• Anonym (Klänn­ingspa­nik)
    Äldre 7 Nov 11:08
    17176 visningar
    67 svar
    67
    17176

    Skrämmande att prova brudklänning

    Jag ska vara ärlig. Jag drar mig rent utsagt för att åka och prova klänning. Anledning: Vi har valt att hålla det hemligt att vi planerar bröllop för att våra nära och kära inte ska komma med för mycket åsikter och för att vi inte vill att de ska känna krav på att hjälpa till. Dock ställer detta till med ett visst problem. Jag har alltid varit lite vidskeplig och vill därför inte att min blivande make ska se mig i bröllopsklänningen innan själva vigseln, men har nu ingen som kan följa med mig som smakråd...

    Hur har ni gjort? Har ni gått själva eller tillsammans med någon? Och om ni gjick själva, hur manade ni upp modet...

  • Svar på tråden Skrämmande att prova brudklänning
  • Anonym (Klänn­ingspa­nik)
    Äldre 11 Nov 14:03
    #31
    Ello skrev 2013-11-11 12:43:26 följande:
    Jag har ungefær samma kroppsform som du, och det blev en a-linje. Jag provade ball gown, vilket inte gjorde någon direkt skillnad før figuren jæmført med a-linje, men dom ær fruktansvært tunga och det finns en risk att klænningen bær dig istællet før tværtom... Jag valde bort den typen på grund av tyngden mest. Men jag tyckte också att det blev alldeles før mycket kjol åt alla håll, a-linje ær ofta inte så bred och lånt, utan har mer bakåt...

    Men prova båda, jag provade den størsta ball gown butiken hade och den var jættefin. Men som sagt, det blev før mycket tyg før mig.

    Min midja ær också vældigt smal så en a-linje sitter sjukt bra på mig då jag får markera midjan.  Man ser jættesmal ut... (Om det nu ær det man ær ute efter.)

    Jag tror inte att a-linje eller ball gown ær ett stort problem vad gæller att visa høften... det finns ingen høft i såna klænningar... haha. Dom ær under lager av tyll och kjol Tyst Rent spontant tror jag man måste ha en ganska smal midja och inte før stor byst, samt en ganska lång øverkropp før att kunna bæra upp en ball gown, men det ær bara min egen gissning!
    Vad är det som säger att det inte skulle vara så smickrande med stor byst + gall gown?
    Frågar eftersom jag själv inte har någon uppfattning på vad som gör något osmickrande eller inte... Du får gärna förklara lite bättre hur du menar.

    Är det någon annan som har samma uppfattning som Ello?
  • Äldre 11 Nov 15:55
    #32

    Stor byst så snackar jag inte om D kupa førøvrigt... utan ganska mycket større.
    Jag vet inte, men jag kænner rent spontant att det blir vældigt mycket av allt. Ball gown ær STORA kjolar, och jag tror att det kan bli mærkligt med mycket både upptill och nedtill. Men som sagt, jag har inte sett det, det ær bara en spontan tanke...

    Jag tycker du bara ska prova dig fram, det som ser dåligt ut på någon kan se jættefint ut på dig, trots att ni har samma/liknande kroppsform Glad

  • Anonym (Klänn­ingspa­nik)
    Äldre 12 Nov 08:33
    #33

    NU har jag hittat en klänning som jag bara tycker är to die for om den skulle passa på min kropp. Så det känns som om det är dags att ta sig iväg illa kvick för att i alla fall prova hur en liknande klänning skulle se ut på min kropp innan jag beställer den. Bästa vore så klart om de har klänningen på butiken! Hur har det varit för er... Om jag skulle köpa en klänning redan nu, typ sju månader innan bröllopet, ... alltså det jag menar är om jag då har gått ner i vikt kan man ändra om klänningen en storlek eller två? Är jag för tidigt ute med att köpa klänning om jag köper en redan nu?

