlig skrivprogram. Det vi har då vi skriver dokument menar jag.

  • Äldre 11 Nov 23:43
    #7

    Word är ett sånt program Flört

    Jag skrev ju som sagt att jag använde Word till att göra festprogram/ menyer. Därför antog jag att det var det du undrade om när du frågade mer om Word...

    Vill du räkna / göra budget så är Exel det bästa programmet om man inte använder ett färdigt, som det som finns här eller på bröllopsguiden. 

  • Äldre 11 Nov 23:45
    #8
    Chicita skrev 2013-11-11 23:43:25 följande:
    Word är ett sånt program Flört

    Jag skrev ju som sagt att jag använde Word till att göra festprogram/ menyer. Därför antog jag att det var det du undrade om när du frågade mer om Word...

    Vill du räkna / göra budget så är Exel det bästa programmet om man inte använder ett färdigt, som det som finns här eller på bröllopsguiden. 
    He, he. Ärligt jag vet inte vad jag frågar om :P. Då jag inte kan data något. Kan bara skriva brev med "word pad". Tack skall du ha! :).
  • Äldre 11 Nov 23:49
    #9
    2015 skrev 2013-11-11 23:45:39 följande:
    He, he. Ärligt jag vet inte vad jag frågar om :P. Då jag inte kan data något. Kan bara skriva brev med "word pad". Tack skall du ha! :).
    Då använder du ju word - fast en enklare version av den Glad

    Ett sätt att få ner kostnaderna är att göra mycket själv - i just datorn.
    Så kolla om det finns någon kvällskurs kanske? Eller om någon kan komma och lära dig lite mer om datorer och hur man använder olika program.

    Men man kan göra väldigt mycket på "det gamla hederliga sättet" också. Med penna, papper, sax och lim/tejp Solig 
  • Äldre 11 Nov 23:51
    #10
    Chicita skrev 2013-11-11 23:49:42 följande:
    Men man kan göra väldigt mycket på "det gamla hederliga sättet" också. Med penna, papper, sax och lim/tejp Solig 
    Så gjorde jag! Använde ett block och en penna och det funkade utmärkt! hehe

    Jag tycker överlag inte om att skriva på datorn, utan föredrar att skriva för hand vad det än gäller.
  • Äldre 13 Nov 16:07
    #11

    Jag kommer skriva på datan för det är lättast för mig. men kan man ju alltid skriva ut det på skrivaren sen.Flört

  • ellie0­1
    Äldre 13 Nov 17:10
    #12
    http://www.thesmartbride.info/organiser.html 

    Den är grym! Budget, gästlista, do-to lista etc :)
Svar på tråden Gratis budgetmall?