  • Anonym (Klänn­ingspa­nik)
    Äldre 12 Nov 08:39
    #34

    Måste bara iväg och prova klänningar nu och det verkar som att jag gör det på måndag eller tisdag nästa vecka! Jag har bestämt mig för att ta med mig fästmannen i alla fall och bara prova de olika klänningsvarianterna. Han behöver ju inte se den klänning jag väljer förrän på dagen liksom. Fästmannen är ledig på måndag och tisdag så då borde vi kunna ta oss iväg, bara vi får barnvakt.

  • Äldre 12 Nov 08:54
    #35

    Det enklaste är om klänningen har snörning, då spelar några kilon inte så stor roll... Med dragkedja måste den jara precis rätt, annars kommer den inte sitta fint. (Samma med knappar, men det är ofta dragkedja under knapparna.)

  • Äldre 12 Nov 08:59
    #36
    Ello skrev 2013-11-11 15:55:36 följande:
    Stor byst så snackar jag inte om D kupa førøvrigt... utan ganska mycket større.
    Jag vet inte, men jag kænner rent spontant att det blir vældigt mycket av allt. Ball gown ær STORA kjolar, och jag tror att det kan bli mærkligt med mycket både upptill och nedtill. Men som sagt, jag har inte sett det, det ær bara en spontan tanke...
    Jag har G-kupa och tycker klänningar i ballgown-modell passar alldeles ypperligt bra på mig ;)
  • Anonym (Klänn­ingspa­nik)
    Äldre 12 Nov 09:01
    #37

    Klänningen har ingen snörning... om det är blixlås kanske de måste byta ut hela då antar jag =S Vad tror du/ni ska jag köpa en klänning redan nu fast det är så långt kvar till dagen? Hur har ni gjort? När ska ni gifta er och hur långt i förväg köpte ni klänningen?

  • Anonym (Klänn­ingspa­nik)
    Äldre 12 Nov 09:04
    #38
    daniiel skrev 2013-11-12 08:59:55 följande:
    Jag har G-kupa och tycker klänningar i ballgown-modell passar alldeles ypperligt bra på mig ;)
    Min rädsla med ball gown är att det kommer att ge effekten av att jag blir ihop tryckt och ser kortare ut. Typ som vågrät-randiga tapeter får det att se lägre ut i tak. Hur lång är du?
  • Äldre 12 Nov 09:06
    #39
    Anonym (Klänningspanik) skrev 2013-11-12 09:04:02 följande:
    Min rädsla med ball gown är att det kommer att ge effekten av att jag blir ihop tryckt och ser kortare ut. Typ som vågrät-randiga tapeter får det att se lägre ut i tak. Hur lång är du?
    Jag är drygt 160cm lång. Oftast har sådana saker mer med kroppsform och proprotioner att göra, på både dig och klänningen, än med längden i sig. Även om man såklart aldrig kommer se 180cm lång ut om man är 150cm, oavsett klänningsmodell.

    Men ut och pröva, pröva, pröva.. även sådana modeller som du inte alls tror att du ska passa i. Många hittar sin favorit där faktiskt.
  • Äldre 12 Nov 09:08
    #40
    Anonym (Klänningspanik) skrev 2013-11-12 09:01:23 följande:
    Klänningen har ingen snörning... om det är blixlås kanske de måste byta ut hela då antar jag =S Vad tror du/ni ska jag köpa en klänning redan nu fast det är så långt kvar till dagen? Hur har ni gjort? När ska ni gifta er och hur långt i förväg köpte ni klänningen?
    Snörning är bra, speciellt om man har en tendens att pendla lite i vikt, plus att man kan dra åt den lite extra där det behövs. Men, många har brudklänningar med dragkedja och det går alldeles utmärkt. Det brukar gå att byta dragkedjan till snörning, men det kostar ju extra för då måste man ta den till en sömmerska.

    Hur länge är det kvar till du gifter dig? Och vad är det för klänning du kärat ner dig i? :)
Svar på tråden Skrämmande att prova brudklänning